Gå til innhold

Kjære NHD OG alle dere andre

Anbefalte innlegg

Hva Vil du si en har hvis 90/ av det som står under stemmer.?

NB! dette er tatt ut av ren tekst , men siden jeg traff på alle punkter så vil jeg gjerne vite.

Trekker seg tilbake fra familie og venner

Er redd for å forlate huset

Sover dårlig og spiser lite

Er ekstremt opptatt av et spesielt tema, som f. eks. døden, politikk eller religion

Forsømmer personlig hygiene

Oppnår dårligere resultater på skolen

Har problemer med å konsentrere seg og huske ting

Snakker om, eller skriver ting, som ikke gir noen mening

Får panikk, er ekstremt engstelig, merkbart deprimert

Mister variasjon i humøret

Mangler uttrykk for følelser

Har markerte svingninger i humøret

Har upassende følelsesmessige reaksjoner

Hører stemmer som ingen andre kan høre

Tror, uten grunn, at andre lager komplott mot, spionerer på eller følger etter en

Tror at en blir skadet, eller påvirket til å gjøre ting mot ens vilje, av fjernsyn, djevelen etc.

Tror at en har spesielle evner

Tror at tankene blir påvirket eller at en kan påvirke tankene til andre.

Mistenker alle og redd for å åpne for deg , for alt vil bli brukt mot deg senere,

Itillegg tror at folk kan lese takene til enn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/198857-kj%C3%A6re-nhd-og-alle-dere-andre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg vil si at hvis du er bekymret så bør du snakke med en lege om dette. Men selv om du skulle få full pått på dette her, så betyr ikke dette nødvendigvis at du er schizofren eller psykotisk. det hele kommer ann på grad og i hvilken situasjon det forekommer i.

mange mennesker som er ensomme eller som har lavt selvbilde vil lett føle seg igjen i det som står det. Husker at det var en artikkel om schizofreni som sto i illustrert vitenskap for 10 år siden, hvor akkurat disse symptomene var nevnt. Husker at jeg ble skremt og var overbevist om at jeg var psykotisk. Det rare var at veninna mi som også hadde lest dette også trodde at hun var psykotisk. pluss mange andre.

Derfor må du vurderes av en fagperson, og ikke bare et slikt skjema.

Men føler du at du trenger hjelp så skal du selvfølgelig ikke avvises. Er du redd for at du hører stemmer eller at noe annet stemmer så skal du ta opp dette med en lege. Det du har lest kan betraktes som et hjelpemiddel og ikke noe som gir deg en diagnose.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...