Gå til innhold

Hvor har de fått utrykket "gummi-pappa" fra?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Samboeren til Gummipappa

Kanskje det er meg du snakker om? For min samboer har nemlig titulert seg selv gummipappa til mitt barn. Jeg tror tittelen er inspirert av boka Gummi-Tarzan - og det er ment som et lystigere alternativ til ordet "stefar"

Men han tiltales av barnet med sitt fornavn, da.

:)

Kanskje det er meg du snakker om? For min samboer har nemlig titulert seg selv gummipappa til mitt barn. Jeg tror tittelen er inspirert av boka Gummi-Tarzan - og det er ment som et lystigere alternativ til ordet "stefar"

Men han tiltales av barnet med sitt fornavn, da.

Ja, det er en artig tittel. :-)

Men tror de har brukt denne betegnelsen/tittelen i Danmark...?

Og ser under her; i Sverige også.

Det var det som fikk meg til å spørre. :) Virker som en generell betegnelse....(?)

Annonse

Gjest Samboeren til Gummipappa

Ja, det er en artig tittel. :-)

Men tror de har brukt denne betegnelsen/tittelen i Danmark...?

Og ser under her; i Sverige også.

Det var det som fikk meg til å spørre. :) Virker som en generell betegnelse....(?)

Det visste jeg faktisk ikke, at det allerede var flittig brukt i våre naboland, så jeg ble forbauset! Men det er sikkert riktig!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...