Gå til innhold

reprise, noen nye svar...?

Anbefalte innlegg

Dette er kanskje et dumt problem, men jeg lurer likevel.

Jeg vet at det er vanlig å høre stemmer, og at mange er plaget med dette. Jeg har aldri hørt noe slikt heldigvis, men jeg har ett lignende problem.

Jeg har en evig bakgrunnsstøy i hodet av musikk. Den har vært der i årevis, og vanligvis plager det meg ikke. Men noen ganger får jeg ikke sove fordi den holder meg våken, og det er også forstyrrende når jeg leser.

Som oftest er det min egen sangstemme jeg hører. Noen ganger alene, og noen ganger med musikk til. Enkelte ganger kan jeg fremkalle ett helt orkester, men da må jeg gå bevisst inn for det:-)

Jeg kan også "synge" tostemt med meg selv, og på denne måten sjekke om stemmene passer sammen. Sånn sett er det praktisk.

Problemet er bare det at det ikke går an å skru av lyden! alle vet vel hvordan det føles når en sier at en har fått en sang på hjerna. Slik har jeg det ALLTID.

Har ikke tenkt så mye over det før nå den siste tiden. Jeg studerer, og musikken er forstyrrende.

Til informasjon så har jeg diagnosen bipolar 2. Har aldri vært psykotisk, eller vist noen teng på psykose. Bruker lamictal, og er for tiden helt frisk og velfungerende.

Håper noen kan finne tid til å hjelpe meg å finne svar på hva dette er. Begynner å bli litt urolig for at jeg kanskje er gal likevel...

- Mihra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/199128-reprise-noen-nye-svar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fish 'n chips

Det er ikke vanlig å høre stemmer for friske folk.

Musikk har jeg ikke hørt om, men det må da sikkert være som du sier noe av det samme? kan du ikke ta opp dette med legen din/psykologen? Kanskje det fins medisner som kan hjelpe. Det høres veldig slitsomt ut!

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...