Gå til innhold

Mors lille, store hjelper!

Anbefalte innlegg

Poden hadde bursdag i går (7 år) og Lillemor (5 år) ville gjerne hjelpe meg å ordne istand og det var ingen liten arebidsinnsats hun presterte:

- vasket salongbordet

- dekket salongbordet til 8 personer

- dekket middagsbord til 4

- skrellet gulerøtter

- fant frem telys til alle lysestakene på stua (20 stk, 10 staker + en bolle med 10)

- fyllte på dopapir på do

- pyntet muffins

- bar inn kakene på stua

- hjalp til å rydde vekk papiret etter gaveåpningen

Det er en flink jente det! :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/199071-mors-lille-store-hjelper/
Del på andre sider

Fortsetter under...

:o) Selvfølgelig, jeg takket henne masse for hjelpen, skulle bare mangle. :o)

Regner med hjelperen din var kjempestolt! Vet bare hvordan mine barn blir når de har vært flinke til å hjelpe til, og får ros. Det er nesten så de sprekker av stolthet.

Ååå, barn er herlige (og nå sover de!!!!!!).

Annonse

Åååååå - så flink!

Hun er kjempeflink!

Da hun hadde lagt seg i kveld la hun armene om halsen min, trykket det lille hodet med linhåret mot mitt og sa:"Det er ikke bare jeg som er snill, mamma, du er snill du også!" :o) Kan man annet enn smelte!?

Kjempejente!

Snuppa di begynner virkelig å bli stor!

*Sukk* Ja. Neste høst er det ferdig med barnehage for alltid.

Koser meg så mye jeg kan med småtrollene mine jeg - det er vel ikke lenge før det ikke er sååå stor stas med en mamma som vil klemme og susse litt! :o) De begynner å bli store å ha på fanget også, men det går enda en stund!

Hun er kjempeflink!

Da hun hadde lagt seg i kveld la hun armene om halsen min, trykket det lille hodet med linhåret mot mitt og sa:"Det er ikke bare jeg som er snill, mamma, du er snill du også!" :o) Kan man annet enn smelte!?

Så herlig, Lillemus. :)

Hun er flink, det er kjekt å ha en liten hjelper som gjerne vil bidra. *s*

Snuppa mi var også i hengivent humør ikveld da hun la seg, og da jeg gikk ut etter å ha sagt godnatt, sa hun

"Jeg glemmer deg aldri, mamma! Aldri skal jeg glemme deg. Ikke når jeg er voksen, ikke når du er død, aldri aldri skal jeg glemme deg. Jeg elsker deg alltid, når du er glad, og sint, og lei, og overrasket, alltid elsker jeg deg. Mamma..." sa hun og smilte...og jeg smeltet og ble nesten rørt av den gode jenta mi. :)

Annonse

Snuppa mi var også i hengivent humør ikveld da hun la seg, og da jeg gikk ut etter å ha sagt godnatt, sa hun

"Jeg glemmer deg aldri, mamma! Aldri skal jeg glemme deg. Ikke når jeg er voksen, ikke når du er død, aldri aldri skal jeg glemme deg. Jeg elsker deg alltid, når du er glad, og sint, og lei, og overrasket, alltid elsker jeg deg. Mamma..." sa hun og smilte...og jeg smeltet og ble nesten rørt av den gode jenta mi. :)

_Nesten_ rørt?! Jeg hadde blitt helt på grinern av en sånn kjærlighetserklæring! :o)

Men det er veldig kort mellom "Du er den beste mamman som finnes i hele verden!" og "Du er slem! Du er den dummeste mamman som finnes! Jeg vil bare være hos pappa jeg!" :o)

_Nesten_ rørt?! Jeg hadde blitt helt på grinern av en sånn kjærlighetserklæring! :o)

Men det er veldig kort mellom "Du er den beste mamman som finnes i hele verden!" og "Du er slem! Du er den dummeste mamman som finnes! Jeg vil bare være hos pappa jeg!" :o)

Jeg tørket nok en tåre i halvmørke da jeg gikk ut av rommet, ja. Jeg gjorde det. Hun var jo såå god da hun sa det... :-D

Hun har ikke pleid å si "du er dum" osv til meg, men kan såklart være irritert innimellom. Det meste hun sier er vel "du skjønner det jo ikke, mamma!" med sånn oppgitt mine. Men stort sett er hun god, og forklarer tålmodig på en annen måte dersom jeg ikke skjønner det hun prøver å si første gang :)

Den lille, store fornuftige gode jenta mi. *snufs*

*Sukk* Ja. Neste høst er det ferdig med barnehage for alltid.

Koser meg så mye jeg kan med småtrollene mine jeg - det er vel ikke lenge før det ikke er sååå stor stas med en mamma som vil klemme og susse litt! :o) De begynner å bli store å ha på fanget også, men det går enda en stund!

Ikke vær for sikker :o) Dattera mi på 20 er skikkelig kosete enda, jeg får masse klemmer og kos.

Ikke vær for sikker :o) Dattera mi på 20 er skikkelig kosete enda, jeg får masse klemmer og kos.

Da håper jeg det varer riktig, riktig lenge for mine også! :o)

Jeg gikk på skole en gang sammen med en fyr på rundt 19 -20 år og han var så glad i moren sin! Han bodde hjemme ennå og fortalte blidt at han ga moren en klem hver morgen når han dro og at han var så glad i henne. :o) Herlig type!

Åh! *smelt* Mine to erklærer hver kveld at jeg er verdens beste mamma. Aldri har de kalt meg dum eller noe liknende. Akkurat det er kanskje litt merkelig...?

Åh! *smelt* Mine to erklærer hver kveld at jeg er verdens beste mamma. Aldri har de kalt meg dum eller noe liknende. Akkurat det er kanskje litt merkelig...?

Det er jo bare å ta de gode erklæringene til seg :) Og jeg sier såklart masse gode ting til henne også.

Hun pleier ikke kalle meg dum heller. Stort sett prater vi hyggelig sammen, selv om alle kan bli irritert innimellom, voksne som barn.

Det er bare bra at de ikke kaller deg dum, nanna. De syns nok du er en topp mamma. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...