Gå til innhold

Hjelp- oppskrift del II - ICBF

Anbefalte innlegg

Skrevet

har idag fått tilbake notarius-påstemplede venneanbefalinger, og håper å få sendt dokumentene til AF i morra. Men, skjønner ikke helt "oppskriften" vi har fått - og nå er det selvfølgelig ingen å få tak i hos AF.

Skal KUN følgebrev, venneanbefalinger, billedpresentasjon og søknadsskjemaet sendes inn nå?? Hva med alle de andre dokumentene vi har klare?? Skal ikke de sendes til Colombia før senere? (Og sosialrapporten har vi ikke fått tilbake, men det får vi kanskje ikke heller?)

Syns også det er litt vanskelig da å vite hvor mange vedlegg vi skal skrive opp på søknadsskjemaet, siden ikke alle dokumentene skal være med nå, men kanskje senere.....

Veldig takknemlig hvis noen kan svare meg....er stressa på å få papirene avgårde.....

Skrevet

Alle dokuemntene dere ikke har sendt tidligere skal sendes nå sammen med de notarialbekreftede venneanbefalingene, søknadsskjemaet og bildepresentasjonen.

Skrevet

Hei Sjøfrid!

Vi sendte sjøl en bunke papirer (alle attestene osv), tekster til oversettelse osv i RUNDE 1.

Så, jobba vi med å få notariusbekreftelse på vennebrev osv.

Alle tekstene som skulle oversettes (til ICBF's skjema + tekstene til bildepresentasjon) kom i retur fra AF - og da sendte vi de i RUNDE 2.

Jeg blir litt usikker på hvor langt dere har kommet, men har dere skjema som dere mener er ferdig - send dem! Alt skal til AF, før de sender det videre til Colombia.

Vi var sjøl usikre på antall vedlegg. Jeg skrev med et følgebrev der jeg forklarte hva jeg var usikker på (hvilke dokument jeg ikke var sikker på skulle telles som egne vedlegg) - og ba AF fylle ut resten fos oss. Det har de gjort, uten noe problem.

Detta ble kanskje rotete - bare spør igjen, så skal jeg forsøke å hjelpe!

Ønsker dere lykke til med innspurten på "papirarbeidet"!

Skrevet

Har ikke noe greie på Colombia spesielt, men når det gjelder sosialrapporten har jeg forstått det slik at det er standard rutine at en kopi av denne sendes direkte fra BUFetat til organisasjonen, så akkurat den tror jeg ikke dere trenger å tenke på. Lykke til!

Skrevet

Alle dokuemntene dere ikke har sendt tidligere skal sendes nå sammen med de notarialbekreftede venneanbefalingene, søknadsskjemaet og bildepresentasjonen.

Hva er notarial venne bekreftelse??

Kan en kusine eller en svigerinne skrive vennebrev?

Skrevet

Hva er notarial venne bekreftelse??

Kan en kusine eller en svigerinne skrive vennebrev?

Nei ikke slekt eller inngiftet. Til Colombia skal venneanbefalingene skrives av venner man ikke har familiebånd til.

Skrevet

Nei ikke slekt eller inngiftet. Til Colombia skal venneanbefalingene skrives av venner man ikke har familiebånd til.

Notarialbekrefte kan sorenskriver gjøre. Man får et speseielt stempel + bekreftelse av at det virkelig er den som har skrevet under som eier signaturen....det ble visst litt klossete forklart.

Håer du forstår likevel

Skrevet

Hei Sjøfrid!

Vi sendte sjøl en bunke papirer (alle attestene osv), tekster til oversettelse osv i RUNDE 1.

Så, jobba vi med å få notariusbekreftelse på vennebrev osv.

Alle tekstene som skulle oversettes (til ICBF's skjema + tekstene til bildepresentasjon) kom i retur fra AF - og da sendte vi de i RUNDE 2.

Jeg blir litt usikker på hvor langt dere har kommet, men har dere skjema som dere mener er ferdig - send dem! Alt skal til AF, før de sender det videre til Colombia.

Vi var sjøl usikre på antall vedlegg. Jeg skrev med et følgebrev der jeg forklarte hva jeg var usikker på (hvilke dokument jeg ikke var sikker på skulle telles som egne vedlegg) - og ba AF fylle ut resten fos oss. Det har de gjort, uten noe problem.

Detta ble kanskje rotete - bare spør igjen, så skal jeg forsøke å hjelpe!

Ønsker dere lykke til med innspurten på "papirarbeidet"!

Hei, og takk for svar!

Det høres lurt ut å be AF føre på antall vedlegg som til slutt blir sendt. "Colombiamamma" bekreftet også at vi skal sende med alle dokumenter vi ikke har sendt tidligere.

Vi har klare komplett dokumentpakke nå (igjen), og håper behandlingen hos AF går fort. Kan ikke helt "slappe av(?)" før papirene er på vei til Colombia.. og så er det jo å begynne på ny ventefase...velkjent for de fleste her...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...