Gå til innhold

Kjøper dere brukte klær?

Anbefalte innlegg

Jeg kjøper brukt. Særlig regntøy og annet yttertøy som er helt og pent. Jeg hadde vært overlykkelig om noen ville gitt bort tøy da vi ikke har noen faste vi arver av. Jeg gir også bort tøy som er for lite, enten til venner eller til Fretex.

Fortsetter under...

• Svar 92
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

11

• tiliti

7

• Lisabeth

5

• camulen

5

Mest aktive i denne tråden

Uff stakkar mann :)

6 unger! oij det hadde ikke jeg orket.

Hvorfor kan ikke duste Norge spytte ut litt mer penger til de som trenger det?

Nå begynner jeg å mildne gitt!

Fikk et sykt barn her også sikkert derfor.

Det var godt å høre at du mildnet litt... Var i ferd med å vurdere å få dårlig samvittighet fordi vi har tre barn og såpass dårlig økonomi at vi ikke kan kjøpe alt barna "burde" ha... Prøver å prioritere nye sko til dem da, men det har hendt at de har arvet hverandre... Og nei, vi røyker ikke og fester svært lite, og ja, jeg kjøper brukte klær til meg selv også. Kuule klær, og faktisk et par veldig kuule sko også!

Jeg spurte i en skobutikk en gang om dette med å arve sko. Den gang gjaldt det et par vintersko som var brukt "passe mye" av en 3 åring. De sa at så lenge såla ikke var skjeiv og forgjengeren ikke hadde spesielle "problemer" som plattfot o.l., gikk det fint. Det ville være litt mer problematisk med joggesko, som man bruker mye i løpet av en sesong.

Jeg spurte i en skobutikk en gang om dette med å arve sko. Den gang gjaldt det et par vintersko som var brukt "passe mye" av en 3 åring. De sa at så lenge såla ikke var skjeiv og forgjengeren ikke hadde spesielle "problemer" som plattfot o.l., gikk det fint. Det ville være litt mer problematisk med joggesko, som man bruker mye i løpet av en sesong.

Hmmmm. Eldsemann hos meg er plattfot. Søstera som er to år yngre pleier å arve sko, særlig vintersko, av ham hvis de ikke er utslitte.

Bør kanskje revurdere det?

Hmmmm. Eldsemann hos meg er plattfot. Søstera som er to år yngre pleier å arve sko, særlig vintersko, av ham hvis de ikke er utslitte.

Bør kanskje revurdere det?

Tja, jeg er ingen ekspert, men vår eldste er også plattfot. Nå er han 9 år, og det syns veldig godt på skoene hans at han har brukt dem etter en sesong. Derfor arves ikke de lenger. Men tidligere har nestemann arvet sko som er pent brukt, og støvler, skisko og pensko går fortsatt i arv.

Det var godt å høre at du mildnet litt... Var i ferd med å vurdere å få dårlig samvittighet fordi vi har tre barn og såpass dårlig økonomi at vi ikke kan kjøpe alt barna "burde" ha... Prøver å prioritere nye sko til dem da, men det har hendt at de har arvet hverandre... Og nei, vi røyker ikke og fester svært lite, og ja, jeg kjøper brukte klær til meg selv også. Kuule klær, og faktisk et par veldig kuule sko også!

Uff da!

I går var jeg ikke noe snill nei.

Unnskyld meg,d var noe som gikk meg kraftig i mot i helga derfor var det nok det som fikk utløp her på dol.

Annonse

Jeg kjøper av og til brukte barneklær, ja. Kjøpte en fin genser til 48,- på fretex i forrige uke til gutten min, og fant en tøff veske til meg selv også til en 50-lapp :o)

Solgte endel brukt babyutstyr og klær som minstemann hadde vokst fra da vi skulle flytte, jeg hang da opp lapp i barnehagen og på et par butikker, og var kvitt alt sammen i løpet av noen dager. Men jeg tok ikke mye for det da, var mest interessert i at det skulle brukes av noen i stedet for å kastes.

Nå kvitter jeg meg med fravokst barnetøy enten ved å gi til fretex (hvis det stjeles, er det forhåpentlig noen som trenger det, som tar det?) eller jeg gir det vekk til venner/kolleger med yngre barn. Syns det er en uting å kaste fullt brukbare klær.

å jøjje meg!! psykolog!?

Er jeg så ille mener du :)

Hehe, virker bare litt rart at det er så fælt å se sitt eget barn i andres klær...

Selv _må_ jeg ha det ryddig og rent rundt meg for å klare å slappe av. Jeg vet også årsaken til at jeg er sånn, så jeg burde nok gått til psykolog jeg også ;-)

Vel, så lenge man ikke plages selv eller plager andre med sine særheter, så er det nok ikke så farlig :-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...