Gå til innhold

Til dere som arb. i bhagen

Anbefalte innlegg

Gjest det lurer jeg på her

Hvordan vurderer dere påkledningen til barna - tar dere f.eks på barna strømpebukse når dere skal ut (når det ligger i sekken til barnet eller i skiftetøykorga), eller tenker dere at foreldrene ikke ville at barnet skal ha det på siden det ikke hadde det på da det kom om morgenen...? Hva med når vi foreldre har sendt med fleeceklær, ullsokker, o.l. - tenker dere da at vi vil at dere skal ha det på barna våre, eller ata det kun er med for sikkerhets skyld...?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/199005-til-dere-som-arb-i-bhagen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobber ikke i barnehage, men der sønnen min går kler de på barna etter behov. Kommer han med strømpebukse, f.eks tidlig på våren, og det blir varmt utover dagen, blir denne tatt av. Samme gjelder nå på høsten når det begynner å bli kaldere, jeg sørger for at han har det han trenger i sekken/skapet sitt. Ekstra varme klær, ullsokker, lue, votter o.s.v. Så vurderer de ansatte hva han bør ha på seg etter vær og vind når de skal ut og leke. Det er jo en del av jobben deres.

Med mindre foreldrene ga spesiell beskjed om påkledning (og det var det aldri noen som gjorde), så vurderte vi etter været. Alle barna var utstyrt likt av klær, etter ønske fra oss (på vinteren). Så da hadde vi strømpebukse, ull-/fleecesett, joggedress/vanlig bukse og genser og dress med for. Av sko hadde de vintersko og cherrox.

Dette var i Nord-Norge, så vi måtte vurdere det slik at den tyngste påkledningen mulig kun skulle brukes når det var opp mot -10 grader. Også kledde vi av fra det. De aller yngste (10-18 måneder) fikk det samme på seg som de større (18-36 måneder), men de var heller kortere tid ute.

Jeg foreslår du spør barnehagen hva de foretrekker å ha av klær, så er det nok av erfarne assistenter og førskolelærere som vil klare å tilpasse påkledningen helt fint til været :)

Med mindre foreldrene ga spesiell beskjed om påkledning (og det var det aldri noen som gjorde), så vurderte vi etter været. Alle barna var utstyrt likt av klær, etter ønske fra oss (på vinteren). Så da hadde vi strømpebukse, ull-/fleecesett, joggedress/vanlig bukse og genser og dress med for. Av sko hadde de vintersko og cherrox.

Dette var i Nord-Norge, så vi måtte vurdere det slik at den tyngste påkledningen mulig kun skulle brukes når det var opp mot -10 grader. Også kledde vi av fra det. De aller yngste (10-18 måneder) fikk det samme på seg som de større (18-36 måneder), men de var heller kortere tid ute.

Jeg foreslår du spør barnehagen hva de foretrekker å ha av klær, så er det nok av erfarne assistenter og førskolelærere som vil klare å tilpasse påkledningen helt fint til været :)

"Med mindre foreldrene ga spesiell beskjed om påkledning så vurderte vi etter været. "

Sånn var det hos oss også :o)

Gjest M.Angelica

Vi vurderer etter vær og person. Noen barn fryser jo lettere enn andre feks.

Ofte gir foreldrene beskjeder om morgenen, som feks at Per må ha lue i hele dag når han er ute, pga forkjølelse. Og da passer vi sef ekstra på Per og luen ;)

Det som jeg synes kan være flaut er at når foreldrene kommer så går noen barn uten lue eller kanskje jakke. Da betyr det ikke at vi ikke passer på barnet altså! Men de ungene er lynraske med å kle av seg! I dag feks har jeg gått å plukket luer og satt på regnjakker annhvert min ;)

Ville bare få sagt det =)

Vi vurderer etter vær og person. Noen barn fryser jo lettere enn andre feks.

Ofte gir foreldrene beskjeder om morgenen, som feks at Per må ha lue i hele dag når han er ute, pga forkjølelse. Og da passer vi sef ekstra på Per og luen ;)

Det som jeg synes kan være flaut er at når foreldrene kommer så går noen barn uten lue eller kanskje jakke. Da betyr det ikke at vi ikke passer på barnet altså! Men de ungene er lynraske med å kle av seg! I dag feks har jeg gått å plukket luer og satt på regnjakker annhvert min ;)

Ville bare få sagt det =)

Jeg har nesten gitt opp å kjøpe votter til barna... Og det klandrer jeg ikke personalet for.

;-)

mvh

Annonse

Noen år siden jeg jobbet i barnehage nå...

Men som forelder setter jeg pris på at personalet tar den avgjørelsen. Både fordi jeg da slipper å tenke på det, og fordi jeg slett ikke vet hvordan været er om noen timer. Ser ingen grunn til å overstyre de som observerer både barnet og været.

Om ungene f.eks. er småugne i halsen kan jeg gi beskje om at det pga dette er viktig at de ikke har bar hals.

Min jobb er å sørge for at det ligger et rikelig utvalg av klær i barnehagen. Skulle noe likevel mangle setter jeg pris på en vennlig påminnelse.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...