Gå til innhold

Hva gjør dere når dere henter dere inn i hverdagen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest svaksterk

Hei.

Jeg er så trøtt, så jeg orker ikke skrive så langt. Men jeg tror det er viktig å sette grenser, kjenne på hvor mye man klarer, og ta seg rom og tid til å slappe av. Når man ikke orker mer, så er det ok å si nei. Det er ok å være syk en dag for eksempel. Da kan man sakte men sikkert mestre hverdagen sin.

Dette er ihvertfall det jeg trener på nå:)

natta

Tar ut en "jokerdag", en dag hvor jeg unner meg noe ekstra, feks en time med massasje, eller jeg kjøper meg noe jeg har lyst på.

tillater meg selv å ha dårlige dager og prøver å gjøre det beste ut av dem. Men som sagt enklere sagt enn gjort:)

Tenker at "det kommer en dag i morra som blank og ubrukt står og med blanke ark og fargestifter til...

Annonse

Tar ut en "jokerdag", en dag hvor jeg unner meg noe ekstra, feks en time med massasje, eller jeg kjøper meg noe jeg har lyst på.

tillater meg selv å ha dårlige dager og prøver å gjøre det beste ut av dem. Men som sagt enklere sagt enn gjort:)

Tenker at "det kommer en dag i morra som blank og ubrukt står og med blanke ark og fargestifter til...

En dag alene?? jatakk:-) er alene med 3 barn, de har ingen kontakt med far siden 1999! husker ikke siste gang jeg var virkelig "alene"..

Men når det er sånn så får jeg bare godta det, og det gjør jeg med et smil, min tid kommer når de er store nok til det, for enkelte høres nok dette merkelig ut, men jeg har valgt og få mine barn og ingenting skal få meg til og svikte dem, vi har det jo egentlig fantastsik bra da:-)

En dag alene?? jatakk:-) er alene med 3 barn, de har ingen kontakt med far siden 1999! husker ikke siste gang jeg var virkelig "alene"..

Men når det er sånn så får jeg bare godta det, og det gjør jeg med et smil, min tid kommer når de er store nok til det, for enkelte høres nok dette merkelig ut, men jeg har valgt og få mine barn og ingenting skal få meg til og svikte dem, vi har det jo egentlig fantastsik bra da:-)

var dette svar til meg, og hva svarte du egentlig på?

Er det noe jeg har misforstått her?

Går tur - og i noen situasjoner trøstekjøper jeg gaver til de jeg er glad i .

Åhh..det kjenner jeg igjen,jeg trøstekjøper også ting til de jeg er glad i. Syns det er deilig å lete rundt for å finne passende ting, også gleden ved å gi etterpå. Noen ganger gir jeg helt anonymt også. Det gleder meg kanskje aller mest.

Ganske egoistisk egentlig, men forhåpentligvis en grei måte å være egoistisk på :-)

Har du vurdert å be om besøkshjem til gullungene en helg i måneden. De fleste av oss trenger vel av og til litt tid for oss selv, selv om vi ikke vil svikte de vi elsker.

Har du vurdert å be om besøkshjem til gullungene en helg i måneden. De fleste av oss trenger vel av og til litt tid for oss selv, selv om vi ikke vil svikte de vi elsker.

Joda, helt enig med deg der.. igrunnen så er det vel 4 åringen (trassperiode nå) som sliter mest.

Besøkshjem har jeg ikke tenkt på før, kanskje det var en god ide. Er det kommunen/sosialtjenesten eller helsesøster som styrer med sånt?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...