Gå til innhold

Har nylig fått diagnosen schizofreni

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en gutt på 21 år, og har nylig blitt stilt med diagnosen shizofreni. Jeg har nå gått på antipsykotikum i over 3 mnd. Hvor lenge på jeg gå på medisiner. Har helt lyst til å være medisinfri, men jeg lurer på om siden det er snakk om en kronisk sykdom om jeg da er nødt til å ta medisiner for resten av livet?

Fortsetter under...

Det vil komme mange nye medisinske oppdagelser i løpet av livet ditt. Hva disse vil bringe er det vanskelig å si.

Med det vi vet i dag, må du forberede deg på livslang medisinering.

Jeg kjenner en med samme diagnose som deg som greier seg kjempebra uten medesiner. ER i full jobb, har utdannelse o.s.v Hvordan han greide å bli frisk vet jeg ikke. Men han reiser rundt i Norge et par uker i året og holder foredrag og sjokkerer helsepersonell med å fortelle hvordan han ble frisk og greier seg uten medesiner som schizofren. Ønsker deg alt godt!

Jeg synes det viktigste er fokuset på et liv med livskvalitet, enten det er med medisiner eller ikke. I et paradis av en verden fantes det hverken diagnoser eller medisiner, men vi må forholde oss til situasjonen slik den er per i dag.

Ville ikke grublet for mye om du må gå på piller hele livet(har vært der selv), men prøvd å gjøre dagen i dag, uka som kommer og den neste måneden best mulig. Hjelper medisinene deg til det, er det bra. Forhåpentligvis finner de medisiner som ikke gir mange bivirkninger.

Vennlig hilsen bugge.

Det vil komme mange nye medisinske oppdagelser i løpet av livet ditt. Hva disse vil bringe er det vanskelig å si.

Med det vi vet i dag, må du forberede deg på livslang medisinering.

hvis alle psykiatere er som deg, synes jeg synd på de syke. makan til korte og ubarmhjertige svar!!!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...