Gå til innhold

manglende klær i barnehagen

Gjest møkk lei av sløve foreldre

Anbefalte innlegg

Er selvfølgelig enig i at barna skal ha med seg nok klær, men innimellom er det litt vanskelig å få med seg alt som skal gjøres og passes på. Vi er da ikke mer enn vanlige mennesker :-)

Jeg prøver alltid å ha alt klart kvelden i forveien, men så skjer det glipper da, som når regnbuksa til poden plutselig ikke var i barnehagen og jeg ikke oppdaget det fordi pappa hentet for en gang skyld.

Når jeg kom på torsdag var det sure miner fordi den buksa ikke hadde vært i barnehagen.

Støvlene var visst også for små fikk jeg småsyrlig beskjed om. Merkelig, de passet fint om morgenen da vi kom??? Det viste seg at det var en såle som hadde krøllet seg litt :-) Kanskje en ide å sjekke?

Det er jo også noe med det at det er hundrevis av ting vi mødre må huske på hver dag. Her i huset er jeg stort sett alene om alt så far har ikke kontroll.

Må huske på at jentene gjør lekser, huske å kjøpe mat, passe på at det er rene og hele klær i skapet til enhver annleding. Huske på å kjøre til diverse fritidsaktiviteter, for ikke å snakke om å hente igjen:-)

Huske matpakker, huske, huske, huske!!!

Det er da ikke rart om det glipper litt i perioder? Jeg glemmer masse i perioder og i høst har det vært ille.

Med 3 barn i forskjellige livsfaser med forskjellige interesser og behov. En i trassalder, ei i pre pubertet og ei som med raske skritt nærmer seg pubertet...

..Det er ikke alltid man har overskudd og kapasitet til å huske på alt.

Har vært i en lei periode lenge nå og det var så ille at jeg 4 dager før bursdagen til datteren fant ut at jeg hadde glemt å innvitere noen til familiebursdagen....

Men når alt dette er sagt, så har jeg stort sett det meste under kontroll :-)

Men prøv å ha litt forståelse at foreldre enkelte ganger kan ha en hektisk og dårlig periode og derfor glemmer litt.

Det som provoserer meg mest er at det stort sett er de unge assistentene som skuler på meg når jeg har glemt noe. De har ikke barn engang og vet iallefall ikke hva det innebærer å ha ansvaret alene for 3.

De mer eldre som også har små barn, ser på meg og gliser mens de sier at det er godt det ikke bare er hjemme hos de det går over stokk og stein :-)

Hilsen en litt irritert

Tenk om alle skulle bruke de samme unnskyldningene som deg?

Det er menneskelig å glemme av og til,men har du ansvaret for tre barn så har du det selv om din mann ikke hjelper til.

Fortsetter under...

• Svar 162
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

13

• Lillemus

8

• Sofies mamma

6

• morsan

5

Tenk om alle skulle bruke de samme unnskyldningene som deg?

Det er menneskelig å glemme av og til,men har du ansvaret for tre barn så har du det selv om din mann ikke hjelper til.

Det er ikke snakk om unnskyldninger, men en forklaring på at det i PERIODER,ikke ALLTID kan være litt mye å holde styr på :-)

Jeg har som regel alt i orden, skift kurven er full av klær, men det skjer at regnbuksa har blitt med hjem uten at jeg vet det.

En søndag ble skoa til sønnen min ødelagt og jeg måtte sende han i litt for små sko. Glemte å si i fra grunnen og dermed blir jeg uglesett :-)

Skal ikke så mye til bestandig, og det gjelder stort sett de unge assistentene som sender skjeve blikk.

Det er ikke ofte jeg glemmer, så jeg føler jeg har mitt på det tørre, men i perioder med mye stress kan jeg glemme litt.

Det må gå ann å ha forståelse for at det kan gå litt fort i svingene for noen innimellom :-)

Det er ikke snakk om unnskyldninger, men en forklaring på at det i PERIODER,ikke ALLTID kan være litt mye å holde styr på :-)

Jeg har som regel alt i orden, skift kurven er full av klær, men det skjer at regnbuksa har blitt med hjem uten at jeg vet det.

En søndag ble skoa til sønnen min ødelagt og jeg måtte sende han i litt for små sko. Glemte å si i fra grunnen og dermed blir jeg uglesett :-)

Skal ikke så mye til bestandig, og det gjelder stort sett de unge assistentene som sender skjeve blikk.

Det er ikke ofte jeg glemmer, så jeg føler jeg har mitt på det tørre, men i perioder med mye stress kan jeg glemme litt.

Det må gå ann å ha forståelse for at det kan gå litt fort i svingene for noen innimellom :-)

Jo da jeg skjønner deg,men hva skal vi gjøre med ditt barn i disse periodene dine da?

Hva om vi ikke har låneklær å ta av?

Lang tråd, jeg har bare lest en brøkdel av svarene.

Har dere prøvd å sentre problemstillingen over til foreldrene ? Gjennom foreldremøter, SU, eller noe annet ? Da tenker jeg ikke på å minne dem på skifteklær, men ganske enkelt skissere problemet og be dem komme med løsningsforslag. Dersom dere kommer fram til ett løsningsforslag, kan dere lage et inforskriv og kreve underskrift av alle som har motatt informasjonen.

Jeg synes opplegget med å ringe i hvert tilfelle er noe dere skal tenke godt gjennom før dere setter i gang. Det er garantert ikke alle ansatte som takler skyllebøttene dere kommer til å få fra foreldrene (det blir en svært direkte konfrontasjon). Er det en belastning dere ønsker å påføre den enkelte arbeidstaker ?

Gjest barnehagekunde

Nei - jeg synes ikke det.

Du betaler 14 kroner timen, synes du virkelig det er så mye?

Jeg betaler ingen timepris, stykkpris eller annen pris. Jeg betaler et fast beløp for en bestemt tjeneste.

14 kr pr time pr barn blir irrelevant her. Indirekte betaler jeg dessuten mye mer, gjennom skatter og avgifter. Når jeg i tillegg er flink til å stille opp for å avhjelpe barnehagen, samt heller ikke bruker barnehagen mer enn max 7-8 timer pr dag, blir det enda mer irrelevant. Dessuten betaler vi kost i barnehagen, ca 300 kr.

Uansett er kr 3000 et anseelig beløp for meg som har en svært gjennomsnittlig lønn som også skal brukes til å betale studielån, huslån, bil, klær, mat osv. Jeg håper du er i stand til å innse det.

Annonse

Jo da jeg skjønner deg,men hva skal vi gjøre med ditt barn i disse periodene dine da?

Hva om vi ikke har låneklær å ta av?

Da får han bli våt og jeg får ha en søvnløs natt med dårlig samvittighet :-)

Neida, jeg føler at jeg har glemt mye i det siste, men jeg vet ikke om det kvalifiserer til å være en versting.

Regnbuksa hang plutselig ikke i barnehagen noen dager pga en misforståelse. Det regnet heller ikke disse dagene, men vi fikk påpakk.

Støvlene var for små påpekte de også, noe de ikke var.

Sendte han også i barnehagen på mandag uten støvler, de var blitt flenget opp så han måtte ha nye.

Et par småting til som gjalt jentene i skolen som jeg glemte.

Selv synes jeg at dette er alt for mye.

Må legge til at skift kurven alltid inneholder 3 skift, men jeg har ikke begynt å sende med vintertøy ennå, noe som også er galt.

Det har skjedd mye nytt i høst, med ei til på skolen, nye fritidsaktiviteter og ny avdeling i barnehagen. Skal også opereres om noen dager og mye av hjernekapasiteten bruker jeg på det.

Men kvalifiserer det til omsorgssvikt?

Da får han bli våt og jeg får ha en søvnløs natt med dårlig samvittighet :-)

Neida, jeg føler at jeg har glemt mye i det siste, men jeg vet ikke om det kvalifiserer til å være en versting.

Regnbuksa hang plutselig ikke i barnehagen noen dager pga en misforståelse. Det regnet heller ikke disse dagene, men vi fikk påpakk.

Støvlene var for små påpekte de også, noe de ikke var.

Sendte han også i barnehagen på mandag uten støvler, de var blitt flenget opp så han måtte ha nye.

Et par småting til som gjalt jentene i skolen som jeg glemte.

Selv synes jeg at dette er alt for mye.

Må legge til at skift kurven alltid inneholder 3 skift, men jeg har ikke begynt å sende med vintertøy ennå, noe som også er galt.

Det har skjedd mye nytt i høst, med ei til på skolen, nye fritidsaktiviteter og ny avdeling i barnehagen. Skal også opereres om noen dager og mye av hjernekapasiteten bruker jeg på det.

Men kvalifiserer det til omsorgssvikt?

Det skal nok mye mer til ennå for å kalle det omsorgs svikt ja.

Men det er nok litt sårt for barnet også at foreldre glemmer ting.

Det skal nok mye mer til ennå for å kalle det omsorgs svikt ja.

Men det er nok litt sårt for barnet også at foreldre glemmer ting.

Ja, klart det er sårt for barnet og særlig om det skjer veldig ofte.

Men jeg blir irritert over å få skjeve blikk etter et par forglemmelser, og blir nok litt flau og ille til mote.

Trodde liksom de visste bedre om meg etter 6 år i den samme barnehagen.

Til vanlig har jeg alltid full kontroll, og hater å miste den. Så når jeg føler jeg har hatt en dårlig høst nå synes jeg det er pinelig :-)

Det er ikke sånn jeg ønsker det skal være.

Nå håper jeg ting jenker seg til etter oprasjonen til mandag, hvis jeg da i det hele tatt våkner av narkosen. Er så redd at hårene reiser seg i nakken:-)

Hilsen

Ja, klart det er sårt for barnet og særlig om det skjer veldig ofte.

Men jeg blir irritert over å få skjeve blikk etter et par forglemmelser, og blir nok litt flau og ille til mote.

Trodde liksom de visste bedre om meg etter 6 år i den samme barnehagen.

Til vanlig har jeg alltid full kontroll, og hater å miste den. Så når jeg føler jeg har hatt en dårlig høst nå synes jeg det er pinelig :-)

Det er ikke sånn jeg ønsker det skal være.

Nå håper jeg ting jenker seg til etter oprasjonen til mandag, hvis jeg da i det hele tatt våkner av narkosen. Er så redd at hårene reiser seg i nakken:-)

Hilsen

Uff stakkars deg!

Hvis du forteller de ansatte litt om hvorfor du glemmer ting og tang så får du kanskje mer forståelse?

Lykke til med operasjonen,du våkner nok du også og kommer tilbake til dol igjen :)

Hvis du da hadde vært en gjenganger (noe du ikke er ser jeg) hadde jeg latt barnet ditt gått ut uten strømpebuksa.

Alle jobber vi for å tjene til livets opphold og ingen jobb er bedre en en annens for vi har forskjellige interesser.

jeg vil jobbe med barn for det er så koselig,men selvsagt gjør jeg jobben for å tjene mine penger,det er ikke til å stikke under en stol.

Det ville jeg hatt forståelse for så lenge det ikke var snakk om frostskader.

Håper også du har forståelse for at jeg rett og slett måtte se meg om etter en ny jobb om jeg forlot arbeidsplassen for en strømpebukse.

mvh

Gjest til den som er møkk lei

Vi er alltid nøye på å ta på strikken etc, på de som har det vel og merke. Vi må gi foreldre også tilbakemelding på når de er gåen og når regnklær, støvler er for små.

Om dere foreldre tok dere bryet med å sjekke størrelse og at klærne er hele med jevne mellomrom hadde det spart oss for enda mer hodebry, men neida også det overlater dere til oss i barnehagen. Hadde skjemtest om jeg var så sløv som dere er, viser faktisk mangel på omsorg å sende barna med ødelagte og for småe klær!!!

Kan hende noen andre i denne lange tråden har spurt....Men det er altfor mange innlegg å lese...

Har du barn selv?

Bare lurer...

Annonse

Det ville jeg hatt forståelse for så lenge det ikke var snakk om frostskader.

Håper også du har forståelse for at jeg rett og slett måtte se meg om etter en ny jobb om jeg forlot arbeidsplassen for en strømpebukse.

mvh

Så lenge du ikke er en av "gjengangerne" så vil jeg ikke tro at du kommer til å bli ringt etter pga ei strømpebukse.

Hun satte det nok for mye på spissen når hun dro fram glemt strømpebukse som grunn til å ringe.

Hadde det vært ytterklær så synes jeg det er mer grunn til bekymring og at vi da bør kunne ringe gjengangeren på jobben.

Gjest møkk lei av sløve foreldre

Kan hende noen andre i denne lange tråden har spurt....Men det er altfor mange innlegg å lese...

Har du barn selv?

Bare lurer...

Ja, jeg har barn og har aldri glemt noe i løpet av de åtte årene jeg har vært mor i barnehage og skole.

Har du en annen jobb i tillegg da eller er nok å holde på med? Hvis du vil svare, da...

Jeg har en annen jobb hvor jeg er i full stilling.

Jeg startet bhg fordi jeg ikke hadde plass til Billa noe sted - så i tillegg til den vanlige jobben min driver jeg den på "fritiden".

Og er alene med Billa - så det er nok å henge fingrene i! :)

Men det er moro også da, mye å lære, og mange utfordringer :)

Er selvfølgelig enig i at barna skal ha med seg nok klær, men innimellom er det litt vanskelig å få med seg alt som skal gjøres og passes på. Vi er da ikke mer enn vanlige mennesker :-)

Jeg prøver alltid å ha alt klart kvelden i forveien, men så skjer det glipper da, som når regnbuksa til poden plutselig ikke var i barnehagen og jeg ikke oppdaget det fordi pappa hentet for en gang skyld.

Når jeg kom på torsdag var det sure miner fordi den buksa ikke hadde vært i barnehagen.

Støvlene var visst også for små fikk jeg småsyrlig beskjed om. Merkelig, de passet fint om morgenen da vi kom??? Det viste seg at det var en såle som hadde krøllet seg litt :-) Kanskje en ide å sjekke?

Det er jo også noe med det at det er hundrevis av ting vi mødre må huske på hver dag. Her i huset er jeg stort sett alene om alt så far har ikke kontroll.

Må huske på at jentene gjør lekser, huske å kjøpe mat, passe på at det er rene og hele klær i skapet til enhver annleding. Huske på å kjøre til diverse fritidsaktiviteter, for ikke å snakke om å hente igjen:-)

Huske matpakker, huske, huske, huske!!!

Det er da ikke rart om det glipper litt i perioder? Jeg glemmer masse i perioder og i høst har det vært ille.

Med 3 barn i forskjellige livsfaser med forskjellige interesser og behov. En i trassalder, ei i pre pubertet og ei som med raske skritt nærmer seg pubertet...

..Det er ikke alltid man har overskudd og kapasitet til å huske på alt.

Har vært i en lei periode lenge nå og det var så ille at jeg 4 dager før bursdagen til datteren fant ut at jeg hadde glemt å innvitere noen til familiebursdagen....

Men når alt dette er sagt, så har jeg stort sett det meste under kontroll :-)

Men prøv å ha litt forståelse at foreldre enkelte ganger kan ha en hektisk og dårlig periode og derfor glemmer litt.

Det som provoserer meg mest er at det stort sett er de unge assistentene som skuler på meg når jeg har glemt noe. De har ikke barn engang og vet iallefall ikke hva det innebærer å ha ansvaret alene for 3.

De mer eldre som også har små barn, ser på meg og gliser mens de sier at det er godt det ikke bare er hjemme hos de det går over stokk og stein :-)

Hilsen en litt irritert

Veldig bra innlegg :)

Det er min bhg, og jeg har bare ett barn - men likevel glemmer jeg å navne, ekstra skift, lue, i det hele tatt rett som det er!

Men; jeg har lagt en nøkkel til leiligheten min i bhg - slik at om noen av de andre barna mangler noe kan de låne av Billa. De ansatte oppfører seg som hjemme hos meg, så jeg føler at jeg prøver i hvertfall :)

Jeg har en annen jobb hvor jeg er i full stilling.

Jeg startet bhg fordi jeg ikke hadde plass til Billa noe sted - så i tillegg til den vanlige jobben min driver jeg den på "fritiden".

Og er alene med Billa - så det er nok å henge fingrene i! :)

Men det er moro også da, mye å lære, og mange utfordringer :)

Oi, det høres hektisk ut. Men det høres gøy ut å drive barnehage og.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...