lililja Skrevet 22. september 2005 Skrevet 22. september 2005 Nå er jeg helt utslitt etter at babyen våkner hver time hele natten. Hun gråter til jeg tar henne opp,og så roer hun seg med en gang. Noen ganger får hun pupp, og andre ganger gir jeg bare smukken. Vi står opp klokken 6 30 eller 7 00. Da er hun i toppform. Klokken 9 ca legger hun seg til å sove og sover da gjerne 1 til 2 timer. Neste soving er ca klokken 14.00. Da også sover hun ca 1 til 2 timer. Av og til sover hun 1 time også sånn i 6 tiden om kvelden. Jeg legger henne ca klokken 20.00 etter pupp og bad. Så begynner hun å våkne utover hele natten fra ca. klokken 23.00 om kvelden. Jeg holder på å bli sprø... Er det noen som har noen gode råd så mottas det med stor takk. ? Kan legge til at hun den siste uken har fått ett lite grøtmåltid på kvelden før bad og pupp. Så hun burde være mett altså. 0 Siter
Åsemor Skrevet 22. september 2005 Skrevet 22. september 2005 Her har vi samme kjøret. Men så store babyer har ikke behov for pupp på natten lenger, så det har vi kuttet her. Jeg tar henne ikke opp av sengen på natten, men sitter ved siden og gir smokk, stryker henne på håret, holder i hånda osv... Det tok lang tid før hun roet seg de 2 første kveldene, men etter det har det gått veldig greit, hun sovner igjen med en gang vi gir henne smokken. Men den dårlige uvanen med å våkne i tide og utide har hun ikke sluttet med. Nå har hun i tillegg begynt å være våken 1-2 timer midt på natta. Natten i natt har hun våknet 4 ganger for smokk, vært våken 1,5 time fra 3.30, kom over i min seng klokken 5... Det kan jo hende det funker hos dere å kutte puppen og ikke ta henne opp, at hun da skjønner at det ikke er noe poeng i å våkne støtt og stadig. Ellers kan du jo bare se om det går seg til over tid, det kan være utvikling, tenner eller andre ting som gjør at hun ikke får sove godt nok, og at det går over om en stund. Nei, nå er jeg bare overtrøtt, orker ikke å lese gjennom her, mulig det bare ble svada... Tror det bare er en halvtime til jeg kan legge meg igjen, og det skal bli deilig. 0 Siter
Åsemor Skrevet 22. september 2005 Skrevet 22. september 2005 Jeg vil bare legge til at før vi kuttet nattpuppen våknet hun gjerne 6-10 ganger hver natt, krevde pupp kanskje 4 ganger, ellers var det ok med smokk. I perioder våknet hun hver eneste time. Nå har hun ca halvparten så mange oppvåkninger. 0 Siter
Gjest lite råd Skrevet 22. september 2005 Skrevet 22. september 2005 Lite råd, men vi hadde det også slik. Babyen var våken hele natten, og våknet etter 15-30 min. Jeg var utslitt.... Bare marker at natt er natt. Mørkt rom osv. 0 Siter
Gjest Montass Skrevet 22. september 2005 Skrevet 22. september 2005 sover ho på samme rom som dere? 0 Siter
PieLill Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 Enten er hun slulten. Begynn med fast føde. Eller så trenger hun kanskje å avvennes med så mye oppmerksomhet om natta. mvh 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.