Gjest snart utbrent Skrevet 17. september 2005 Skrevet 17. september 2005 Min jobb er å sende ut regninger fra et legesenter. Det går nesten ikke en eneste dag uten at jeg får kjeft for at man må betale for resepter, at barn må betale og alle de andre lure egenandelene som folk må betale til tross for at de opparbeider seg frikort. Jeg er glad for vår nye regjering og håper det blir endring i dette selv om jeg har mine tvil. Men jeg er lei av å få kjeft for ting jeg ikke rår over. Dersom jeg ikke sender ut regninger går legesenteret med underskudd, det blir færre hjelpepersonell, dårligere tilbud osv. Tenker dere ikke over det, dere som gir kjeft til en som bare gjør jobben sin? Håper noen har gode ideer om hva man kan svare når man får kjeft, man skal jo være høflig og overbærende, men ærlig talt, det tar på å bli hoggestabbe for en idiotpolitikk med skatt på sykdom. 0 Siter
Gjest schnachtswürde Skrevet 17. september 2005 Skrevet 17. september 2005 Og hva tror du folk sier når de må betale 990 kr for et pass? &%¤#¤%&&%¤# !!!! Og på de norske ambassadene i utlandet? 250 S$? &%¤#¤%&&%¤# !!!! 0 Siter
Gjest schnachtswürde Skrevet 17. september 2005 Skrevet 17. september 2005 Du kan svare at det egentlig koster kr 1 100, men at staten dekker kr 900 av det. Da sparer de 900? 0 Siter
Gjest nok skatt Skrevet 17. september 2005 Skrevet 17. september 2005 Vi skal være glad for at det er såpass billig å gå til lege som det er. I mange land er du nødt til å dekke ALT selv. Her får faktisk de syke ganske så mye. Jeg synes man bør være fronøyd. Hvorfor skal det være så selvsagt at "de" friske "skal betale så mye for de "syke"? 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 17. september 2005 Skrevet 17. september 2005 Dette må du bare lære å ignorere.. Folk liker å klage, det gjelder å ikke ta det til seg. Når jeg møter vanskelige mennesker morer jeg meg selv med å være SUPERhøflig 0 Siter
Gjest snart utbrent Skrevet 17. september 2005 Skrevet 17. september 2005 Vi skal være glad for at det er såpass billig å gå til lege som det er. I mange land er du nødt til å dekke ALT selv. Her får faktisk de syke ganske så mye. Jeg synes man bør være fronøyd. Hvorfor skal det være så selvsagt at "de" friske "skal betale så mye for de "syke"? Men det kan man vel ikke si? Det er som å helle bensin på bålet. 0 Siter
Gjest snart utbrent Skrevet 17. september 2005 Skrevet 17. september 2005 Dette må du bare lære å ignorere.. Folk liker å klage, det gjelder å ikke ta det til seg. Når jeg møter vanskelige mennesker morer jeg meg selv med å være SUPERhøflig Jeg prøver jo å ikke la det gå inn på meg, men når det er folk jeg kjenner som forventer at jeg skal slette kravene, da blir jeg satt ut. 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 17. september 2005 Skrevet 17. september 2005 Jeg prøver jo å ikke la det gå inn på meg, men når det er folk jeg kjenner som forventer at jeg skal slette kravene, da blir jeg satt ut. Si at noen må betale regningen, og hvis det er dem..så blir det deg. Ikke _helt_ sant, men nære nok sannheten 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 17. september 2005 Skrevet 17. september 2005 Vi skal være glad for at det er såpass billig å gå til lege som det er. I mange land er du nødt til å dekke ALT selv. Her får faktisk de syke ganske så mye. Jeg synes man bør være fronøyd. Hvorfor skal det være så selvsagt at "de" friske "skal betale så mye for de "syke"? Hvorfor skal de uten bil betale for motorveiene? Hvorfor skal de med melkeintoleranse og glutenallergi betale staten så de kan subsidiere bøndene? Hvorfor skal jeg betale innboforsikringen for i år når jeg ikke har blitt frastjålet noen ting i år? Hvorfor skal de uten barn være med på å betale for barnetrygd og kontantstøtte? Hvorfor skal jeg betale like mye i renovasjonsavgift som naboen, selv om jeg er flinkere til å kildesortere? Nei, pokker'n heller, livet er hardt! 0 Siter
fresja Skrevet 17. september 2005 Skrevet 17. september 2005 Hver regning er da forholdsvis liten. Lønner det seg å lage, sende, bokføre faktura og betaling for sånne småbeløp da? 0 Siter
red Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 sånn er det i alle yrker. Du er representanten den missfornøyde kunde får fatt i, og ja.. da er det du som får støyten. 0 Siter
Osiris Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 Vi skal være glad for at det er såpass billig å gå til lege som det er. I mange land er du nødt til å dekke ALT selv. Her får faktisk de syke ganske så mye. Jeg synes man bør være fronøyd. Hvorfor skal det være så selvsagt at "de" friske "skal betale så mye for de "syke"? Jeg har ikke barn og jeg protesterer ikke på at min skattepenger går til skole og barnehage. Det får da være måte på egoisme! 0 Siter
Gjest snart utbrent Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 sånn er det i alle yrker. Du er representanten den missfornøyde kunde får fatt i, og ja.. da er det du som får støyten. Sant nok. Innimellom lurer jeg på hvorfor folk ikke har bedre folkeskikk. Jeg kjefter aldri på folk, jeg kan klage og si ifra hvis jeg mener ting er gjort feil, men jeg synes faktisk at alle burde ha krav på en arbeidsdag uten å få kjeft! Jeg synes man må gjøre noe mer med det enn å si at "sånn er det i alle yrker". Det er ikke akseptabelt uansett, og vi burde ikke være nødt til å tåle det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.