Gå til innhold

Trenger noen bursdagstips!!

Anbefalte innlegg

Vi skal feire 7års-dag med 20 barn, og trenger noen tips til leker/konkurranser. Må ha ganske stramt opplegg som fenger "alle" siden det blir så mange barn og få voksne. Vi satser på å være ute (håper på opphold!!), og bursdagen varer i to og en halv time.

Please - gi meg noen tips!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/199142-trenger-noen-bursdagstips/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg laget skattejakt i 7 års dagen til sønnen vår. Lagde til 4 kart med tegnede rebuser på, og på det første gjemmestedet, fant de kart nr. 2 osv. Det engasjerte de kjempemye! De løp av gårde alle sammen, både gutter og jenter. Og når de fant skatten var det full jubel :)

Gjest Sukk ja...

Sukk ja... den tid er nok forbi at unger engasjerer seg selv med lek og fantasi... :-( Det slår meg ihvertfal veldig når jeg leser mange av linkene om det å engasjere unger i bursdagsselskaper... vi blei da sjelden engasjert av noen voksne?? Med unntak av en og annen ting...

Jeg laget skattejakt i 7 års dagen til sønnen vår. Lagde til 4 kart med tegnede rebuser på, og på det første gjemmestedet, fant de kart nr. 2 osv. Det engasjerte de kjempemye! De løp av gårde alle sammen, både gutter og jenter. Og når de fant skatten var det full jubel :)

Skattejakt er alltid suksess!

Sukk ja... den tid er nok forbi at unger engasjerer seg selv med lek og fantasi... :-( Det slår meg ihvertfal veldig når jeg leser mange av linkene om det å engasjere unger i bursdagsselskaper... vi blei da sjelden engasjert av noen voksne?? Med unntak av en og annen ting...

Tror nok de hadde klart å engasjere seg selv, men vi ønsker å ha litt klart opplegg slik at vi har litt "kontroll" på alle barna. Vi bor i byen og må være ute i en park. Siden det blir så mange, føler jeg ansvaret tynger for at alle skal ha det trygt og bli sett. Har vært borti denne gjengen en del ganger, og de kan bli ganske viltre. Så for at vilterheten ikke skal gå over til å bli destruktiv, tror jeg det er lurt å ta "regien". ;o)

Annonse

Gjest maggedutten

Vi har bursdag lørdag med 20 stykker - bare jenter, heldigvis. Men har også valgt en stram regi - jeg vil ikke ha alle disse ungene herjende rundt i huset.............

Først: pølse og lompe (valgt av bursdagsbarnet). Deretter ca 1 time - gaveutdeling - flasketuten peker på. Så trenger vi litt leking - og da er barna delt i 4 grupper. En gruppe har "epledykking", 1 gruppe skal tegne halen på grisen, 1 gruppe skal kaste "høna i kasserollen" (evt noe på blink) og den siste gruppa skal hoppe tau på verandaen. Hvis dårlig vær har vi et alternativ for gruppe fire. Så er det kakebord og til slutt godteposer. Om det er tid til det tar vi stolleken til slutt - eventuelt en utelek om det er OK vær. Jeg gruer meg - barnet gleder seg. Vi skal vel overleve!

Vi har bursdag lørdag med 20 stykker - bare jenter, heldigvis. Men har også valgt en stram regi - jeg vil ikke ha alle disse ungene herjende rundt i huset.............

Først: pølse og lompe (valgt av bursdagsbarnet). Deretter ca 1 time - gaveutdeling - flasketuten peker på. Så trenger vi litt leking - og da er barna delt i 4 grupper. En gruppe har "epledykking", 1 gruppe skal tegne halen på grisen, 1 gruppe skal kaste "høna i kasserollen" (evt noe på blink) og den siste gruppa skal hoppe tau på verandaen. Hvis dårlig vær har vi et alternativ for gruppe fire. Så er det kakebord og til slutt godteposer. Om det er tid til det tar vi stolleken til slutt - eventuelt en utelek om det er OK vær. Jeg gruer meg - barnet gleder seg. Vi skal vel overleve!

Tror jeg adopterer dette!! Vi skal bare ha gutter... Blir litt fortvilet hvis det blir regn, men klarer vel det og... Lykke til!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...