Gå til innhold

Om å la babyen være igjen hjemme

Anbefalte innlegg

En venninne av meg lar babyen være hjemme når hun drar i barnehagen med de eldre barna, og også noen ganger når hun skal gjøre små ærender. Tror hun er borte inntil en liten halvtime. De bor på et lite sted, i et hus som ligger for seg selv. Jeg lar aldri babyen være igjen alene, er det jeg som er pysete? Eller er det bare slik at vi er forskjellige på dette området? Hva gjør dere?

Fortsetter under...

Jeg liker ikke å etterlate barnet alene, selv om jeg enkelte ganger har gjort det i ti minutter.

Er ikke redd for at barnet er alene litt dersom alt går bra. Det som bekymrer meg er at noe kunne skje med meg, slik at barnet blir værende alene.

Veit om mange som gjør det samme. Men aldri noe mer en en halvtime. Og det er når de sover. En veldig liten baby sover veldig mye, så tror det er greit. Jeg har aldri gjort det selv, har alltid hatt med calling, og er aldri noe mer en 50 m unna. Har ofte gått til nabon på besøk imens minsten sover, men da har jeg med calling.

Gjest foretrekker å ha med meg babyen.

Jeg har latt babyen ligge alene 10 min en gang for å levere eldstemann i barnehagen som er 5 min gange fra oss.Da hadde hun akkurat sovnet. Sprang fort ned trappene og fort hjem igjen. Tok ikke heisen eller bilen. Tenk hvis heisen skulle stoppe, eller noe skjedde i bilen.? Liker det ikke, å prøver å unngå det.Man vet jo ikke helt hva som kan skje mens man er borte.

Annonse

Gjest Knoll&tott

Jeg liker ikke å etterlate barnet alene, selv om jeg enkelte ganger har gjort det i ti minutter.

Er ikke redd for at barnet er alene litt dersom alt går bra. Det som bekymrer meg er at noe kunne skje med meg, slik at barnet blir værende alene.

jeg har en sønn på 5 år, han har aldri vært alene hjemme...

Annonse

Jeg lot _aldri_ noen av mine være alene hjemme da de var babyer. Hvis noe skulle skje, er barnet fullstendig hjelpeløst!

Skjønner ikke at det skal være så slitsomt å ta med seg babyen når man leverer i barnehagen eller gjør ærend? Man må bare planlegge dagen ut ifra at en baby alltid skal være med på alle aktiviteter.

Jeg lot _aldri_ noen av mine være alene hjemme da de var babyer. Hvis noe skulle skje, er barnet fullstendig hjelpeløst!

Skjønner ikke at det skal være så slitsomt å ta med seg babyen når man leverer i barnehagen eller gjør ærend? Man må bare planlegge dagen ut ifra at en baby alltid skal være med på alle aktiviteter.

For min del var det mer lettvint å la babyen være igjen, for da kunne jeg ha med vogn til toåringen. Han var utrolig treeeeeeg til å få med hjem når han skulle gå de 200 meterne på beina. Søskenbrett fungerte ikke særlig bra.

Syns også en halvtime høres mye ut. Tror jeg kunne ha stukket ut for 5-10 min, men ikke lenger.

Til hennes forslag: som regel er hun ikke borte så lenge som en halvtime. Regner med det er snakk om en 10min tid vanligvis mens hun leverer i bhg om morgenen, når babyen sover. Det med bortimot en halvtime var kun en gang som jeg vet om. Var for øvrig ikke meningen å henge henne ut...;)

For min del var det mer lettvint å la babyen være igjen, for da kunne jeg ha med vogn til toåringen. Han var utrolig treeeeeeg til å få med hjem når han skulle gå de 200 meterne på beina. Søskenbrett fungerte ikke særlig bra.

Jeg brukte søskensete på kombivogna, så fikk min toåring også sitte. Han var flink til å gå altså, men det ble altfor langt for ham. Praktisk så lenge han ikke sovnet ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...