Gå til innhold

Hvor fort ble dere gravid etter p-pille

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg glemte pillen et par dager fordi jeg havnet på sykehus, 2 uker senere var jeg gravid! men det kan gå en viss tid fra man slutter med pillen til man blir gravid, har hørt at de fleste klarer det innen 6 månder hvis alt er som det skal.

Gjest mirakel*2?

Jeg glemte pillen et par dager fordi jeg havnet på sykehus, 2 uker senere var jeg gravid! men det kan gå en viss tid fra man slutter med pillen til man blir gravid, har hørt at de fleste klarer det innen 6 månder hvis alt er som det skal.

Og der ble jeg optimistisk igjen:)

Annonse

Nå prøvde ikke jeg å bli gravid da jeg sluttet med pillen, men jeg gikk rett i normal syklus med første mens 3 uker etter siste pille. Og da jeg omsider skulle forsøke å bli gravid satt begge to på første forsøk. Så det er ikke alltid pillen kødder til syklusen for lengre tider. :o)

Jeg har blitt gravid mens jeg brukte pillen (etter omgangssyke på beg. av brettet) og syklusen etter pillestopp en gang. Har faktisk lest en artikkel om forskningsrapport som mente å påvise ØKT fertilitet rett etter man sluttet med p-piller !!!!

MEN: Det betyr ikke nødvendigvis at det gjelder for alle.

Skal ikke tro alt man hører :-)

Ingenting var galt, verken med meg eller mannen min, men for oss tok det 14mnd før jeg ble gravid.

14mnd.... men så tok det 5mnd før nr.2 var på vei også- og det var uten noe hormonforstyrrelser i mellomtiden.

P-piller er jo en posjon med hormoner, og det sier seg selv at vi EGENTLIG trenger forskjellig mengde hormon for å lure kroppen- for noen er det akkurat nok, for andre igjen er det "for mye".

De lærde strides litt om dette, men min fertilitetslege mente definitivt at p-pillebruk over lengre tid kunne føre til at det tar mange veldig lang tid å bli gravid...

Lykke til!!!!

Annonse

Jeg sluttet med p-piller i februar 1994. Ble gravid i april 1999. Nå skal det sies at det første året hadde jeg ikke regelmessig sex, og tildels sex med kondom.

Fra slutten av 1995 sluttet vi med kondom. Men det tok likevel 3,5 år før vi ble gravide. Aktivt prøvde vi i 3 år.

Men jeg vet av flere som har blitt gravid rett etter p-pilleslutt også.

Det hele er så individuelt.

Det tog så lang tid at jeg gik til lægen efter 12 måneder. Da testede hun mig og fandt ud af at jeg slet ikke havde fået eggløsningen tilbage selvom jeg var stoppet med p-piller et år tidligere og havde regelmæssig menstruation.

Lægen sagde at hvis man tidligere har haft smerter i forbindelse med mensen, så skal disse smerter komme tilbage - og først da kan man regne med at man har egg-løsning igen.

Hos mig gik der 2 år og 4 mdr før barnet blev født, men da med en spontanabort indimellem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...