Gå til innhold

1.klasse: allerede intriger...

Anbefalte innlegg

Sukk....

nå har jentene allerede begynt å lage intriger og styr i klassen til datteren min.

To av jentene var ute her i helgen, og de var ikke særlig greie mot min. Det var "vi vil aldri leke med deg" og sånne ting, og jenta mi sier at den ene av dem holder på sånn på skolen også. Jenta mi viser tegn til å grue seg til sfo, for hun han ikke har noen å leke med. På sfo sier de at det er min jente som ikke vil leke med de andre, at hun selv trekker seg bort...

Hva skal jeg tro?

Jeg husaker at jeg selv hadde problemer med å få venner på skolen, og jeg vil absolutt hjelpe jenta mi med å unngå den situasjonen. Jenter er jo veldig gode til å lage intriger, og jeg kan jo ikke si for sikkert at min jente er helt uskyldig....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/199001-1klasse-allerede-intriger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, jeg skjønner deg så godt!

Dette må være noe av det vondeste man opplever som foreldre: at ungene gruer seg til å gå på skole/sfo pga. mobbing/utestengning! Også i 1.klasse!

Vi sliter med det samme. Min gutt er en veldig inkluderende unge, han vil ikke at noen ikke skal ha kamerater eller noen å leike med, og derfor hfar han "tatt seg av" denne gutten med alle allergiene. Resultatet er at gutten vår ikke får leike med de andre i klassa, fordi "kameraten" hans er veldig slem! Og det ser jeg jo at han faktisk er! Men guttungen vår er ikke slem! Og når han er alene, blir han tatt imot med åpne armer av de andre i klassa!

Dette er også et dilemma, men vondt er det, uansett!

Hei efoll,

Hvis jenta di gruer seg for å gå på sfo fordi hun ikke har noen å leke med, og sfo sier at hun selv trekker seg unna... hmmm... tror jeg ville ha snakket med personalet om at de prøvde å få jente til å ha det mer trivelig på sfo.

Et barn kan jo trekke seg unna fordi hun syns det er flaut eller vanskelig å prøve å finne noen å leke med, hvis hun allrede har fått signaler om at: deg ville ikke vi leke med...

Da bør personalet prøve å løse dette, engasjere barna i en lek der de voksne styrer i begynnelsen for så å trekke seg litt tilbake hvis det ser ut som at barna greier å komme overens.

Det er absoloutt ingen trivelig situasjon når barnet sier at hun gruer seg for å gå ditt og det er jo personalet som må hjelpe til å finne en løsning slik at ting bedrer seg.

lykke til...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...