Gå til innhold

Om å la babyen være igjen hjemme

Anbefalte innlegg

Til hennes forslag: som regel er hun ikke borte så lenge som en halvtime. Regner med det er snakk om en 10min tid vanligvis mens hun leverer i bhg om morgenen, når babyen sover. Det med bortimot en halvtime var kun en gang som jeg vet om. Var for øvrig ikke meningen å henge henne ut...;)

Skjønner. Tror jeg kunne gjort det selv, men ikke gjort det til en vane. Måtte bli de unntakene hvor babyen sov i senga inne og jeg absolutt ikke ville vekket h*n. Det kan jo være lurt å la babyen sove i vogn ute, så er det litt lettere å ta den med ved slike anledninger.

Fortsetter under...

Gjest brann og ulykker

Jeg ville ikke gjort det. Hvis jeg hadde måttet, ville jeg i såfall latt babyen ligge i vognen utendørs, og ringt en nabo (selv om det ikke var helt nærme) eller andre og gitt beskjed om hva jeg gjorde, og gitt beskjed om at hvis jeg ikke ringte tilbake i løpet av 30 min, måtte de komme og sjekke at alt var ok.

Jeg har jobbet på mottakelse på sykehus, og sett at det daglig kommer bevisstløse mennesker inn som har vært i ulykker eller utsatt for illebefinnende osv. Og vet at brann ikke er _så_ sjelden, vi har jo alle brannforsikring fordi det kan brenne.

Så nei, jeg ville ikke gjort det hvis jeg kunne unngått det, selv om det var slitsomt. Men hvis jeg feks måtte løpt ut i skogen for å lete etter fireåringen som hadde stukket av, kunne jeg gjort som beskrevet over. Kanskje.

Det hadde jeg ikke turt. Men det hender jeg gir babysittern til naboen som vi bor vegg i vegg med. Og at hun i tillegg ser innom selv om hun ikke hører noe på babysittern (i tilfelle brann, er litt hysterisk).

Mye kan skje på "en liten halvtime"...

Annonse

ringerikskringla

kunne aldri falt meg inn og reise fra mine når de var babyer.

jeg gikk til postkassa som henger på husveggen og det holder.

tenk om det skjer noe mens hun er borte.hva om det begynner og brenne..

skjønner ikke att foreldre kan gjøre slikt

Oj, det hadde ikke jeg klart, nei. Hadde problemer med å gå til postkassa å hente post mens babyen lå i huset og sov. "Det kunne jo begynne å brenne..." var min paniske tanke. (Det tar meg 2 minutter å hente posten.)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...