Gå til innhold

manglende klær i barnehagen

Gjest møkk lei av sløve foreldre

Anbefalte innlegg

JA, de må vente i garderoben til alle er kledd. Eller dere må sende ut en voksen med de første barna.

Hos oss øver vi på å bli mest mulig selvstendige, så vi finner frem og barna kler på seg selv. Da har vi mulighet til å lete litt etter lånetøy mens de kaver med påkledningen.. hehe ;)

Jo da det gjør vi også men det tar likevel litt av tiden å måtte lete klær.

Det er synd når barna må stå i evigheter å vente pga "dumme" foreldre.

Fortsetter under...

• Svar 162
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

13

• Lillemus

8

• Sofies mamma

6

• morsan

5

Jo da det gjør vi også men det tar likevel litt av tiden å måtte lete klær.

Det er synd når barna må stå i evigheter å vente pga "dumme" foreldre.

jada, jeg er helt enig i at det tar alt for mye tid, og at det er frustrerende og irriterende. Noen ganger er det så man nesten føler at det er respektløst både ovf. barnet og den jobben vi gjør. Men, det ER nå en gang jobben vi har - og vi må takle dette (også) profesjonelt.

mener

Jeg har en viss forståelse for problemene deres.

Men det bør jo være mulig å skille mellom dem som ikke har strømpebukse den ENE gangen og dem som ALDRI klarer å få somlet med nødvendig tøy.

Det går jo ut over andre barn at de ansatte må bruke tid og krefter på å lete etter tøy til barn som ikke har passende klær for temperatur og årstid.

Gjest M.Angelica

ja vi er mange fler,men det var 5-6 barn som ikke har nok klær. var det jeg mente.

Vi er godt over tretti stk vi også :)

Hehe..da forstår jeg!!

Ja, det er action i sånne b.hg. Tror ikke jeg sitter stille i mange min. i løpet av dagen =)

Annonse

Jøsses! Jeg er jamen glad det ikke er min barnehage! Stort sett har min unge det hun trenger i bhg, men det hender jo at jeg vet jeg tok med en tjukkgenser før helga, men at den ble med pappan hjem og ikke tilbake til bhg igjen slik at hun plutselig en dag ikke har tjukkgenser.

Sannelig glad bhg vår er serviceinnstilt! Men jeg passer selvfølgelig på at yttertøyet alltid er der, alt det er helt og passe, at hun har både sko og støvler etter vær og føre, at alt tøyet (selv truser og sokker!) er merket med navn og at det er passe stort.

Jeg gjør mitt aller beste og det vet barnehagen!

Så den dagen jeg klarte å glemme å legge igjen snuppas matboks i barenhagen fikk hun et par brødskiver på huset selv om det ikke var smøredag... Og jeg var ytterst ydmyk da jeg oppdaget det etter å ha kommet på jobb og ringte og beklaget.

Menneskelig å glemme er det,men ikke når det skjer gang på gang.

Sett deg inn i situasjonen vår når vi står der i garderoben og skal lete klær til 5-6 barn som ikke har med det de trenger.

Det tar utrrolig med tid dette og hvem skal være ute med de barna som allerede er påkledd?

Skal de være nødt til å vente i garderoben fullt påkledd til vi har saumfart gjenglemtkurv m.m og fått på disse "forsømte" barna klær?

Eller er det sånn at det burde ansettes en persom til å lete opp klær til disse barna?

å la foreldrene betale denne ekstra bemanningen?

Får følelsen at du har hatt en dritt dag på jobben...*s*

Har jobbet i barnehage selv og når ting manglet fikk barnet / barna det gjaldt beskjed om å vente litt....de andre ble kledd på og en voksen eller to gikk ut med de...mens en ansatt fikset de gjenværende ungene.....Skjønner det kan være irriterende i lengden, men vil tro at samarbeidet mellom barnehage og foreldre er gull verdt...og tror det vil bli problematisk hvis barnehagens linje er så stram..

Jeg ville iallefall ikke vist like mye godvilje som ellers iallefall...

Gjest kle på ordentlig og tørk klærne

Om dere begynner å kler på barna riktig så trenger dere sikkert ikke så mye klær.

Mange klær blir våte fordi dere ikke har giuddet å ta på stroppene under dress og regntøy.

Hva med at dere passet litt på dette. Evt.- tørke våte klær i et tørkeskap.

Dety er ikke alltid like lett å være foreldre heller. Man går kanskje i en full krevende jobb. Man skal ha tid til barna og ordne både det ene og det andre. Jammen ikke rart om man da kan glemme litt også. Ikke alltid lett å ha nok klær liggende heller når man hele tiden får fulle poser hjem med klær som er pakket sammen med noe vått og skittent yttertøy.

Gjest ikke pedagog

Hva når det heller ikke hjelper da?

Foreldrene har bare godt av det å måtte kjøre en mil med strømpebuksa så kanskje de våkner opp og skjønner at de er ansvarsløse.

Som pedagog bør du vel vite at milde straffer alltid er best. Harde straffer gir sinne.

Om dere begynner å kler på barna riktig så trenger dere sikkert ikke så mye klær.

Mange klær blir våte fordi dere ikke har giuddet å ta på stroppene under dress og regntøy.

Dety er ikke alltid like lett å være foreldre heller. Man går kanskje i en full krevende jobb. Man skal ha tid til barna og ordne både det ene og det andre. Jammen ikke rart om man da kan glemme litt også. Ikke alltid lett å ha nok klær liggende heller når man hele tiden får fulle poser hjem med klær som er pakket sammen med noe vått og skittent yttertøy.

Da har jeg en liten pekefinger tilbake til dere som jobber i barnehagen - hvor vanskelig kan det være å følge med på at ungene får langbuksa ned i støvlene under regnbuksa?! Jeg har bemerket dette et utall ganger i barnehagen vår, men gang på gang finner jeg snuppa med buksa utenpå støvlene og dermed er hun søkkvåt minst opp til knærne, buksa funker jo som en svamp da.

Omsider har ungen begyner å ta affære selv og stapper buksa i støvlene, men det kan man vel ikke forvente av en 3-4-åring?

Annonse

Da har jeg en liten pekefinger tilbake til dere som jobber i barnehagen - hvor vanskelig kan det være å følge med på at ungene får langbuksa ned i støvlene under regnbuksa?! Jeg har bemerket dette et utall ganger i barnehagen vår, men gang på gang finner jeg snuppa med buksa utenpå støvlene og dermed er hun søkkvåt minst opp til knærne, buksa funker jo som en svamp da.

Omsider har ungen begyner å ta affære selv og stapper buksa i støvlene, men det kan man vel ikke forvente av en 3-4-åring?

Psst, jeg tror hun du svarte nå også klaget litt tilbake til barnehagen. ;)

Gjest møkk lei av sløve foreldre

Vi er alltid nøye på å ta på strikken etc, på de som har det vel og merke. Vi må gi foreldre også tilbakemelding på når de er gåen og når regnklær, støvler er for små.

Om dere foreldre tok dere bryet med å sjekke størrelse og at klærne er hele med jevne mellomrom hadde det spart oss for enda mer hodebry, men neida også det overlater dere til oss i barnehagen. Hadde skjemtest om jeg var så sløv som dere er, viser faktisk mangel på omsorg å sende barna med ødelagte og for småe klær!!!

Skjønner problemet, men er enig med de som synes det blir for drøyt at folk skal ta en time fri fra jobben for å levere en strømpebukse dersom dette er første/eneste gang det har skjedd. Det KAN gå an å være så stresset en sjelden gang at man rett og slett glemmer det. Og mange har det sånn som oss, at den ene har hovedomsorgen for barnet mens den andre har mindre samvær. Min eks kan være sløv med å få alt på plass. Jeg gjør så godt jeg kan med å fylle opp 2-3 skift i kurven i barnehagen, men har altså ikke 100% kontroll på mandag etter at barnet har vært hos faren (faren leverer i barnehage mandag morgen).

Om dere innfører nulltoleransegrense så rammer dere mange urettferdig. De dere vil nå frem til, er de som er sløve og glemmer noe hele tiden. Hva med å snakke emd dem spesielt?

En time? Skulle jeg dratt fra jobben, hjem for å hente en strømpebukse, bort i barnehagen og tilbake på jobben hadde det gått 2 1/2 time...

Hadde lagt dette innlegget litt feil (takk, Åsemor!) og flytter det hit hvor det hører hjemme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...