Glimtipper Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Sønnen min er 7 uker i dag og nå føler jeg at jeg kjenner han ordentlig. Jeg kan raskt identifisere hvorfor han skriker og hva som vil hjelpe. Jeg vet den beste måten han vil sovne på, basert på tiden på dagen og humøret, jeg vet hvor mye mat han trenger og hvordan han best spiser. På dagen sover han når det passer han, men jeg prøver å få inn i hvert fall en lang søvn på 3 timer eller så. Ellers smådupper han inne i mellom. Smokk brukes litt når han er trøtt og sutrete, men han er ikke avhengig av den riktig ennå. Han har litt vondt i magen en gang om dagen eller så, men det går raskt over og han skriker ikke høyt om det. Han er sosial og nysgjerrig på alt nytt, slik barn skal være Det har skjedd flere ganger at han må bæres når vi er ute, fordi han skal ha med seg hva som skjer. Gleder meg veldig til jeg kan ha han med ansiktet ut i bæreselen, for han er ikke noe glad i å være i den når han må ha hodet inn mot brystet mitt. Nettene er en drøm. Vi steller han og går inn på soverommet i 8-tiden. Der er lyset av og vi gir han litt mat i mørket (uavhengig av når han spiste sist). Så legger vi han i sengen sin og går ut. Da ligger han kanskje og pludrer i en time før han sovner på egenhånd. Skriker han, kommer vi inn og trøster, tilbyr smokk eller flaske og går ut igjen. Han sover i rundt tolv timer, med to oppvåkninger for mat. Så vi mangler hverken søvn eller alene-tid i dette huset Hvordan er (var) deres baby på denne alderen? Alle uttrykker hvor heldige vi er med han, men jeg har ikke fått et generelt inntrykk her inne om at alle andres spedbarn nødvendigvis er så mye vanskeligere 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199377-hvordan-er-var-dagen-for-din-2-m%C3%A5neder-gamle-baby/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Min første skrek og skrek og skrek.... skrek faktisk mer enn han sov, stakkar. Hadde kolikk, som ble dramatisk bedre etter to måneder, men han skrek mer enn de fleste små til han var minst året, særlig om natten :/. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199377-hvordan-er-var-dagen-for-din-2-m%C3%A5neder-gamle-baby/#findComment-1409408 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 21. september 2005 Forfatter Del Skrevet 21. september 2005 Min første skrek og skrek og skrek.... skrek faktisk mer enn han sov, stakkar. Hadde kolikk, som ble dramatisk bedre etter to måneder, men han skrek mer enn de fleste små til han var minst året, særlig om natten :/. Uff da, ingen hyggelig start på foreldrelivet 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199377-hvordan-er-var-dagen-for-din-2-m%C3%A5neder-gamle-baby/#findComment-1409436 Del på andre sider Flere delingsvalg…
smekka Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Hun vi har nå er veldig glad i oppmerksomhet; blir blid som ei lerke bare noen sier hei til henne. Kan sitte lenge i babysit/ligge på teppe hvis hun har nok av ting å se på. Blir veldig urolig hvis hun er trøtt og trenger ofte hjelp til å sovne på dagtid. Sover nesten bare korte dupper. Følger veldig godt med. Blid og rolig. Veldig sint når hun første blir det -og det blir hun ofte akutt! Illsint hvis hun ikke får mat med én gang!! En drøm å legge på kvelden. Steller henne i åtte-tiden, ammer så på mørkt soverom, legger henne, synger en nattasang og går. Hun ligger og pludrer og ser på uroen i alt fra 2 minutter til 15 før hun sovner av seg selv. Noen ganger har hun grått litt, da har jeg kommet tilbake og gitt henne mer pupp eller pratet litt med henne. Det hender seg at hun sutrer litt før hun sovner -men det er ikke snakk om gråt. Våkner ikke igjen før morgenen -alt fra 5 til 8. Da får hun melk og sovner igjen. I 9-tiden vil hun opp og bli stelt og leke litt på gulvet før hun sovner igjen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199377-hvordan-er-var-dagen-for-din-2-m%C3%A5neder-gamle-baby/#findComment-1409562 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.