Gjest når han ikke kan sitte selv? Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 Vet at det er en del som lar babyene sitte i stol el. vogn, støttet av puter, før de har lært å sitte alene. Er det helt feil...? Hva har dere gjort? 0 Siter
Gjest GA Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 De satt i høy stol (tripp-trapp) mens de spiste fra de var 6 mndr. Da kunne de ikke sette seg opp sjøl. Måltidet tok bare 15-20 minutter, en gang eller to om dagen, så det gjorde jeg med god samvittighet. I vogna lå de med ryggen litt skrå så de hadde utsikt. Der satte jeg dem ikke rett opp og ned før de dro seg opp sjøl. 0 Siter
tuss&troll Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 Støttet de begge to opp med puter, dyner o.l. både i "matstolen" og i vognen. Aldri lenge av gangen. 0 Siter
Åsemor Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 I vogna hender det hun "sitter" lenge av gangen, men da sitter hun mer liggende enn hun gjør i bilstolen, og det er jo helt greit å kjøre bil... Hvis jeg setter ryggen opp enda et hakk så lar jeg henne ikke sitte lenge. Har henne i tripp-trapp også nå, men bare mens hun spiser og det er da snakk om 10-20 minutter hver dag. 0 Siter
Åsemor Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 Og jeg glemte jo å nevne at hun nå er litt over 6 mnd, har hatt henne i Tripp Trappen fra ca en uke før hun ble 6 mnd. 0 Siter
morild Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 Jeg snakket med en fysioterapaut om det og hun sa at det er lurt å legge barnet på magen en liten stund etter at den hadde sittet, slik at ryggen fikk strekt seg litt ut. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 Våre var rundt 5 mnd da de fikk sitte-ligge i vogna korte perioder om gangen. Det var jo så mye spennende som foregikk. Hadde da med en pute som jeg la under ryggen på barnet. De satt vel max 1/2 time slik. Fra de var rundt 6 mnd fikk de sitte i Tripp-trapp-stolen. Da kunne de sitte litt selv, men ikke å lenge om gangen. Så vi hadde puter på siden av dem i stolen. Der satt de når det var måltider. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.