Gå til innhold

poden vasker opp!

Anbefalte innlegg

Gjest sol etter regn
Skrevet

6. klasse. Heimkunnskapslekse..

1. "lag frokost"

2. "vask opp for hånd"

De får gjøre det i helgene, i tilfelle man ikke har tid i ukene. Så i dag stelte han til frokost til oss 2, dekket på, ryddet av og vasket opp. (brukte vel ca 3/4 av varmtvannstanken, men pytt)

Etterpå satt han det inn i oppvaskmaskinen, for "jeg har bare gjort dette ca 5 ganger i mitt liv, så jeg er ikke så god på det akkurat. Så jeg setter det inn bare for å være SIKKER, liksom!" hehe..

Skjønn alder! :) *Stolt*

Gjest godt med hushjelp :o)
Skrevet

:o) og så så stolte de er når de er med på dette.

Jentene hos oss lager frokost for oss ofte i helgene, gjort det i flere år nå, startet vel da eldste var 6 - 7 år. Ellers er de mye med når vi lager middag.

Å rydde inn og ut av oppvaskmaskinen hører til ukelønnsarbeidet, "den jobben" startet da hun var 9 år.

Skrevet

Ja husker da 7-klassingen min hadde heimkunnskap ifjor, da kom han hjem med oppskrifter og skulle bake selv...og vi ble servert både grønne vaffler og verdens beste brownies. De har han bakt flere ganger etterpå fordi de var så god, og har er like stolt hver gang!

Skrevet

Du har god grunn til å være stolt!

Flott at barna får slike lekser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...