Gå til innhold

Underlivssopp hos små barn.

Anbefalte innlegg

Er det greit å bruke canesten på en 4 åring?

Hun har klaget over at det kilte mellom føttene, vi har tatt litt grundigere kveldsstell, men i går viste det seg å antagelig være en soppinfeksjon. Er det greit å smøre med canesten hver kveld en periode, eller bør lege kontaktes først?

Hun har nettop vært forkjølet med feber i nesten en uke i forkant av dette utbruddet. Kan det ha noe å si?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/199440-underlivssopp-hos-sm%C3%A5-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du nevner grundigere kveldsstell, men du er vel klar over at såpe gjør sopp verre? Bør helt unngå å bruke såpe i underlivet, eller evt. bruke Lactacyd eller annen nøytral/"sur" såpe.

Jeg har ingen formening om man kan bruke Canesten på så små barn, antakelig ville jeg selv spurt lege.

Du nevner grundigere kveldsstell, men du er vel klar over at såpe gjør sopp verre? Bør helt unngå å bruke såpe i underlivet, eller evt. bruke Lactacyd eller annen nøytral/"sur" såpe.

Jeg har ingen formening om man kan bruke Canesten på så små barn, antakelig ville jeg selv spurt lege.

bruker bare vaskeklut med vann ja, men bruker ikke dusje underlivet hver kveld. Men nå gjør vi det..

Tror jeg må ringe lege ja..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...