Gå til innhold

Seksukerskontroll av mor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke GU på 6 ukerskontrollen på de 2 siste fødslene. Fikk det med førstemann. Jeg har sydd lite alle 3 gangene, og har ikke hatt plager etter fødsel heller (bortsett fra at jeg ikke kunne gå pga. bekkenet), så legen mente det ikke var nødvendig. Fikk resept på prevensjon, og det var det :)

Han/hun sjekker ikke bare stingene, tillegg sjekkes livmorens og livmormunnens tilstand (og muligens mer).

Ellers man å få tilbud om prevensjon, og man kan også få foretatt krefprøve, om det er lenge siden sist.

Undersøkelsen er raskt gjennomført og lite å grue seg for.

Annonse

Gjest trultemor25

Jeg var på 6-ukers kontroll i dag, riktignok 9 uker etter fødselen. Jeg går til gynekolog jeg da, så jeg fikk jo GU med ultralyd og det hele. Sjekka at livmora hadde trukket seg sammen slik den skal, titta og etter cyster og muskelknuter tror jeg. tok celleprøve av livmortappen, og så fikk jeg resept på prevensjon. Dett var dett. Ikke noe å grue seg til, selv om jeg grua meg selv. Det er jo ikke noe kult da, men greit å få sjekka opp også synes jeg.

Om du ikke vil ha GU, så dropp den.

6-ukerkontrollen kan for øvrig være et himla tjas om prevensjon som om det barnet du nettopp har fått var din livs største tabbe.

Bevilgende myndigheter har stilt seg spørsmålet om verdien av rutinemessig seksukerskontroll.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...