Gå til innhold

Hva vil du betale for en maskin som får barn til å sove?

Anbefalte innlegg

Gjest schnachtswürde

Noen barn vil ikke sove og krever en lang rekke utflukter og ritualer.

Hva er de vanligste årsakene?

Og hva er de vanligste remediene og ritualene?

Min mor hadde rimelig teken, og støvsugern var flittig i bruk. Da hun satte på den, sovnet vanligvis hele gjenget. Merkelig. Men ikke hos naboen.

Et annet sted truet pappa med å spille gitar og synge :-) Som regel fikk han ikke sjansen, men det måtte til, styret og ablegøyene rundt det virket som en katalysator.

Fortsetter under...

Gjest grenser, grenser

JEG tror at begynner du å la barna få komme opp av sengen etter at de har lagt seg så har du åpnet for den utvidelsen av grensen de er ute etter.

Hos oss er pappaen ukependler, når vi er alene her i uken legger barna seg når de skal, ikke noe tull og tøys.

Når pappaen er hjemme er det alltid, får ikke sove (LITT mas, å de får komme opp), pappa du må ordne ditt du må ordne datt. Det tar ca en time til de sovner.

Så faste strenge grenser tror jeg på.

Gjest schnachtswürde

JEG tror at begynner du å la barna få komme opp av sengen etter at de har lagt seg så har du åpnet for den utvidelsen av grensen de er ute etter.

Hos oss er pappaen ukependler, når vi er alene her i uken legger barna seg når de skal, ikke noe tull og tøys.

Når pappaen er hjemme er det alltid, får ikke sove (LITT mas, å de får komme opp), pappa du må ordne ditt du må ordne datt. Det tar ca en time til de sovner.

Han med gittarn er ikke dummere enn at han avslutter showet etter 10-15 min. Og dessuten tror jeg han liker det. Fast tid, og fast rutine. Først all tannpuss og andre ritualer, ellers starter ikke showet :)

Her er det ikke noe problem å sovne, det er bare det at hun våkner igjen så mange ganger og så altfor tidlig...

Kveldsrituale: ny bleie mens vi synger to nattasanger, tannpuss, dra ned rullegardin, pupp og opp i senga. Putter inn smokken, sier natta, går ut. (Det hender jeg må inn igjen da...)

I dag startet dagen hennes 04.45... ;)

Jeg har slått hardt ned på alle antydninger til slike ritualer ved sengetid. Har hørt nok skrekkhistorier om unger som ikke sovner før mor og/eller far har gjort sånn og sånn og sånn...

No way. Her er det kveldsmat med lesestund, skifte til pysj og pusse tenner, evt. lese en bok eller to og så i seng. Inne på rommet er det opp i sengene, nattakos og nuss (hender det blir mange da!) og så er det natta. :o)

Ungene er nå 5 og 7 år og vi har hatt det sånn alltid. Hvordan de gjør det hos pappan er jeg ikke helt sikker på, men det er nok ganske likt tror jeg.

Annonse

Kan det være at de har litt ekstra behov for pappa som er borte i løpet av uken? Kanskje den timen er verdt det?

mvh

Hos oss er dette med rutiner det som fungerer best. Og da mener jeg: kveldsstellet til omtrent samme tid hver kveld, kveldsmat, lesing tannpuss og så i seng. Fungerer utmerket på dem alle tre. legging er (heldigvis) ikke noe problem her i gården :-)

Fast rutine hver eneste dag fra spebarnsalder,konsekvent holdning hos begge foreldrene, samkjørte foreldre som er enige, ikke la skriking og grensetøyning sette en utav balanse når situasjonen oppstår, ikke la barna styre leggeritualet,ikke la dem få viljen sin med alt mulig, men ta styringen over det selv. Legging i egen seng, slukket lys, lukket dør. Være trygg, men fast.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...