Gå til innhold

Fotsoneterapi på baby?

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaringer eller har hørt om erfaringer med fotsoneterapi på babyer for å bedre nattesøvnen?

Mener å ha lest det et eller annet sted, men er ikke sikker.

Tror dere det kan funke? Har dere hørt om noen hvor det har funket?

Problemet er at hun våkner mange ganger på natta bare for smokk og tilstedeværelse av mammaen sin (det er bare et fåtall ganger pappaen blir akseptert). De fleste gangene sovner hun etter noen minutter, andre ganger kan det ta en time eller to.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/199423-fotsoneterapi-p%C3%A5-baby/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uansett så er det greit å prøve. Det er ikke farlig og har ingen bivirkninger - bortsett fra at hun kanskje kan tisse og evt. bæsje litt mer i en kort periode.

Oppsøk en kvalifisert soneterapeut, som har behandlet barn før.

Har du peiling på pris? Hvor mange behandlinger som er vanlig...?

Har du peiling på pris? Hvor mange behandlinger som er vanlig...?

På så små trengs det stort sett ikke mange behandlinger. Jeg vil tippe ikke over 5 i hvertfall - helst færre.

Prisen vil nok variere med hvor du bor. Første gangen kanskje noe mer enn oppfølginger. For et så lite barn synes jeg ikke du bør betale mer enn 500,- første gangen og 250,- for oppfølginger. Helst synes jeg det bør være billigere. For behandlingen tar ikke lang tid på så små.

Gjest Hanne M. T.

På så små trengs det stort sett ikke mange behandlinger. Jeg vil tippe ikke over 5 i hvertfall - helst færre.

Prisen vil nok variere med hvor du bor. Første gangen kanskje noe mer enn oppfølginger. For et så lite barn synes jeg ikke du bør betale mer enn 500,- første gangen og 250,- for oppfølginger. Helst synes jeg det bør være billigere. For behandlingen tar ikke lang tid på så små.

kan anbefales på det varmeste.. Jobber selv som soneterapeut og refleksolog, og har hatt mange barn til behandling med både kolikk og søvnproblemer.

Det tar som oftest ikke mer enn enn 2-3 behandlinger før man merker stor forskjell på barnet.

Jeg er konsekvent med 1/2 pris for barn, da jeg ikke synes det skal være et spørsmål om pris om et barn skal få mulighet for hjelp eller ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...