Gå til innhold

Medisinering ved selvskading/selvskading som tvangshandling?

Anbefalte innlegg

AnetteK1365380895

Hei! Jeg er en godt voksen dame som i perioder driver med alvorlig selvskading. Det kan gå opp til 6 mnd mellom hver episode, men episodene kan bestå av alvorlig selvskading 3-4 ganger i uka, i 2-5 uker. Noen av disse gangene har jeg blitt innlagt på somatisk sykehus for behandling der. I disse episodene får jeg helt dilla, mangler helt kontroll på hva jeg gjør. Må overgå meg selv hver gang, og skadene blir bare mer og mer alvorlige...Kan dette være en form for tvangshandlinger?

Jeg vil så gjerne slutte helt med dette, men klarer bare ikke stå imot når trangen melder seg...

Er dagpasient to ganger i uka på en institusjon, og har samtaler med psykolog en gang pr uke. Er ganske desperat, for jeg har en av mine episoder nå...og jeg VIL ikke skade meg lengre! Finnes det medisiner som kan hjelpe mot dette? Går på 150 mg Lamictal, og 100-200 mg Truxal ved behov.

På forhånd takk for svar!

Fortsetter under...

jeg sluttet med selvskading da jeg fikk lamictal... Men tror nok grunnen var det at jeg bare ville ha hjelp og medisin som kunne få meg til å føle meg bedre og ta vekk depresjonene og svingningene, har bipolar lidelse. Så når jeg endelig fikk det så sluttet jeg bare. Var ikke tvangspreget.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...