Gå til innhold

Føles som om jeg skal gå i oppløsning...

Anbefalte innlegg

Nå har jeg det helt for jævlig!! Vet ikke hva jeg føler..det er bare så vondt alt sammen.. Kjenner at jeg ikke kan forholde meg til noen andre akkurat nå.. Har bedt sambo gå vekk når han ville prate med meg - er bare sint på han - uten egentlig noen grunn. Er sint og lei på alt og alle.... Har holdt ut sånn passe greit til nå fordi jeg venta på at barna skulle bli henta av sin far.. Nå har jeg heldigvis ikke ansvar mer denne helgen.. Jag vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre.. Har lyst til å skru av meg selv og sove til alt dette vonde går over - for det pleier det jo å gjøre.... Har tatt en sterk smertesillende bare for å bli litt slapp, i håp om å få sove, føle det litt bedre... men det blir vist ikke det..... Og nå vil jeg ikke skrive mer heller.. Dette fikser jeg snart ikke mer, men hva kan jeg gjøre..... Vil ikke at noen skal synes synd på meg, men om det er noen som har gode råd til hvordan jeg kan klare meg akkurat nå så blir jeg veldig, veldig glad.. Gir snart opp hele greia nå....

Fortsetter under...

Gjest freak on a leash

Har du prøvd/vurdert behandling?

Jeg føler så absolutt med deg..Vært der selv, men det pleide å gå over..

Har du hatt det sånn lenge?

Jeg håper det går bedre med deg..

Kanskje du burde oppsøke fastlegen din for nærmere vurdering, og evt. videre henvisning til psykolog. Kanskje du får utskrevet resept på medisin som kan hjelpe deg..

Jeg er begynt med medisin nå, og det hjelper meg mye. Det er ikke anti-depressiva, og jeg legger ikke på meg av det.

Gjest freak on a leash

Du må iallefall for all del IKKe gi opp! Jeg vet at alt kan kjennes helt meningsløst til tider..Men ting går ofte over...Eller minker.

Styrke handler om å komme over problemer/kriser som oppstår, også indre/personlige problemer..

Du må iallefall for all del IKKe gi opp! Jeg vet at alt kan kjennes helt meningsløst til tider..Men ting går ofte over...Eller minker.

Styrke handler om å komme over problemer/kriser som oppstår, også indre/personlige problemer..

Tusen takk for svar.. Har gått til behandling tidligere og venter nå på ny behandler - har "garanti" innen en måned.. Medisin har jeg brukt så det holder i sommer, om du ser litt lengre ned på siden så skrev jeg ett innlegg "frustrasjon"... Det er bare så utrolig, utrolig tøft noen ganger... :((

Kjære Gullranke!

Det er forferdelig slitsomt å ha det slik som du har det nå.

Jeg håper du raskt kommer til god hjelp. I tillegg håper jeg det er gode støttespillere i miljøet rundt deg.

Du ber om råd.

Det eneste jeg kan gjøre er å dele noen erfaringer, og fortelle deg hva jeg gjør i slike faser, når det er som om hele meg går i oppløsning.

1 stk god psykolog som jeg ser noen ganger i uken til det verste har gitt seg.

Doble Trilafon-dosen til tanker og engstelse har falt ned på normalen.

Nok søvn.

Renonsere på alle plikter og avlyse avtaler.

Redusere sosial aktivitet.

Ikke ta inn "sterke" inntrykk fra radio, tv, aviser.

I tillegg har noen kommuner et avlasningstilbud til mennesker som blir litt "psyke" og ute av lage i perioder.Dette er et lavterskeltilbud, der en kan komme inn uten henvisning.

Kontakter du kommunen eller din lokale DPS kan du få info om en slik ordning i ditt distrikt.

Mange varme tanker og ønsker om at du skal finne tilbake til ditt vandte jeg igjen!

Beste hilsner fra

Kjære Gullranke!

Det er forferdelig slitsomt å ha det slik som du har det nå.

Jeg håper du raskt kommer til god hjelp. I tillegg håper jeg det er gode støttespillere i miljøet rundt deg.

Du ber om råd.

Det eneste jeg kan gjøre er å dele noen erfaringer, og fortelle deg hva jeg gjør i slike faser, når det er som om hele meg går i oppløsning.

1 stk god psykolog som jeg ser noen ganger i uken til det verste har gitt seg.

Doble Trilafon-dosen til tanker og engstelse har falt ned på normalen.

Nok søvn.

Renonsere på alle plikter og avlyse avtaler.

Redusere sosial aktivitet.

Ikke ta inn "sterke" inntrykk fra radio, tv, aviser.

I tillegg har noen kommuner et avlasningstilbud til mennesker som blir litt "psyke" og ute av lage i perioder.Dette er et lavterskeltilbud, der en kan komme inn uten henvisning.

Kontakter du kommunen eller din lokale DPS kan du få info om en slik ordning i ditt distrikt.

Mange varme tanker og ønsker om at du skal finne tilbake til ditt vandte jeg igjen!

Beste hilsner fra

Tusen takk for svar bibben.

I dag kjennes faktisk ting litt lettere, men det er nok fordi jeg har kun meg selv å forholde meg til.

Har tatt meg ordentlig ut på trening - og jeg tror det hjelper litt det også. + noen tabletter nå på ettermiddagen... Det burde jeg nok ikke ta, er smertestillende jeg har fått i forbindelse med en opperasjon - men ærlig talt så føles livet så jævlig at jeg velger å ta de likevell... De gir en god rus.. Føler at jeg har gått lenge nok og vært "fornuftig" midt i galskapen - og hatt det helt særdeles ille!! Jeg vet at jeg må ta ansvar for meg selv og mitt eget liv og alt det der - jeg har alltid vært veldig flink til det, selv i de verste perioder.. Men nå gidder jeg ikke mer..

Annonse

Tusen takk for svar bibben.

I dag kjennes faktisk ting litt lettere, men det er nok fordi jeg har kun meg selv å forholde meg til.

Har tatt meg ordentlig ut på trening - og jeg tror det hjelper litt det også. + noen tabletter nå på ettermiddagen... Det burde jeg nok ikke ta, er smertestillende jeg har fått i forbindelse med en opperasjon - men ærlig talt så føles livet så jævlig at jeg velger å ta de likevell... De gir en god rus.. Føler at jeg har gått lenge nok og vært "fornuftig" midt i galskapen - og hatt det helt særdeles ille!! Jeg vet at jeg må ta ansvar for meg selv og mitt eget liv og alt det der - jeg har alltid vært veldig flink til det, selv i de verste perioder.. Men nå gidder jeg ikke mer..

Du har min velsignelse, Gulleranke!

Jeg forstår tankegangen.

Så lenge det er for et begrenset tidsrom kan det gå an å gi litt blaffen, men ikke la det gå over i hverdagen! Det er veldig viktig!

Lykke til!

Du har min velsignelse, Gulleranke!

Jeg forstår tankegangen.

Så lenge det er for et begrenset tidsrom kan det gå an å gi litt blaffen, men ikke la det gå over i hverdagen! Det er veldig viktig!

Lykke til!

Takk bibben! Faktisk godt å få velsignelse fra en som forstår.. Og jeg håper for all del at det ikke skal bli en vane.. Men det kan det ikke bli - jeg har barn, og de er mitt holdepunkt i livet..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...