Gå til innhold

Kjøper dere brukte klær?

Anbefalte innlegg

Ja selvfølgelig kan den økonomiske situasjonen endre seg,men da bør mye annet prioriteres bort før klær og sko til barna!

Sikker på at foreldrene heller ikke arver sko eller kjøper brukte sko?

Faren min har 6 unger boende hjemme hos seg for tiden. Hans klær er faktisk brukte, inkludert skoene.

Mens søsknene mine var små kunne de arve sko fra hverandre, men etterhvert som de har blitt eldre rekker de slite dem ut før de har vokst ut av dem.

Skal love deg barnas klær, sko og mat prioriteres før alt annet der i gården.

Allikevel, det blir dyrt når man er mange.

Men - han er da ikke uføretrygdet men i full jobb. Alenepappa.

Fortsetter under...

• Svar 92
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

11

• tiliti

7

• Lisabeth

5

• camulen

5

Mest aktive i denne tråden

Dette handler ikke om å ha økonomi til å kjøpe nytt. Slik argumenterer de nyrike som må vise økonomien sin.

Ja ja så du tror jeg er nyrik?

Nei da vi jobber begge to og har ett barn og ikke så mye lån så vi har kanskje noen kroner mer enn 3-4 barns familier.

Ja ja så du tror jeg er nyrik?

Nei da vi jobber begge to og har ett barn og ikke så mye lån så vi har kanskje noen kroner mer enn 3-4 barns familier.

Det har ingen sammenheng med å være nyrik om man jobber begge to eller hvor mye gjeld man har. Nyrike er de som har fått mere penger enn de har hatt før.

Annonse

Kjærlighet til barn kommer selvsagt først.

Å barns ve og vel kommer før foreldrenes ve og vel.

Men som jeg sier så prioriteres det mye feil hos familier med dårlig økonomi.

røyk,fester o.l kommer først.

Da synes jeg ikke så veldig synd på dem nei!

Sa hun som ikke kan la barnet gå i en ytterdress en annen hjerteknuser har gått i et par ganger før.

Heldig du som har råd til å prioritere feil.

Gjør ordene dine søte i fall du må spise dem en gang...

;-)

Faren min har 6 unger boende hjemme hos seg for tiden. Hans klær er faktisk brukte, inkludert skoene.

Mens søsknene mine var små kunne de arve sko fra hverandre, men etterhvert som de har blitt eldre rekker de slite dem ut før de har vokst ut av dem.

Skal love deg barnas klær, sko og mat prioriteres før alt annet der i gården.

Allikevel, det blir dyrt når man er mange.

Men - han er da ikke uføretrygdet men i full jobb. Alenepappa.

Uff stakkar mann :)

6 unger! oij det hadde ikke jeg orket.

Hvorfor kan ikke duste Norge spytte ut litt mer penger til de som trenger det?

Nå begynner jeg å mildne gitt!

Fikk et sykt barn her også sikkert derfor.

Annonse

Sa hun som ikke kan la barnet gå i en ytterdress en annen hjerteknuser har gått i et par ganger før.

Heldig du som har råd til å prioritere feil.

Gjør ordene dine søte i fall du må spise dem en gang...

;-)

Hihi

Ja kan jo bli andre boller en gang ja!

Kanskje hamstre nå?

Men folk gidder ikke å komme og hente jo så jeg og kaster masse brukanes tøy. Jeg kjenner ingen jeg som trenger tøy i størrelse 6-8 år så alt sommertøy gikk i søpla her om dagen og nå skal jeg kikke på vintertøyet.

Få noen til å legge det i en Fretex-container neste gang. Gutter i den alderen sliter fryktelig på tøyet, så de vil sikkert gjerne ha det dersom det ikke er (nesten) utslitt.

Ja selvfølgelig kan den økonomiske situasjonen endre seg,men da bør mye annet prioriteres bort før klær og sko til barna!

Sikker på at foreldrene heller ikke arver sko eller kjøper brukte sko?

Foreldre kan gå i de samme vinterstøvlene og -klærne år ut og år inn dersom økonomien er dårlig.

Barn har den uøkonomiske egenskapen at de vokser.

Selv kjøper jeg lite brukte klær, men har ingenting prinsipielt i mot det. Har bedre råd på penger enn tid, da blir det enkelt å kjøpe nytt. Forsøker å resirkulere de gode tingene til familie og venner etter bruk (og gir noe til loppemarked/Fretex).

Jeg arver gjerne klær, og jeg har også gått på husmorlagets bruktsalg og lignende.

Men ettersom tid er penger gidder jeg ikke lete rundt på finn.no for å finne noen rimelige plagg.

Podens avlagte plagg går videre til yngre søskenbarn, såfremt de ikke er slitt istykker da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...