Gå til innhold

Tror jeg ringer politiet

Gjest Anonym akkurat nå, men fast bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym akkurat nå, men fast bruker

Jeg var på fest i natt, og der var også en kollega av meg. Hun har akkurat blitt alenemor, far tok med seg de tre eldste barna og flyttet til en annen kommune, og nå sitter mor igjen med ei lita tulle. Min kollega var så snydens klokka fire at vi måtte følge henne hjem, og i morges klokka ti var hun på døra mi for å lete etter telefonen sin. Og KJØRTE herfra! Etter seks timer kan hun umulig være i stand til å kjøre. Dette er dessverre noe som har gjentatt seg til stadighet, og flere er bekymret for henne og barnet når hun er ute og kjører dagen derpå.

Vi bor på en liten plass, og bilen hennes er godt synlig her på plassen. Har det noe for seg at jeg ringer politiet og tipser dem? Gjentatte forsøk på å snakke med henne har vært nyttesløse, og jeg tror hun trenger en liten vekker. Kan jeg da være anonym? Er jeg et forferdelig menneske hvis jeg gjør dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/198757-tror-jeg-ringer-politiet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, syns ikke du gjør noe galt hvis du ringer politiet.

Altså du har prøvd å snakke vett i hodet hennes, men hun nekter å høre. Da har du to valg, enten å gjøre ingenting og håpe at hun ikke kjører ned noen i beruset tilstand. Eller ringe politiet og håpe at det er nok til at hun tenker seg om neste gang hun skal ut på en liten kjøretur dagen etterpå.

Jeg hadde uten tvil ringt politiet selv, men jeg hadde nok også sagt det til henne at hvis hun setter seg bak rattet nå så ringer jeg ;)

Gjest fyll og test

Pøjh.

Folk som har sovet for lite og er bakfulle er farligere enn de som bare har promille.

Her i åsen kjører politiet hjem til folk med pusterøret sitt hvis det meldes om fyllekjøring.

Du kan be politiet å si at de så vedkommende på veien og ville teste henne på eget initiativ, eller ikke si noe som helst. De er vant til det problemet og vil gjerne ha beskjed om promillekjøring.

Eller be dem stoppe henne på veien.

Vi ga ein advarsel til ein person at om vi såg h*n køyre i berusa tilstand, ein gong til så ringde vi politiet. Personen kom på døra ei tid etter, med bil og berusa, og spurte om vi ringde politiet no då. Hadde vi noko valg???

H*n mista lappen.

Annonse

Gjest fyll og test

Da har jeg snakket med politiet. De var veldig takknemlige for at jeg ringte, og skal se nærmere på saken.

Ring dem og spør om de har gjort noe.

Jeg tipper at hvis de ville, kunne de tatt mange fyllekjørere på 7-11 på lørdager og søndager.

Vi ga ein advarsel til ein person at om vi såg h*n køyre i berusa tilstand, ein gong til så ringde vi politiet. Personen kom på døra ei tid etter, med bil og berusa, og spurte om vi ringde politiet no då. Hadde vi noko valg???

H*n mista lappen.

Meget bra, h*n ba jo faktisk om det sjøl.

En ting er at h*n er til fare for seg selv, men er man en fare for andre og ikke bryr seg om det selv, må andre ta affære.

Da har jeg snakket med politiet. De var veldig takknemlige for at jeg ringte, og skal se nærmere på saken.

Det var veldig bra at du gjorde det. Og husk at du gjorde det jo faktisk for å hjelpe henne :)

En ting er at man er en fare for seg selv, men når man også er en fare for andre og i tillegg har et lite barn man kjører med, ja da synes jeg man bør ringe politiet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...