Gå til innhold

Hvilke kriterier stiller dere når dere kjøper dress?

Anbefalte innlegg

Ser at det er mange diskusjoner om Reima, Troll osv dress, og andre sier at billigere dresser er helt ok. Hva ser DERE etter når dere kjøper dress? Blir dere lett dratt med i kjøpepresset?

Jeg merker at jeg lett lar meg rive med på ting, men heldigivis har jeg ikke penger til å kjøpe så mye ting, MEN dresser får vi, og da ønsker vi oss hele dresser som er lette, vann og vind-tette. Grunnen til det er at her er det vinter fra oktober til ut april. Det er svært mye vind (mange storm-dager her), der er is og snø, og det er ikke SÅ nødvendig med mange lag ull, men HELT nødvendig at vinden ikke lurer seg inn noe sted. Ungene SKAL også være ute i all slags vær - og det synes jeg er bra - men da er det viktig at de har klær som ikke er tunge og stive.

Ut fra dette har jeg synes at Reima har vært helt topp, og svært mange voksne har også reima klær her som hverdagsklær på vinteren.

Hvilke kriterier stiller dere?

Fortsetter under...

Noenlunde de samme kriteriene som du har nevnt.

Men jeg kjøper ikke Reima eller Troll. Har faktisk aldri prøvd noen av de dressene. Synes helt enkelt at de er aaalt for dyre.

Har hatt helt greie dresser til barna. De beste har vært med gummi på baken og knærne.

Og den aller, aller beste dressen var fra Spar Kjøp. Jeg tror den kosta et par hundre kroner.

At dressen er varm, vindtett, helst gummiert i rumpa og fra knærne og ned og at den ikke koster skjorta.

Som org er vi også superfornøyde med dressen fra SparKjøp til 199,-. :o)

Har hatt en ReimaTec til 999,- da ungene var små (den var vel str. 92 tror jeg), men det var jo bare en "snødress", den holdt jo ikke i slapseføre og når grus og sand begynte å komme frem. SparKjøp-dressene har vært i bruk hele året etter behov og har tålt mye og ungene har vært tørre, varme og meget fornøyde. Så da sparer jeg glatt en tusing pr. dress jeg.

At dressen er varm, vindtett, helst gummiert i rumpa og fra knærne og ned og at den ikke koster skjorta.

Som org er vi også superfornøyde med dressen fra SparKjøp til 199,-. :o)

Har hatt en ReimaTec til 999,- da ungene var små (den var vel str. 92 tror jeg), men det var jo bare en "snødress", den holdt jo ikke i slapseføre og når grus og sand begynte å komme frem. SparKjøp-dressene har vært i bruk hele året etter behov og har tålt mye og ungene har vært tørre, varme og meget fornøyde. Så da sparer jeg glatt en tusing pr. dress jeg.

Er helt enig med dette med grus - derfor er jeg overrasket over at så mange på DOL skryter så av disse dyre dressene. Litt annerledes med oss som bor på "nordpolen" og har snø og vinter svært, svært lang tid...

Er helt enig med dette med grus - derfor er jeg overrasket over at så mange på DOL skryter så av disse dyre dressene. Litt annerledes med oss som bor på "nordpolen" og har snø og vinter svært, svært lang tid...

Det er klart, hadde jeg bodd på "nordpolen" og hatt snø fra først på oktober til sist på mai så kan det tenkes at dressvalget hadde vært annerledes, men det er ikke sikkert.

Først og fremst må dressen være passe stor. Jeg kjøper aldri yttertøy som er et nummer for stort.

Ellers: god passform, noenlunde vanntett, ikke for tung eller stiv. Vi bor på Østlandet og her er det ikke behov for å kle seg slik som i polarstrøkene :-)

Annonse

For meg er det et absolutt kriterie at den tåler sand, grus og en sklitur eller 50 ned på fjellet.

Siden vi kanskje har toppen 10 snødager i året, er det viktigere for meg at dressene har gummibelegg i rumpen og på nede på beina og noelunde vindtette.

Vi har hatt en del HH-dresser og vært godt fornøyde, men også billigere dresser fra Sparkjøp, Cubus o.l; som vi har vært fornøyd med.

Det som er greit med å kjøpe litt billigere dresser er at en slipper å kjøpe litt for stor størrelse, for at de skal holde lengre og at en ikke trenger å være så redd for at de skal bli ødelagt.

Jeg synes det er viktig at det ikke er høye stive halser på dressene, synes selv det er kjempeekkelt!

Synes også det er viktig at de er veldig vannavstøtende -helst vanntette. Her er det store temp.svingninger i løpet av vinteren, så varm og vanntett på en gang liker jeg best. At de er lette og myke er også positivt.

Og da blir det gjerne en ReimaTec..:o)

For meg er det et absolutt kriterie at den tåler sand, grus og en sklitur eller 50 ned på fjellet.

Siden vi kanskje har toppen 10 snødager i året, er det viktigere for meg at dressene har gummibelegg i rumpen og på nede på beina og noelunde vindtette.

Vi har hatt en del HH-dresser og vært godt fornøyde, men også billigere dresser fra Sparkjøp, Cubus o.l; som vi har vært fornøyd med.

Det som er greit med å kjøpe litt billigere dresser er at en slipper å kjøpe litt for stor størrelse, for at de skal holde lengre og at en ikke trenger å være så redd for at de skal bli ødelagt.

Det er mitt hovedkriterie også - at den skal tåle sand, grus og aking på fjell. Med snøfattige vintere er slitestyrke for meg langt mer viktig enn tec-kvalitet. Regner det så har vi jo regntøy.

Ellers VAR jeg også tilhenger av dresser med gummi i rumpa og på knærne, men det har jeg i grunnen fått dosen min av, etter at sønnen min slet hull i TO dresser med gummi på i fjor vinter. En fra Leketøy (G-sport) og en som jeg ikke husker merket på, men en pris på ca 5-600 kroner. Gummien tålte ikke kombinasjonen av sandkorn og aking på fjell, og ble full av små hull. Han slet også ut to regnbukser sist vinter, på samme måte.

Tidligere foretrakk jeg også avtagbart fór, men nå foretrekker jeg fast. Årsaken er at med avtagbart fór blir dressen enten for stor vår og høst uten for og med lite påkledning under, eller så blir den for liten med fór og ullklær under. Så nå har vi heller to dresser.

Jeg vil gjerne at dressen er lett, noen lunde vannavstøtende og har god passform.

I år landet vi på Reima Bulder og Bang, så får vi se hvor fornøyde vil blir med dem.

Men altså hovedkriteriene er slitestyrke og fast fór.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...