Gjest sol etter regn Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 6. klasse. Heimkunnskapslekse.. 1. "lag frokost" 2. "vask opp for hånd" De får gjøre det i helgene, i tilfelle man ikke har tid i ukene. Så i dag stelte han til frokost til oss 2, dekket på, ryddet av og vasket opp. (brukte vel ca 3/4 av varmtvannstanken, men pytt) Etterpå satt han det inn i oppvaskmaskinen, for "jeg har bare gjort dette ca 5 ganger i mitt liv, så jeg er ikke så god på det akkurat. Så jeg setter det inn bare for å være SIKKER, liksom!" hehe.. Skjønn alder! *Stolt* 0 Siter
Gjest godt med hushjelp :o) Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 ) og så så stolte de er når de er med på dette. Jentene hos oss lager frokost for oss ofte i helgene, gjort det i flere år nå, startet vel da eldste var 6 - 7 år. Ellers er de mye med når vi lager middag. Å rydde inn og ut av oppvaskmaskinen hører til ukelønnsarbeidet, "den jobben" startet da hun var 9 år. 0 Siter
Aryane Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 Ja husker da 7-klassingen min hadde heimkunnskap ifjor, da kom han hjem med oppskrifter og skulle bake selv...og vi ble servert både grønne vaffler og verdens beste brownies. De har han bakt flere ganger etterpå fordi de var så god, og har er like stolt hver gang! 0 Siter
jubalong70 Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 Du har god grunn til å være stolt! Flott at barna får slike lekser. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.