Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid i forveien og hvordan merket dere at fødselen var på gang?

Jeg fødte min første for 6 år siden og jeg hadde veer (vondt i ryggen trodde jeg) i flere timer før jeg skjønte det var veer. Ca. 10 timer etter var tulla født.

Skrevet

Jeg hadde mye kynnere på slutten av svangerskapet. Jeg våknet i 5 tiden på natten av rier, og var ikke i tvil om at det var det og ikke kynnere. Riene kom lengre opp i magen og jeg kjente det også i ryggen (kynnerne kjente jeg på en måte helt nederst i magen like over hårfestet). Riene var regelmessige med 5 min mellomrom, og kl.02:49 natten etter var poden født :)

Skrevet

Ikke særlig lett å skjønne dette første gangen nei. Jeg har også født bare en gang og hadde da veer i flere timer før jeg skjønte (dvs mannen min skjønte) hva som var på gang. Hadde jo hatt bekkenvondt de siste kveldene fordi jeg var sliten og trodde det var det samme jeg kjente nå. Og fordi det var en uke før termin så tenkte jeg ikke en gang veer... Mannen min så fort at det ble regelmessig og jeg skjønte det vel jeg også når det var 6-7 min i mellom riene. 8 timer senere var gutten ute.

Neste gang skal jeg skjønne det litt tidligere:-)

Skrevet

MEd storesøster våknet jeg midt på natta av et smell, og så FOSSET vannet ut. (Hun lå i seteleie, og det var absolutt ingenting som stoppet for vannet...)

Med lillesøster hadde jeg hatt mye kynnere, men en søndag morgen kom det en ri - og da var jeg absolutt ikke i tvil.

Dessverre var dette i rett før uke 35, og på sykehuset prøvde de å stoppe fødselen, noe som ikke lyktes. Enden på visa var 70 timer med rier før prinsessa var ute.

Håper jeg slipper det styret denne gangen.

Skrevet

Vannet gikk kl.00:00 (ellers ingen "tegn")

Kl.01 begynte plutselig lange rier med korte mellomrom (da var jeg ikke i tvil:-)

Kl.04 lå babyen på brystet mitt

Skrevet

MEd storesøster våknet jeg midt på natta av et smell, og så FOSSET vannet ut. (Hun lå i seteleie, og det var absolutt ingenting som stoppet for vannet...)

Med lillesøster hadde jeg hatt mye kynnere, men en søndag morgen kom det en ri - og da var jeg absolutt ikke i tvil.

Dessverre var dette i rett før uke 35, og på sykehuset prøvde de å stoppe fødselen, noe som ikke lyktes. Enden på visa var 70 timer med rier før prinsessa var ute.

Håper jeg slipper det styret denne gangen.

Oi, strabasiøse fødsler du har hatt. Mine fødsler var begge over på under 5 timer, jeg føler meg priviligert.

Lykke til denne gangen! :)

Skrevet

Jeg hadde _vonde_ og regelmessige kynnere i nesten to uker før fødselen. Så når riene kom var jeg veldig usikker, det føltes ikke veldig annerledes. Samtidig visste jeg det, på en måte. 42 laaaaaaaaange timer etterpå var barnet ute, så det gjorde absolutt ingenting at jeg ikke var sikker de første timene...

Skrevet

Første gang voknet jeg klokka seks på morgonen. Hørte eg "poff" så fosset vannet ut. Etter to timer kjente jeg riene (ca 10 min mellom de) Dagen etter kl 10 hadde jeg 2 cm åpning. Halv fire ble gutten født.

Med nr to fosset plutselig vannet ut da jeg låg på sofaen og slappet av. Da jeg kom på sykehuset en time senere, så hadde jeg 2 cm åpning. Måtte ta keisersnitt pga en feil i måleinstrumentene. Gutten var heilt frisk. Er irriterendes å tenke på. Hadde sååå lyst til å føde normalt! Hadde sikkert gått myyye fortere enn med første.

Skrevet

Min fødsel begynte med at vannet gikk.

POFF, sa det (som om noen stakk hull i en vannballong), og dermed var vi i gang. Veene kom et kvarter senere.

24 timer etter det var gutten ute.

Skrevet

Jeg skjønnte det ganske tidlig på morgenen andre gangen . Da jeg hadde reglmessige smertefrie kjynnere . så jeg dusjet , sa fra til pappaen og gikk og la meg . begge fødslene mine har hatt samme forløp selv om nr to var litt raskere . Forøvrig er det 7 år og 8 dager mellom mine .

Skrevet

Alle tre gangene merket jeg det ved verking i korsryggen og blodaktig utflod i underbuksa/på dopapiret om morgenen. To av gangene kastet jeg opp veldig om morgenen. På kvelden samme dag, etter leggetid, begynte riene som ble sterkere og sterkere utover natten. Tredje gang skjedde det også slik, bortsett fra at jeg kastet opp først på sykehuset da fødselen var godt i gang.

Merkelig hvor likt forløpet på disse fødslene var, samme tidspunkt på dagen/natta osv, men når den først var ordentlig i gang gikk det raskere med nr. 2, og enda raskere med nr. 3.

Skrevet

Med førstemann gikk vannet i 6-tida om morgenen. Så fikk jeg svake rier. Klokka 16:55 var ungen ute.

Andre gangene hadde jeg først falske rier/kynnere ei hel natt. Det stoppa opp når jeg sto opp. To dager etterpå begynte de ordentlige riene. Da tok det en stund før jeg turte å tro på at dette var ekte saker. Etter et par timer dro vi til sykehuset (ca 8), og 15:50 var ungen født.

Skrevet

Oi, strabasiøse fødsler du har hatt. Mine fødsler var begge over på under 5 timer, jeg føler meg priviligert.

Lykke til denne gangen! :)

Ja, den forrige tok sin tid. Jeg håper på en mer tilnærmet din i tid denne gangen!

Skrevet

Alle tre har startet med at fostervannet har gått. De første gangene kom det mye vann, siste gang noe mindre. Etter vannavgang har det tatt fra 25 min til 2 t 40 min barnet var ute.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...