Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Datteren min på fire og sønnen min på åtte er ørebarn begge

to.

Minstemann har lagt inn dren for 4. gang, tatt polypper to ganger, og tatt mandlene.

Hun har hørt litt dårlig i det siste og jeg tenkte meg en tur til kontroll igjen.

I dagmorges sier hun at det er ekkelt i øret og hun har rett, det er fullt av tykt gult sekret. Hun har ikke vondt har ikke feber og almenntilstanden er fin,

Det lukter veldig spesielt av det.

Jeg ringte legevakten for å høre om det var noen vits i å komme og det mente hun absolutt at det var i og med at barnet har øretrøbbel.

Vi har vært der og det eneste han så var sekret i øret.

Fin trommehinne osv. Fikk beskjed om å gå til ØNH i løpet av uken.

Hun har aldri hatt sekret rennende fra øret før og hun har hatt dren siden hun var litt over ett år.

Noen av dere som har hatt barn med dren og som har hatt sekret rennende ut?

Er litt hysterisk i og med at storebror har vært veldig uheldig med dren og har endt opp med trommehinnetransplantasjon, ett ganske stort inngrep.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/198852-sekret-fra-%C3%B8ret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja - mange ganger - stort sett er det akutt ørebetennelse (og da med feber) - men av og til er det kronisk ørebetennelse, og det ser legevakta sjelden.

Utrolig at han kunne se trommehinna når det er sekret i øret - ville stillt spørsmålstegn ved det...

Det er det jeg også synes er så rart. Har litt dårlig erfaring med legevakten, men har en veldig god øre-nese-hals lege så vi tar vel turen dit i morgen. Snuppa har det bra og det er det viktigste.

Synes nesten det er verre når det ikke er smerte, feber e.l Det blir så "stille" og kan kanskje ha vært der en stund.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/198852-sekret-fra-%C3%B8ret/#findComment-1403883
Del på andre sider

Det er det jeg også synes er så rart. Har litt dårlig erfaring med legevakten, men har en veldig god øre-nese-hals lege så vi tar vel turen dit i morgen. Snuppa har det bra og det er det viktigste.

Synes nesten det er verre når det ikke er smerte, feber e.l Det blir så "stille" og kan kanskje ha vært der en stund.

Kan ha vært der LENGE - det er iallefall min erfaring. Min sønn gikk inn og ut av sykehuset av andre grunner første leveår - ved hver innleggelse så de han i ørene, som var "helt fine".. De vi oppdaget at han ikke hørte kom vi til ØNH, og de mener, etter dren-operasjonen og ha sett gørret inne i øret, at han mest sannsynlig har hatt kronisk ørebettennelse siden før fødsel. De sa at den er litt vanskelig å oppdage for uerfarne leger, MEN vi var inn og ut av barneavdelingen og erfarne barneleger så på han...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/198852-sekret-fra-%C3%B8ret/#findComment-1403888
Del på andre sider

Kan ha vært der LENGE - det er iallefall min erfaring. Min sønn gikk inn og ut av sykehuset av andre grunner første leveår - ved hver innleggelse så de han i ørene, som var "helt fine".. De vi oppdaget at han ikke hørte kom vi til ØNH, og de mener, etter dren-operasjonen og ha sett gørret inne i øret, at han mest sannsynlig har hatt kronisk ørebettennelse siden før fødsel. De sa at den er litt vanskelig å oppdage for uerfarne leger, MEN vi var inn og ut av barneavdelingen og erfarne barneleger så på han...

Grr. ja. Sånn var det med eldstemann også.

Trommehinnene ble så ødelagte at han måtte ha nye. Har fått inn en, gruer meg til neste operasjon.

Legen vår er nøye og vi får alltid time når det trengs. Han har til og med stilt opp på en søndag når vi var i en skikkelig nødsituasjon. (Hvor ikke legevakten skjønte alvoret!)

Siden det lukter sterkt, men ikke direkte vondt regner jeg med at det er en betennelse der inne.

Deilig å ha andre foreldre å "snakke" med. Takk :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/198852-sekret-fra-%C3%B8ret/#findComment-1403909
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...