Gå til innhold

Må barna spise skorper?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• tiliti

9

• PieLill

6

• mariaflyfly

3

• Mrs. Wallace

2

Mest aktive i denne tråden

Må barna i det hele tatt spise skorper?

Skorpene her i huset går ofte til fuglemat, jeg ser ikke helt problemet.

Men selvfølgelig, det kommer vel an på hva barnet spiser, det er jo aldri snakk om å smøre noen ny brødskive til vesla, er jo et mirakel om hun spiser den første. Ser dog ikke for meg at ungen spiser så mye at det blir et økonomisk problem ut av at skorpene ikke spises.

Men selvfølgelig, det kommer vel an på hva barnet spiser, det er jo aldri snakk om å smøre noen ny brødskive til vesla, er jo et mirakel om hun spiser den første. Ser dog ikke for meg at ungen spiser så mye at det blir et økonomisk problem ut av at skorpene ikke spises.

Jeg synes dog det er en smule sært at naboungen på 7,5 ikke spiser skorper. Mulig det er jeg som er sær? ;)

Jeg synes dog det er en smule sært at naboungen på 7,5 ikke spiser skorper. Mulig det er jeg som er sær? ;)

Vesla spiser vel sine mesteparten av tiden, selv om hun ikke er 5 enda, men jeg ser ikke helt poenget. De er jo mer usunne enn sunne, om du husker polyamid.

Det er vel noe som henger igjen fra nøysomhet fra gammelt av, det med å spise opp skorpene? Er vel neppe underernæring ungene våre står i fare for å få, så jeg tar det ikke så tungt.

Annonse

Vesla spiser vel sine mesteparten av tiden, selv om hun ikke er 5 enda, men jeg ser ikke helt poenget. De er jo mer usunne enn sunne, om du husker polyamid.

Det er vel noe som henger igjen fra nøysomhet fra gammelt av, det med å spise opp skorpene? Er vel neppe underernæring ungene våre står i fare for å få, så jeg tar det ikke så tungt.

Hehe, da er det kanskje jeg som er sær. ;)

Jeg synes uansett det er litt snodig.

Hehe, da er det kanskje jeg som er sær. ;)

Jeg synes uansett det er litt snodig.

Tja, det kan det jo hende det er, sett i forhold til almen folkeskikk.

Jeg spiser ikke skorper dersom det er for lite pålegg på brødskiva. Bare skorper uten pålegg - usj.

Annonse

Jeg synes vel det er litt dårlige manerer å ikke spise hele brødskiven før man begynner på en ny.

Har vel lav tåleranse for fisling med mat. Jo eldre matfisleren er, jo midre kledelig blir det.

For meg er det unngå å kaste mat ikke bare snakk om økonomi, men om å ta vare på resurser og verdsette det man har.

mvh

Jeg har aldri stresset med det - oppfordret, men lot dem slippe da de var såpass små.

Jeg la skorpene i en papirpose (de mugner i plast), og så gikk vi til elva og matet endene med dem ca. én gang i uka.

Begge to begynte av seg selv å spise opp alt leeenge før de sluttet i barnehagen. Husker ikke hvor gamle de var, men det var før det ble flaut.

Jeg tror kanskje ungene la merke til at de "store" barna i barnehagen spiste hele skiva, men de stresset ikke med dette der heller.

Frøknene her i huset er 4 og 6, de spiser skorpene noen ganger og andre ganger ikke. Det er ikke noe jeg gidder å bruke tid å mase på dem på, det finnes nok annet å ta av. Og jorden går ikke under av den grunn, men om du mener det er viktig så er det fullt mulig for en toåring å spise skorper.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...