Gå til innhold

Kjøper dere brukte klær?

Anbefalte innlegg

Gjest papirtiger

der tar du skammelig feil!

Hehe, nei..

For moro skyld har jeg spurt en kiropraktor dette spørsmålet, han synes det var morsomt..men definitivt ikke sant.

Hadde jeg eid en skobutikk hadde jeg vært sjeleglad for at denne myten lever videre.

Fortsetter under...

• Svar 92
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

11

• tiliti

7

• Lisabeth

5

• camulen

5

Mest aktive i denne tråden

Hehe..

Ja det er litt feil å lære denne bruk og kast mentaliteten,men jeg klarer rett og slett ikke å ikle min sønn noe andre har brukt.

Uff jeg er kresen..

Ingen problem med å erkjenne det heller :)

Dette burde du kanskje ta en prat med psykolog om ;-)

Gjest papirtiger

Om du selger de billig til maks ti kroner plagget så tror jeg det er slag for det. Jeg synes mange selger altfor dyrt. Jeg foretrekker da heller å kjøpe en pose brukt pene klær på loppemarked for en femtilapp. Det er mye billigere enn hva enkeltpersoner selger for.

Enig..ser stadig vekk folk selge enkeltplagg for dyre penger. Med porto så sparer man ingenting på å kjøpe brukt da.

Selg mange plagg samtidig, og ta høyde for at porto gjør plaggene dyrere.

Hehe..

Ja det er litt feil å lære denne bruk og kast mentaliteten,men jeg klarer rett og slett ikke å ikle min sønn noe andre har brukt.

Uff jeg er kresen..

Om du videresender det som er brukt og OK til mindre kresne individer gjør du en bra innsats.

;-)

mvh

Annonse

Kjære snille deg - du må ikke KASTE klær - det er MANGE som ønsker seg billige, brukte klær!

Men folk gidder ikke å komme og hente jo så jeg og kaster masse brukanes tøy. Jeg kjenner ingen jeg som trenger tøy i størrelse 6-8 år så alt sommertøy gikk i søpla her om dagen og nå skal jeg kikke på vintertøyet.

Dersom du bor rundt Oslo, er Byttesentralen på Kløfta et greit sted å selge klær og utstyr på. Det er to ganger i året. Du setter selv prisen på klærne, arrangørene tar 30% av omsetningen og det som ikke blir solgt sendes østover ett-eller-annet-sted.

Men folk gidder ikke å komme og hente jo så jeg og kaster masse brukanes tøy. Jeg kjenner ingen jeg som trenger tøy i størrelse 6-8 år så alt sommertøy gikk i søpla her om dagen og nå skal jeg kikke på vintertøyet.

Gidder du å legge det i ei eske så betaler jeg gjerne portoen - og jeg er sikkert ikke den eneste? Prøvd å legge det ut på nettet?

Jeg blir litt svett av at noen velger å kaste brukendes klær i søpla, framfor å gi det bort.

Men folk må jo få gjøre som de vil.

Det er jo både loppemarkeder og bruktbutikker som vil være interessert. I tillegg til privatpersoner.

Å selge pent brukte Reima-produkter må også være en smal sak.

Jeg har kjøpt brukte klær, mest for å se hva jeg fikk for 200 kr. En del måtte kastes fordi det var for stygt til å brukes. En del ble gitt til Fretex, og en del kunne brukes.

Det som ikke kunne vaskes på minst 60 grader kastet jeg eller gav til Fretex.

Har også fått mye arvetøy fra slekt og venner. Det setter jeg stor pris på. Vi har økonomi til å kjøpe nytt.

Jeg er litt skeptisk til sko som er mye brukt, men lite brukte sko tas i mot med takk.

Gidder du å legge det i ei eske så betaler jeg gjerne portoen - og jeg er sikkert ikke den eneste? Prøvd å legge det ut på nettet?

Jeg skal gå igjennom det jeg har :o). Assistenten kastet endel men ungen hadde vokst mer enn vi trodde på de to mnd han var hos faren.

ringerikskringla

jeg har masse tøy som jeg sender til en familie.de betaler kun porto.

får selv tøy av andre og bruker det mer enn gjerne.alt blir jo vasket så det er jo ikke møkkete.

men sko lar jeg de ikke arve.kun pensko.

ikke fordi jeg er kresen men vi prøvde det på eldste mann og hun fikk faktisk gnagsår på bena av og bruke brukte sko.

Annonse

Hadde jeg hatt flere barn så kunne de ha arvet av hverandre,men arve fra ukjente -nope..

Vet jeg kanskje er "snobbete"

Men jeg klarer ikke tanken på å bruke andres klær.

Har økonomi til å kjøpe nytt.

Tenker ikke særlig på naturen nei!

Dette handler ikke om å ha økonomi til å kjøpe nytt. Slik argumenterer de nyrike som må vise økonomien sin.

Hehe..

Uff jeg er kresen..

Jøye. Dette ville jeg jobbet med, var jeg deg.

Selvsagt bør barneklær resirkuleres. Folk trenger ikke være fattige for å dele på klær og holde igjen på den absurde forbrukskarusellen. Folk som ikke tør ha på ungene brukt, virker litt forknytte og redde for å tape ansikt eller prestisje kanskje, hva vet jeg.

Kjærlighet til barn kommer selvsagt først.

Å barns ve og vel kommer før foreldrenes ve og vel.

Men som jeg sier så prioriteres det mye feil hos familier med dårlig økonomi.

røyk,fester o.l kommer først.

Da synes jeg ikke så veldig synd på dem nei!

..så prioriteres det mye feil hos NOEN familier med dårlig økonomi.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...