Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har vært på nettet og søkt på ørti forskjellige typer bæreseler, men klarer ikke helt å bestemme meg.

Jeg ønsker en sele som jeg lett kan få barnet inn i og ut av, men samtidig være god å gå med, og være mulig å ha begge hendene fri.

Barnet vi henter vil være mellom 1,5 og 3 år.

Ergo og Sutemi ser veldig bra ut og har fått bra kritikker, men virker litt kronglet å få barnet opp i /ut av.

Hoftesele a la Hiphammock playtex, hippanda eller kooger ser ut til å være enklere å bruke, men ikke så allsidig som f.eks ergo.

Så har vi de helt enkle hofte-"setene", der man må holde bak ryggen til barnet, men de er kjempeenkle å bruke, men du klarer ikke å bære så lenge med disse som med ergo.

Jeg kan godt tenke meg å bære på hofta, for da har man øyekontakt med barnet. Men etter noen uker så hadde det jo vært greit å bruke den som en rygg-bæresele, da kan man bære lengre/mer komfortabelt

Mannen min er nesten 2 meter høy og ganske smal, jeg er lita og rund, og det hadde vært fint med en sele som passer begge...

Noen andre som har hatt denne type valgets kvaler? Hva valgte dere til slutt? og ble dere fornøyd? Hva ville du valgt hvis du skulle kjøpt en gang til?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/199223-b%C3%A6resele-p%C3%A5-hentereise/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brukte besafe cuala. En bæresele som kan kles på barnet som en bleie, og så klikker man barnet fast i selen med slike hurtigklips, omtrent slike som stenger sykkelhjelmer med. Man velger selv om man bærer barnet forovervendt eller bakovervendt, selen kan brukes til nokså store barn, og er ergometrisk utformetog fordeler vekten over hele ryggen på den som bærer, og er veldig god å gå med.

Jeg har bare prøvd denne selen og var meget godt fornøyd. Mitt barn var 15 mnd ved henting og jeg bar det hele tiden. (hadde ikke med vogn)

Selv etter en hel dags bæring var jeg ikke sliten i hverken rygg eller skuldre, så denne kan anbefales

Hei

Vi fikk en HipHammock sele av noen venner. Eldre modell. Helt grei den. Den ble brukt veldig mye da vi var i Kina, men har aldri blitt brukt etter at vi kom hjem. Kanske en liten tanke for dere det også? Dvs. ikke bruk massevis av penger på en som du kanskje ikke bruker så mye senere.

Utenom det kan jeg i hvert fall anbefale en modell der man bærer på hofta. Lykke til med valget.

Hilsen

Brukte besafe cuala. En bæresele som kan kles på barnet som en bleie, og så klikker man barnet fast i selen med slike hurtigklips, omtrent slike som stenger sykkelhjelmer med. Man velger selv om man bærer barnet forovervendt eller bakovervendt, selen kan brukes til nokså store barn, og er ergometrisk utformetog fordeler vekten over hele ryggen på den som bærer, og er veldig god å gå med.

Jeg har bare prøvd denne selen og var meget godt fornøyd. Mitt barn var 15 mnd ved henting og jeg bar det hele tiden. (hadde ikke med vogn)

Selv etter en hel dags bæring var jeg ikke sliten i hverken rygg eller skuldre, så denne kan anbefales

Hei, finner ikke noen linker på nettet om denne. Har du noen linker?

Hei, finner ikke noen linker på nettet om denne. Har du noen linker?

http://www.hts.no/norsk/frameset_norsk.htm

Deretter må du bla deg fram på siden, det går ikke å linke direkte...

Velg alternativet produkter på den blå linjen og så kommer det opp en rød linje nedenfor. Der velger du alternativet Bæreselen kuala, og da er du der....

Annonse

jeg må slå et slag for Ergo, som vi haddemed oss på vår hentreise. Jeg kunne ikke vært den foruten, nei!

Barnet vårt var 10 kg, og jeg synes ikke det var noe problem å bære ham p åmagen. Det fine med Ergo er jo at du kan bære på ryggen også ( særlig for større barn)

Men som du selv sier, den er ikke spesielt lett å få på. Men dette venner man seg fort til, og da går det fint.

Lykke til

jeg må slå et slag for Ergo, som vi haddemed oss på vår hentreise. Jeg kunne ikke vært den foruten, nei!

Barnet vårt var 10 kg, og jeg synes ikke det var noe problem å bære ham p åmagen. Det fine med Ergo er jo at du kan bære på ryggen også ( særlig for større barn)

Men som du selv sier, den er ikke spesielt lett å få på. Men dette venner man seg fort til, og da går det fint.

Lykke til

Hei! Takk for svar! Kan du si noe om hvor enkelt det var å bære på hofta (raskt inni og ut av...) Hvis du har et urolig barn, blir det da bare slit eller?

Velg alternativet produkter på den blå linjen og så kommer det opp en rød linje nedenfor. Der velger du alternativet Bæreselen kuala, og da er du der....

På bildene brukes den bare til bæring foran - vet du om man også kan bære barnet på ryggen?

Her er direktelink:

http://www.hts.no/besafe/norsk/koala.html

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...