Gå til innhold

Sover urolig pga grøt?


amarige

Anbefalte innlegg

Jenta mi er 4 mnd, og jeg har de siste 2 dagene gitt henne et par teskjeer med risgrøt m/banan midt på dagen.

Har ikke merket noe på henne om dagen, men hun har sovet mer urolig om nettene. Før grøten sov hun hele natten, fra 20-8. Det gjør hun forsåvidt fortsatt, men hun våkner mange ganger i løpet av natten, slik at jeg også våkner. Hun trenger da ikke mat, og sover videre etter en liten stund. Men slik har hun ikke vært før.

Mitt spørsmål er: når jeg fortsetter å gi grøt, vil dette da gå over etter noen dager? Bør jeg være forsiktig med å øke smaksporsjonen hennes før hun igjen sover rolig?

Eller bør jeg rett og slett utsette å gi mer grøt?

Når bør jeg evt. introdusere kveldsmåltidet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anette Huitfeldt, jordmor

Kjære amarige. Det kan godt være at grøt er årsaken til urolige netter. Hvis barnet ditt har en tilfredsstillende vektøkning kan du gjerne vente med å gi fast føde til hun er nærmere 6 mnd. og mere moden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...