Gå til innhold

Det ultimate matpakkebrødet (kjøpebrød)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Hva slags brød kjøper dere til ungenes matpakke?

Jeg sliter med å finne et brød som ikke smuler for mye, er passe grovt uten store korn, som holder seg et par dager i brødboksen og som tåler å fryses. Det bør heller ikke ha for hard/seig skorpe da vi er midt i tannfellinga :o)...

Har prøvd GodMorgen Norge-brød og Sabeltann-brød, men er ikke fornøyd med noen av disse.

Skrevet

Vi bruker kun Sabeltann-brødet.

Har aldri vært borti et brød som holder seg ferskt så lenge.

Er kjempefornøyde med det.

Skrevet

Jeg kjøper oppskåret brød hos baker for å tilfredsstille ungenes krav om brød uten synlige korn.

Det går mest i Grahambrød eller Matpakkebrød fra Samson, eller Gråtassbrød fra Nordby. Sønnen min, som for tiden er omtrent uten fortenner, får i seg disse.

Jeg får brødet oppskåret, legger det i fryseren og tiner bare de skivene vi trenger til hvert måltid. Det går lynraskt og brødet er alltid ferskt.

Det koster litt mer enn tilbudsbrød fra kjedebutikkene, men det får dem i hvert fall til å spise både frokost og matpakke uten å klage. Oppskjæringen med maskin gjør at er lite svinn, og prisen blir lavere hvis man kjøper 3 brød om gangen eller bruker rabattkort.

Skrevet

Møllerens, fra Baker Klausen i Drammensområdet :-)

Ah! Husker Klausens Grislekneip... Nam! Dessverre bor jeg ikke i det området lenger.

Skrevet

Ah! Husker Klausens Grislekneip... Nam! Dessverre bor jeg ikke i det området lenger.

Grislet kneipp er mannen min sin favoritt også. Godt når det er ferskt bare synes jeg. Møllerens er saftig, mellomgrovt og holdbart... :-)

Skrevet

Vi er godt fornøyd med "Grovbrød med sirup" - synes ikke det ryr, det smaker godt er er - etter min smak - passe grovt.

Skrevet

Ole Brumm, Sabeltann og Gråtass-brød går ned på høykant hos oss. Selv synes jeg Gråtassbrdet er best, men det må inneholde en del rug tror jeg, i alle fall blir jeg ikke helt god i magen av det... :o|

Skrevet

Ferdigoppskåret Sabeltannbrød, men når sant skal sies, det er litt "gummiaktig" konstistens på det, som jeg ikke er helt begeistra for.

Vi kjøper ellers Barnebrød fra Baker Hansen (Oslo), som de skjærer opp på bakeriet.

Anbefales, i tilfelle Baker Hansen fins der du bor.

Skrevet

Favoritten her i huset er Jegerbrød, den typen de har på Mega, ikke den på Kiwi (det er jo bare loff med litt korn i).

Skrevet

Dr.Lindberg-brødet som de aller fleste dagligvarebutikker har.

Det er relativt grovt, men har ikke store korn.

Er saftig etter flere dager i brødboksen, og som ferskt etter fryser-/microbesøk.

Minuset er at det koster hvertfall 10kr. mer enn de fleste brød....(ca.kr.28,-)

Skrevet

Vi kjøper ferdigskåret brød på coop-butikkene, toast-brød heter det og er ganske riktig velegnet både i toastjern og brødrister. Det holder seg ferskt lenge nok til at det rekker å bli spist. Det er halvgrovt og uten hele korn. Selv minstegutten liker det brødet, og han er kresen!

Skrevet

Ferdigoppskåret Sabeltannbrød, men når sant skal sies, det er litt "gummiaktig" konstistens på det, som jeg ikke er helt begeistra for.

Vi kjøper ellers Barnebrød fra Baker Hansen (Oslo), som de skjærer opp på bakeriet.

Anbefales, i tilfelle Baker Hansen fins der du bor.

Det er forskjell på det vanlige Sabeltannbrødet og det som er oppskåret. Poden er begeistret for det vanlig, men jeg tror de har det som er oppskåret på skolen for det er han ikke så glad i så der spiser han heller knekkebrød.

Skrevet

Fedon Lindbergs brød er mykt og veldig godt (men dyrt). Det holder veldig lenge men det har korn i seg.

Skrevet

Slottsbrød! Det er ett av flere i en serie - Herregårdsbrød og Bygdebrød, og så har de en finere sort også, husker ikke hva den heter. Men slottsbrødet er kjempemykt og godt, og smuler nesten ikke :-)

Skrevet

Jeg kjøper Lavkarbo fra Bakers. Det smaker godt og holder seg lenge. Kanskje ungene dine synes det er litt store korn i men det er verdt et forsøk.

Skrevet

Jeg har i det siste kjøpt grovt polarbrød. Det smaker bare kjempegodt! Det er uten hele korn, er mykt og holder seg lenge. Du får det i pakker på 6 sandwicher. Det ser ikke ut som det vanlige runde polarbrødet.

Skrevet

Kjøper et herlig rugbrød som er skikkelig saftig og godt. Det smaker godt og ferskt selv 3 dager etter at det er kjøpt, og barna elsker det.

Det er ikke noe mye korn, så også vår "tannfeller" spiser uten problemer.

Skrevet

Spesielkneipp (husker ikke hvem som baker det, men skal sjekke etterpå)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...