Gå til innhold

Pumpe når jeg er gravid?

Anbefalte innlegg

Gjest skal ha baby igjen

Er nå 12-13 uker på vei med barn nummer to. Sluttet å amme gutten min for bare 5 mnd siden. Melka forsvant såvidt, men er nå tilbake i full blomst. Til tider er det så galt at jeg får skikkelig melkespreng!!

Går det ann å pumpe meg og fryse ned melka til barn nummer 2?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/198978-pumpe-n%C3%A5r-jeg-er-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Melka holder vel ikke lenger i fryseren enn 6 månder, tror jeg. Men det er sikkert ikke så dumt å pumpe seg litt hvis du har melkespreng? Man kan jo få brystbetennelse ganske lenge etter at man har sluttet å amme. På den annen side er det jo litt slitsomt hvis pumping fører til at du virkelig opprettholder melkeproduksjonen helt til fødselen... Kanskje du bør høre med en jordmor?

Jeg ville ikke gjort det.

Om du pumper vil du opprettholde melkeproduksjonen. Begynner du først å pumpe, må du fortsette med det. Antakelig vil presset gi seg dersom du lar være å pumpe. Om du føler at du MÅ pumpe, bør du i hvertfall bare ta en ørliten skvett, for å få unna det verste presset.

Melken kan oppbevares i fryser et par måneder, fikk jeg beskjed om.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...