Gå til innhold

Hvor har de fått utrykket "gummi-pappa" fra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Evt. plastikk-pappa....?

Dette gjelder samboer til mor når hun har barn fra før...

Skrevet

Jøss, har jeg aldri hørt. Men jeg kalte mammas samboer for "lissom-pappa" når jeg var lita.

Skrevet

Hehe, det har jeg ikke hørt. Er det fordi han bruker gummi?

;o)

Skrevet

Er det ikke fra boka Tarzan og gummipappa da?

Her i strøket bruker forøvrig ungene lekepappa. De har de i hvert fall brukt de 15 siste årene.

Skrevet

Er det ikke fra boka Tarzan og gummipappa da?

Her i strøket bruker forøvrig ungene lekepappa. De har de i hvert fall brukt de 15 siste årene.

Gummi-Tarzan heter boka! :o)

Skrevet

Gummi-Tarzan heter boka! :o)

Knis, du skjønner at han minste har hatt vegring for bøker ;o) Har ikke lest siden dattera mi var liten jeg men leste for henne til hun var 10 da hun ikke kunne lese sjøl pga dysleksi :o)

Skrevet

Det er en svesisme, som mange andre ord vi tar i bruk.

I Sverige er det blitt brukt i mange, mange år.

Gjest Samboeren til Gummipappa
Skrevet

Kanskje det er meg du snakker om? For min samboer har nemlig titulert seg selv gummipappa til mitt barn. Jeg tror tittelen er inspirert av boka Gummi-Tarzan - og det er ment som et lystigere alternativ til ordet "stefar"

Men han tiltales av barnet med sitt fornavn, da.

:)

Skrevet

Altså, han er ikke ekte vare - bare gummiutgaven.

Hehehe.

Skrevet

Det er en svesisme, som mange andre ord vi tar i bruk.

I Sverige er det blitt brukt i mange, mange år.

Det var ei dansk dame som kalte det plastikk-foreldre...og da kom jeg på at jeg hadde hørt det før...

Skrevet

Kanskje det er meg du snakker om? For min samboer har nemlig titulert seg selv gummipappa til mitt barn. Jeg tror tittelen er inspirert av boka Gummi-Tarzan - og det er ment som et lystigere alternativ til ordet "stefar"

Men han tiltales av barnet med sitt fornavn, da.

Ja, det er en artig tittel. :-)

Men tror de har brukt denne betegnelsen/tittelen i Danmark...?

Og ser under her; i Sverige også.

Det var det som fikk meg til å spørre. :) Virker som en generell betegnelse....(?)

Skrevet

Ja, det er en artig tittel. :-)

Men tror de har brukt denne betegnelsen/tittelen i Danmark...?

Og ser under her; i Sverige også.

Det var det som fikk meg til å spørre. :) Virker som en generell betegnelse....(?)

Det visste jeg faktisk ikke, at det allerede var flittig brukt i våre naboland, så jeg ble forbauset! Men det er sikkert riktig!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...