fru pus Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 Har søkt litt rundt på nettet uten å finne noe vettugt svar. Hvordan blir jeg kvitt min datters uvane med å tygge på alt mulig? Ermene på genseren er søkk blaute og i ferd med å revne. Kragen på vinterjakka er søkkblaut og blir iskald på vinteren. Negler har jeg ikke klipt på henne siden hun var baby. Og nå oppdaget jeg her om dagen at hun satt med den ene fletta i munnen og sugde/tygde på den og. Noen som vet om noe som hjelper vil jeg bli veldig glad Hilsen 0 Siter
Lisabeth Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 Vi har også hatt "tyggere". De gjør det helt uten å tenke over det, så jeg brukte å snakke til dem hver gang jeg ser de putter noe i munnen. Etter hvert (lenge !!) sluttet de. Håret klippet vi forresten kortere, slik at det ikke gikk an å tygge på i en periode. 0 Siter
PieLill Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 Stadige vennlige påminnelser pluss evt. konsekvens og belønning. Vær på hennes parti i bestrebelser på å få slutt på uvanene. Tygger hun sunn klær kan jo noe av sparepengene gå til å kjøpe nye. Det kan hjelpe veldig på hukommelsen. Belønningsskjema for å slutte med det. Det er en nokså ubevisst handling, men det er mulig å bevisstgjøre barna. Pisk og gulrot i rimelige proposjoner hjelper ofte. mvh 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.