Gå til innhold

ta med godt med klær til barna deres!!

Anbefalte innlegg

Hva med å ringe foreldrene og si at de må hente barnet fordi han/hun ikke har klær til å være ute?

Eller

Kjøpe inn noe klær og ta betalt for "leie"?

Er det for drøyt?

Jeg synes ikke det...

Alle kan bomme litt en og annen gang, men det får da være grenser.

Mange foreldre har vel "inne-jobber" der man ikke får noe særlig føling med vær og vind. Ingen unnskyldning, det.

Må jo si at jeg synes barnehagen vår lar barna gå vel tynnkledde i denne kjølige høstluften

Vi har klær for flere værtyper hengende i barnehagen, men det ser ut til å være litt vanskelig å ta på noe annet enn det hun hadde på fra morgenen av.

Jo det er lov å bomme på været,men ikke når det har øst ned hele natten før + samme morgen.

Det at barnehagen er for dårlig til å kle på barna,må du bare ta opp med dem.

Det er nok lettvint å sende dem ut uten å ta på så mye klær,men det er forferdelig vondt å se barn stå der å bli gjennomvåt og kald og ikke klarer å delta i leken.

Å kjøpe inn klær å ta leie tror jeg gjør at foreldre blir enda slappere og driter i det hvis de måtte betale leie en dag.

En tanke som slo meg nettopp er at de kanskje håper at vi holder barna deres inne i dårlig vær sånn at de slipper klesvasken?

Fortsetter under...

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• jonia

4

• Lillemus

3

• jubalong70

3

• Mandolaika

3

Mest aktive i denne tråden

Hos oss er det av og til omvendt - vi har med klær, men de blir liggende i sekken/kurven/hylla...

Det er heller ikke så gøy, da, når ungen blir veldig syk av veldig lite...

Nei det er også dårlig gjort.

Fikk den i dag jeg også da jeg etter en stund fant regnbuksa til ett barn innerst på knaggen i hjørnet.

Det syntes jeg ikke var noe gøy nei.

Prøver jo så godt vi kan å få på barna klær de har med.

de putter bare lappen i sekken å så glemmer de hele greia :(

Hmmmm, jeg skjønner meg ikke på slike foreldre jeg. Er de ikke interessert i hva barna gjør og hva som skal skje osv???

Jeg synes det er kjempespennende med lappene som kommer fra skolen!

Annonse

Hva med å ringe foreldrene og si at de må hente barnet fordi han/hun ikke har klær til å være ute?

Eller

Kjøpe inn noe klær og ta betalt for "leie"?

Er det for drøyt?

Jeg synes ikke det...

Alle kan bomme litt en og annen gang, men det får da være grenser.

Mange foreldre har vel "inne-jobber" der man ikke får noe særlig føling med vær og vind. Ingen unnskyldning, det.

Må jo si at jeg synes barnehagen vår lar barna gå vel tynnkledde i denne kjølige høstluften

Vi har klær for flere værtyper hengende i barnehagen, men det ser ut til å være litt vanskelig å ta på noe annet enn det hun hadde på fra morgenen av.

I Trondheim har det ikke vært mulig å bomme på været på ukesvis, det har regnet siden 30. august minst...

Nyfødt uten lue trenger ikke være så ille da...

Jeg hadde aldri lue på Billa da hun var så liten - hun ble helt kokvarm av det... Og det er forskjell på spebarn også.

Men ellers er jeg enig i resten :)

Nyfødt uten lue og vind nå på høsten, jo det synes jeg er ille. Hodet er jo det viktigste varmetapsstedet på kroppen.

Nyfødt uten lue og vind nå på høsten, jo det synes jeg er ille. Hodet er jo det viktigste varmetapsstedet på kroppen.

Da synes du nok jeg er en dårlig forelder, for det er sjelden vår 6 uker gamle sønn har hatt lue på seg fram til nå. De gangene jeg har synes det var kaldt nok til det, har han svettet over hele kroppen og bare skreket til jeg tar den av. Det er faktisk forskjell på spedbarn.

Jo det er lov å bomme på været,men ikke når det har øst ned hele natten før + samme morgen.

Det at barnehagen er for dårlig til å kle på barna,må du bare ta opp med dem.

Det er nok lettvint å sende dem ut uten å ta på så mye klær,men det er forferdelig vondt å se barn stå der å bli gjennomvåt og kald og ikke klarer å delta i leken.

Å kjøpe inn klær å ta leie tror jeg gjør at foreldre blir enda slappere og driter i det hvis de måtte betale leie en dag.

En tanke som slo meg nettopp er at de kanskje håper at vi holder barna deres inne i dårlig vær sånn at de slipper klesvasken?

Skulle ikke undre meg at noen håper de slipper litt klesvask, ja.

Jeg tror det først og fremst går på manglende forståelse for hvor kaldt et barn blir når det står i ro ute.

Selv om det er flott vær med sol på Østlandet nå, er det jo ganske så kjølig med et vinddrag i lufta.

Det merker man ikke før man kommer ut.

Tror du ikke regning på "leie av tøy" blir så flaut at iallfall NOEN foreldre blir litt mer OBS?

Da synes du nok jeg er en dårlig forelder, for det er sjelden vår 6 uker gamle sønn har hatt lue på seg fram til nå. De gangene jeg har synes det var kaldt nok til det, har han svettet over hele kroppen og bare skreket til jeg tar den av. Det er faktisk forskjell på spedbarn.

Ja, det er jo forskjell på spedbarn. Men det er jo veldig skummelt med trekk på så små babyer også da. Men jeg skjønner det er vanskelig hvis babyen blir for varm også, ikke bra det heller.

Annonse

Jeg sørger alltid for at 1.klassingen min har med klær etter været. Det som jeg derimot alltid må informere barnehagen (før) og sfo/skole om, er at hun ikke alltid trenger å ha på like mye som mange andre. Hun blir helt kokt hvis hun skal ha på så mye klær som mange har.

Noen går med to luer! TO LUER!!

Og det når det er varmegrader ute.

Dessuten er det mange som går med både strømpebukser og undertrøyer om høsten/vinteren, noe snuppa mi ikke trenger. (Vi bor på vestlandet). Hun blir rett og slett for varm. Det holder med f eks fleecetøy under regntøyet, eller den forede vinterdressen om vinteren.

Jeg syns ofte barn er overkledde. Og det er ofte barnehagepersonalet som gjør dette.

Men - det pleier å gå inn når jeg har sagt fra et par ganger at hun faktisk ikke trenger så sykt mye klær på som mange barn bruker.

Hmmmm, jeg skjønner meg ikke på slike foreldre jeg. Er de ikke interessert i hva barna gjør og hva som skal skje osv???

Jeg synes det er kjempespennende med lappene som kommer fra skolen!

Jeg også er i sekken til guttungen å sjekker om det er noe spennende lesestoff der.

Skjønner ikke de som ikke orker å se etter jeg..hmm

Hvor i landet bor du? Spør bare av nyssgjerrighet, for her jeg bor er det varmt nok til å gå uten jakke enda.

Det skulle du bare ha visst,men pga at jeg nå har funnet en bekjent her på dol så må jeg nok holde det hemmelig.

Skulle ikke undre meg at noen håper de slipper litt klesvask, ja.

Jeg tror det først og fremst går på manglende forståelse for hvor kaldt et barn blir når det står i ro ute.

Selv om det er flott vær med sol på Østlandet nå, er det jo ganske så kjølig med et vinddrag i lufta.

Det merker man ikke før man kommer ut.

Tror du ikke regning på "leie av tøy" blir så flaut at iallfall NOEN foreldre blir litt mer OBS?

Nei ikke disse foreldrene,de driter i det tenker jeg og eier ikke skamvett!! :)

Når det øse pøser ned så burde og skal de fleste "oppegående" foreldre klare å ta med regnklær ja.

Spark i baken skulle de hatt!

Jeg sørger alltid for at 1.klassingen min har med klær etter været. Det som jeg derimot alltid må informere barnehagen (før) og sfo/skole om, er at hun ikke alltid trenger å ha på like mye som mange andre. Hun blir helt kokt hvis hun skal ha på så mye klær som mange har.

Noen går med to luer! TO LUER!!

Og det når det er varmegrader ute.

Dessuten er det mange som går med både strømpebukser og undertrøyer om høsten/vinteren, noe snuppa mi ikke trenger. (Vi bor på vestlandet). Hun blir rett og slett for varm. Det holder med f eks fleecetøy under regntøyet, eller den forede vinterdressen om vinteren.

Jeg syns ofte barn er overkledde. Og det er ofte barnehagepersonalet som gjør dette.

Men - det pleier å gå inn når jeg har sagt fra et par ganger at hun faktisk ikke trenger så sykt mye klær på som mange barn bruker.

Det er mange å holde styr på vettu :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...