Cumbria Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Heisann! Hva slags brød kjøper dere til ungenes matpakke? Jeg sliter med å finne et brød som ikke smuler for mye, er passe grovt uten store korn, som holder seg et par dager i brødboksen og som tåler å fryses. Det bør heller ikke ha for hard/seig skorpe da vi er midt i tannfellinga )... Har prøvd GodMorgen Norge-brød og Sabeltann-brød, men er ikke fornøyd med noen av disse. 0 Siter
tuss&troll Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Vi bruker kun Sabeltann-brødet. Har aldri vært borti et brød som holder seg ferskt så lenge. Er kjempefornøyde med det. 0 Siter
laban Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Jeg kjøper oppskåret brød hos baker for å tilfredsstille ungenes krav om brød uten synlige korn. Det går mest i Grahambrød eller Matpakkebrød fra Samson, eller Gråtassbrød fra Nordby. Sønnen min, som for tiden er omtrent uten fortenner, får i seg disse. Jeg får brødet oppskåret, legger det i fryseren og tiner bare de skivene vi trenger til hvert måltid. Det går lynraskt og brødet er alltid ferskt. Det koster litt mer enn tilbudsbrød fra kjedebutikkene, men det får dem i hvert fall til å spise både frokost og matpakke uten å klage. Oppskjæringen med maskin gjør at er lite svinn, og prisen blir lavere hvis man kjøper 3 brød om gangen eller bruker rabattkort. 0 Siter
Gemini Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Møllerens, fra Baker Klausen i Drammensområdet :-) 0 Siter
Cumbria Skrevet 16. september 2005 Forfatter Skrevet 16. september 2005 Møllerens, fra Baker Klausen i Drammensområdet :-) Ah! Husker Klausens Grislekneip... Nam! Dessverre bor jeg ikke i det området lenger. 0 Siter
Gemini Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Ah! Husker Klausens Grislekneip... Nam! Dessverre bor jeg ikke i det området lenger. Grislet kneipp er mannen min sin favoritt også. Godt når det er ferskt bare synes jeg. Møllerens er saftig, mellomgrovt og holdbart... :-) 0 Siter
KaVa Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Vi er godt fornøyd med "Grovbrød med sirup" - synes ikke det ryr, det smaker godt er er - etter min smak - passe grovt. 0 Siter
Lillemus Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Ole Brumm, Sabeltann og Gråtass-brød går ned på høykant hos oss. Selv synes jeg Gråtassbrdet er best, men det må inneholde en del rug tror jeg, i alle fall blir jeg ikke helt god i magen av det... | 0 Siter
kizmiaz Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Ferdigoppskåret Sabeltannbrød, men når sant skal sies, det er litt "gummiaktig" konstistens på det, som jeg ikke er helt begeistra for. Vi kjøper ellers Barnebrød fra Baker Hansen (Oslo), som de skjærer opp på bakeriet. Anbefales, i tilfelle Baker Hansen fins der du bor. 0 Siter
Atene Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Favoritten her i huset er Jegerbrød, den typen de har på Mega, ikke den på Kiwi (det er jo bare loff med litt korn i). 0 Siter
Basf Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Dr.Lindberg-brødet som de aller fleste dagligvarebutikker har. Det er relativt grovt, men har ikke store korn. Er saftig etter flere dager i brødboksen, og som ferskt etter fryser-/microbesøk. Minuset er at det koster hvertfall 10kr. mer enn de fleste brød....(ca.kr.28,-) 0 Siter
kaffepiken Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Vi kjøper ferdigskåret brød på coop-butikkene, toast-brød heter det og er ganske riktig velegnet både i toastjern og brødrister. Det holder seg ferskt lenge nok til at det rekker å bli spist. Det er halvgrovt og uten hele korn. Selv minstegutten liker det brødet, og han er kresen! 0 Siter
Lillemus Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Ferdigoppskåret Sabeltannbrød, men når sant skal sies, det er litt "gummiaktig" konstistens på det, som jeg ikke er helt begeistra for. Vi kjøper ellers Barnebrød fra Baker Hansen (Oslo), som de skjærer opp på bakeriet. Anbefales, i tilfelle Baker Hansen fins der du bor. Det er forskjell på det vanlige Sabeltannbrødet og det som er oppskåret. Poden er begeistret for det vanlig, men jeg tror de har det som er oppskåret på skolen for det er han ikke så glad i så der spiser han heller knekkebrød. 0 Siter
Speak Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Fedon Lindbergs brød er mykt og veldig godt (men dyrt). Det holder veldig lenge men det har korn i seg. 0 Siter
filiokus81 Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Slottsbrød! Det er ett av flere i en serie - Herregårdsbrød og Bygdebrød, og så har de en finere sort også, husker ikke hva den heter. Men slottsbrødet er kjempemykt og godt, og smuler nesten ikke :-) 0 Siter
Dorthe Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Jeg kjøper Lavkarbo fra Bakers. Det smaker godt og holder seg lenge. Kanskje ungene dine synes det er litt store korn i men det er verdt et forsøk. 0 Siter
flowy Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Jeg har i det siste kjøpt grovt polarbrød. Det smaker bare kjempegodt! Det er uten hele korn, er mykt og holder seg lenge. Du får det i pakker på 6 sandwicher. Det ser ikke ut som det vanlige runde polarbrødet. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Kjøper et herlig rugbrød som er skikkelig saftig og godt. Det smaker godt og ferskt selv 3 dager etter at det er kjøpt, og barna elsker det. Det er ikke noe mye korn, så også vår "tannfeller" spiser uten problemer. 0 Siter
serendipity Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Spesielkneipp (husker ikke hvem som baker det, men skal sjekke etterpå) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.