Gå til innhold

Et klesspørsmål

Anbefalte innlegg

Gjest mirakel*2?
Skrevet

Er ikke bare genser og bukse under en syltynn uforet bevernylondress for lite? Rundt 10 grader her. Ungen gikk slik i barnehagen.

Skrevet

Kommer vel litt an på hva slags bukse og genser. En dongeribukse og tynn bomullsgenser varmer ikke noe særlig, mens en fleece-dress er god og varm under en parkdress. Det er nok snart tid for strømpebukser ja:-)

Gjest mirakel*2?
Skrevet

Kommer vel litt an på hva slags bukse og genser. En dongeribukse og tynn bomullsgenser varmer ikke noe særlig, mens en fleece-dress er god og varm under en parkdress. Det er nok snart tid for strømpebukser ja:-)

tynn bomullsbukse og en vanlig bomullsgenser oppe, med boddy under.

Skrevet

Nei, det synes jeg da ikke.

Ungen min går i olabukse og langermet t-skjorte, samt ytterjakke, i barnehagen. Det gjør de andre barna også. Det virker ikke som noen av dem fryser.

Skrevet

Hvis det er sol og vindstille så er det greit, er det som i Trondheim, regn og vind så er det alt for lite...

Skrevet

Hos oss var det akkurat passe i dag i 10 grader og sol, datteren min var god og varm. Men det kan jo variere fra barn til barn.

Skrevet

Hadde ikke fått på mine noe særlig mer i 10 graders varme/kulde. Men så er de, også tre åringe, i stadig aktivitet da.

Var barnet kaldt, var det for lite selvsagt.

Skrevet

Veldig forskjellig hvor mye klær barn trenger, så det er vanskelig å svare generelt på. For noen er det kanskje tilstrekkelig, for andre ikke.

Gjest hutre, hutre...
Skrevet

Ungen min går i olabukse og langermet t-skjorte, samt ytterjakke, i barnehagen. Det gjør de andre barna også. Det virker ikke som noen av dem fryser.

Olabukse høres ikke særlig godt ut på denne tiden. Greit ut på dagen om sola skinner, men tenk å sitte i sandkassa med bare olabukse i 9-tida, med vått gress og rå luft....?

Skrevet

synest det er veldig lite. mine hadde vertfall frøse om de hadde gått med bare edt. det er nå det samme som å gå med genser utenpå ei t-skjorte...

Skrevet

Det hadde passet fint på snuppa mi. Hun er varm av seg.

Når hun blir overkledd så henter jeg henne svett og våt på ryggen, et par ganger med varmeutslett! DA skjønte barnehagepersonalet at det faktisk var riktig at hun var varm nok med det jeg hadde sagt.

Jeezez...hvorfor skjønner dere ikke at barn er forskjellige? Noen trenger mer klær, andre mindre. Det er ikke bare å kle på samme type klær på alle barn.

Skrevet

Poden hadde vært varm nok med det, om man tar på fleecebukse/ullbukse under og ullgenser/fleece over og så dress, hva bruker man da når det er 5 garer, og hva når det er 0 og hva når det er minus 10, for ikke snakke om alt man skulle hatt på ute i minus 15.

Det avhenger av vind og hvor varmt barnet er av seg.

Gjest blomsterløk
Skrevet

Samme gjør de i barnehagen der sønnen min går. Han er ikke kald med de klærne, trenger ikke mer når det er som det har vært til nå.

Skrevet

Olabukse høres ikke særlig godt ut på denne tiden. Greit ut på dagen om sola skinner, men tenk å sitte i sandkassa med bare olabukse i 9-tida, med vått gress og rå luft....?

Jeg synes dere virker hysteriske. Datteren min er snart fem, og kan si ifra hvis hun fryser.

De sitter dessuten ikke i sandkassen klokken 9. Da er hun knapt levert. De går ikke ut før tidligst i 10-tiden.

Skrevet

Jeg synes dere virker hysteriske. Datteren min er snart fem, og kan si ifra hvis hun fryser.

De sitter dessuten ikke i sandkassen klokken 9. Da er hun knapt levert. De går ikke ut før tidligst i 10-tiden.

Enig med deg!

MEn barna må kanskje fryse litt av og til før de lærer seg i si i fra. Noen barn har aldri opplevd å fryse aldri så lite engang.

Skrevet

Poden hadde vært varm nok med det, om man tar på fleecebukse/ullbukse under og ullgenser/fleece over og så dress, hva bruker man da når det er 5 garer, og hva når det er 0 og hva når det er minus 10, for ikke snakke om alt man skulle hatt på ute i minus 15.

Husker da jeg jobbet i barnehage og noen barn ble levert med beskjeden om at de skulle ha tykk dress med ullgenser ol under når det var 5 grader. En dag spurte jeg hva de skulle ha på eg når det ble 5-10 minus og fikk da til svar at da skulle jo barna være inne!!!? Dette var snakk om 4-5 åringer.

Og de stakkers barna svettet, men vi fikk jo forklart det til foreldree etterhvert da.

Tror mange foreldre er svært lite ute med barna sine, iallefall i lengre perioder slik som man er i barnehagen.

Skrevet

Det tenker jeg også.

I så lave temperaturer, er det mange barn som blir kledd på så mye tøy at de knapt kan røre seg. En garanti for å fryse.

Jeg tar utgangspunkt i hva jeg selv tar på meg.

Skrevet

Det tenker jeg også.

I så lave temperaturer, er det mange barn som blir kledd på så mye tøy at de knapt kan røre seg. En garanti for å fryse.

Jeg tar utgangspunkt i hva jeg selv tar på meg.

"når mor fryser, kler hun på barna"

- gammelt jungelord :-)

Skrevet

"når mor fryser, kler hun på barna"

- gammelt jungelord :-)

Sant nok.

Eller denne: "Gå og legg dere barn, jeg er trett".

Skrevet

Husker da jeg jobbet i barnehage og noen barn ble levert med beskjeden om at de skulle ha tykk dress med ullgenser ol under når det var 5 grader. En dag spurte jeg hva de skulle ha på eg når det ble 5-10 minus og fikk da til svar at da skulle jo barna være inne!!!? Dette var snakk om 4-5 åringer.

Og de stakkers barna svettet, men vi fikk jo forklart det til foreldree etterhvert da.

Tror mange foreldre er svært lite ute med barna sine, iallefall i lengre perioder slik som man er i barnehagen.

Inne når det er minus 5-10 grader??? Stakkars unger!?!?1

Poden blir sendt ut når det er minus 15 også, men i kortere perioder ad gangen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...