Gå til innhold

Barna går 50 % i bhg.; kan jeg søke om 100 % i et par uker?

Anbefalte innlegg

Gjest ikke signatur denne gang

Kan jeg søke om at de går fullt 3-4 uker fra nå av? Jeg går på medisiner og skal kutte ut all medisin i tre uker (var nettopp hos legen). Det vil bety mange dager med migrene der jeg ikke kan ta medisin og må ligge. Da hadde det vært fint om ungene var i barnehage.... Noen som vet? Tusen takk for hjelpen... Trenger også litt trøst (gråter og har vondt i hodet nå).

Fortsetter under...

Du kan selvsagt søke, men det er ikke sikkert du får det innvilget. Det kommer ann på om barnehagen har plass.

Men for all del, du får det i alle fall ikke hvis du ikke søker.

Du kan også bare spørre muntlig i barnehagen først.

Selvfølgelig kan du søke om det, men du kan ikke regne med å få det innvilget hvis barnehagen har full dekning. De har ikke lov til å ha med enn maksimalt antall barn pr dag.

Vi var kjempeheldige i januar og februar 2004: Da skulle jeg jobbe 100% i 2,5 mnd før fødselspermisjonen. Vi søkte om 100% plass, og fikk det fordi et barn skulle være borte i to måneder akkurat da. Hvis ikke, hadde vi ikke fått det.

SNakk med styrer du, så kanskje det ordner seg. Og lykke til med ny medisinrutiner. Håper migrenen bedrer seg!

Ta en prat med styrer og forklar problemet. I slike situasjoner er det mange b.hg som søker dispensasjon fra reglene om antall barn, og kan ha noen som virkelig trenger det på topp en stund.

Du kan jo også søke, og det hadde kanskje vært kjekt å legge ved et skriv fra legen din eller helsesøster om situasjonen din.

Håper det ordner seg for dere!

Ta en prat med styrer og forklar problemet. I slike situasjoner er det mange b.hg som søker dispensasjon fra reglene om antall barn, og kan ha noen som virkelig trenger det på topp en stund.

Du kan jo også søke, og det hadde kanskje vært kjekt å legge ved et skriv fra legen din eller helsesøster om situasjonen din.

Håper det ordner seg for dere!

Kan de virkelig søke om dispensasjon fra reglene om antall barn?

Det betyr jo at dersom noen har behov for full plass i en periode, barnehagen søker og får dispensasjon - så går det på bekostning av sikkerheten til barna generelt i barnehagen.

Regelen om antall barn er jo pga. antall voksne pr. så og så mange barn. Blir det flere barn på samme antall voksne, vil jo sikkerheten bli dårligere

Det betyr jo at dersom noen har behov for full plass i en periode, barnehagen søker og får dispensasjon - så går det på bekostning av sikkerheten til barna generelt i barnehagen.

Regelen om antall barn er jo pga. antall voksne pr. så og så mange barn. Blir det flere barn på samme antall voksne, vil jo sikkerheten bli dårligere

Vet ihvertfall om tilfeller her i byen da b.hg-kontoret har gitt dispensasjon.

Annonse

Gjest ikke signatur denne gang

Jeg har hørt at barnehager skal ha ekstra plass til barn om det skulle være spesielt behov for det. (En kort periode.)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...