Gå til innhold

Kan babyen sitte i høy stol el vogn

Anbefalte innlegg

Gjest når han ikke kan sitte selv?
Skrevet

Vet at det er en del som lar babyene sitte i stol el. vogn, støttet av puter, før de har lært å sitte alene. Er det helt feil...? Hva har dere gjort?

Skrevet

De satt i høy stol (tripp-trapp) mens de spiste fra de var 6 mndr. Da kunne de ikke sette seg opp sjøl. Måltidet tok bare 15-20 minutter, en gang eller to om dagen, så det gjorde jeg med god samvittighet.

I vogna lå de med ryggen litt skrå så de hadde utsikt. Der satte jeg dem ikke rett opp og ned før de dro seg opp sjøl.

Skrevet

Støttet de begge to opp med puter, dyner o.l. både i "matstolen" og i vognen. Aldri lenge av gangen.

Skrevet

I vogna hender det hun "sitter" lenge av gangen, men da sitter hun mer liggende enn hun gjør i bilstolen, og det er jo helt greit å kjøre bil... Hvis jeg setter ryggen opp enda et hakk så lar jeg henne ikke sitte lenge.

Har henne i tripp-trapp også nå, men bare mens hun spiser og det er da snakk om 10-20 minutter hver dag.

Skrevet

Og jeg glemte jo å nevne at hun nå er litt over 6 mnd, har hatt henne i Tripp Trappen fra ca en uke før hun ble 6 mnd.

Skrevet

Jeg snakket med en fysioterapaut om det og hun sa at det er lurt å legge barnet på magen en liten stund etter at den hadde sittet, slik at ryggen fikk strekt seg litt ut.

Skrevet

Våre var rundt 5 mnd da de fikk sitte-ligge i vogna korte perioder om gangen. Det var jo så mye spennende som foregikk. Hadde da med en pute som jeg la under ryggen på barnet. De satt vel max 1/2 time slik.

Fra de var rundt 6 mnd fikk de sitte i Tripp-trapp-stolen. Da kunne de sitte litt selv, men ikke å lenge om gangen. Så vi hadde puter på siden av dem i stolen. Der satt de når det var måltider.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...