Gå til innhold

dysmaturt barn/Anna Pia


undrerinnen

Anbefalte innlegg

Jeg fikk ei nydelig lita jente for vel 1,5 mnd siden. Da legene sa hun var "dysmatur" fikk jeg sjokk, inntil jeg fikk vite at det betydde noe så "ufarlig" som fullbåren med lav fødselsvekt..

Jeg vet ikke om du er den rette å spørre, men prøver nå allikevel

Jeg fikk så lite informasjon om dette, så derfor prøver jeg nå å finne ut hva som var årsaken til at jenta mi ble så lita.

Kan det ha noen sammenheng med alle medisinene jeg brukte? (astmamedisin,nesespray,hodepinetabl...) Eller..?

Har dysmaturiteten noe å si for hennes videre utvikling? (vil hun f.eks bli kortvokst?) Hun var 45 cm og 2300 gr. da hun ble født..

Har også hørt at dysmature barn ofte blir hyperaktive, stemmer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anette Huitfeldt, jordmor

Kjære undrerinnen. Jeg synes du skal stille dette spørsmålet til barnelegene her på doktoronline. Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...