Gjest Ikke så møkklei i dag Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Hei! Først må jeg nok si at innleggene mine i går var litt i krasseste laget. Ser litt lysere på situasjonen i dag og vi blir ikke å slå alle foreldre over en kam, men blir å ringe når det er noe vesentlig som mangler, slik som regnbukse, støvler om vi ikke har flere å låne ut. Det har hendt vi har ringt foreldre for å komme med skifteklær, og de har ikke blitt sur som jeg skrev i går, men heller beklaget at de er så vimsete eller ikke sagt noe som helst. Vi har et veldig godt forhold til de fleste foreldrene, og får mange fine tilbakemeldinger om at de synes barnet har det flott i barnehagen. Men vi er også bare mennesker og har lov til å bli sint og frustrert, heldigvis tar jeg det ikke utover foreldrene, men i går fikk dere gjennomgå Men jeg synes alle foreldre bør ta seg en sjekk hver dag før de leverer barna at de har det de trenger, spesielt om dere vet at dere er vimsehoder. Forøvrig kan alle glemme noe til tider, det gjør en ikke til dårlig foreldre, men om det til stadighet er noe som mangler, synes jeg det viser liten omsorg for barnet sitt ve og vel i barnehagen. Vi har tatt det opp med enkelte tidligere at fordi de stadig mangletr noe, ble gutten hemmet i påkledninga, fordi vi alltid måtte vente til sist for å se hva vi fant av klær til han, ganske frustrerende for en gutt på fire år som vil kjapt ut og var flink til å kle seg selv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199166-takk-for-mange-gode-svar/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest surreal Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Det er lov å bli frustrert! Det blir vi alle innimellom. Det er bra at du/dere har tenkt dere litt om og har tatt reaksjonene du har fått her med i vurderingen. Det er det som er så fint med DOL, man får et så bredt spekter av syn på saken, at man kan få et bilde av foreldrenes reaksjoner på avdelingen. Om problemet er så stort som du sa i går, at 70% glemmer, så er det et STORT problem. Da bør dere sette i gang tiltak for å få bukt med problemet. Å ta opp direkte med de enkelte familier (ikke bare MOR) om hva problemet ER, hvilke konsekvenser dette får for BARNET og personalet tror jeg er eneste vei å gå. Fellesoppslag og brev nytter ikke. Bare noen få som leser slikt uansett.. La ped.leder snakke med dem det gjelder, etter et par, tre ganger, om det ENNÅ ikke har skjedd endring, må styrer kobles inn og hjelpe. For øvrig er vel styrer med og gir veiledning/råd i denne sammenheng på fremgangsmåte, håper jeg? Om JEG hadde satt igang en slik ringekampanje uten styrers viten, hadde jeg fått en skrape uten sidestykke... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199166-takk-for-mange-gode-svar/#findComment-1407350 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest girasol Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Ja, innleggene dine i går var i krasseste laget!... Men ikke så galt at det ikke er godt for noe... ;-) Jeg tok opp med b.h.personalet i dag hvordan de ønsker at jeg skal følge med i knertens klær, og fikk en god gjennomgang av det, som gjør at jeg i dag er mye tryggere på at jeg greier å holde oversikten over både skifteklær og klær som skal ligge i kurven til en "uværsdag" etc. De har det systemet at er noen av klærne våte eller skitne, så legger de dem i en pose og henger dem på knaggen hans. Når regntøyet skal hjem og vaskes henger de det ute på en knagg langs husveggen. Veeldig oversiktelig og fint for oss foreldre! "Men bør jeg ikke sjekke innimellom om noen av klærne hans er møkkete da?" - spurte jeg videre, men nei, det behøvde jeg ikke, for de skulle sørge for å henge dem opp i en pose, så jeg kunne bare slappe av! Takk til gode og hjelpsomme barnehageansatte!! M.v.h. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199166-takk-for-mange-gode-svar/#findComment-1407497 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.