Gå til innhold

3-åring på nattevandring

Anbefalte innlegg

3 åringen har begynt å stå opp midt på natta. Han går rundt i huset, tar seg mat i kjøleskapet, setter kraner på, vekker lillebroren, og mye mer. (han går ikke i søvne)

I går skulle han ut å lufte hunden kl halv 5 om morgenen. Pappan våknet heldigvis, og fikk stoppet han da han var på vei ut i støvler og pysj, og bilnøkler i hånda......

Hva skal vi gjøre? Ingen av oss kan være oppe hele natta for å passe på... kan jo ikke låse han inne på rommet om natta heller...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/199459-3-%C3%A5ring-p%C3%A5-nattevandring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det verste er jo hvis han forsvinner ut!! Har hørt om en liten gutt som gikk på vandring ute grytidlig en moregn i 8 kuldegrader iført kun pysj og støvler! Han ble hedligvis funnet av noen morgenfugler, men han kunne ha frosset ihjel.

Så jeg ville ha kjøpt en krok og skrudd opp på innsida av døra, litt av den typen som man har på gammeldagse utedoer, og skrudd den høyt opp på karmen/døra, slik at han ihvertfall ikke kommer seg ut av huset!

Det er tryggere å låse barnet inne på rommet og sjekke han et par ganger om natten til dette går over, enn at han vandrer alene rundt i huset om natten.

Man kan da ikke låse barnet inne om natten, hva hvis han skal tisse, eller enda verre; det begynner å brenne..???

Det er tryggere å låse barnet inne på rommet og sjekke han et par ganger om natten til dette går over, enn at han vandrer alene rundt i huset om natten.

Man kan da ikke låse barnet inne om natten, hva hvis han skal tisse, eller enda verre; det begynner å brenne..???

Annonse

Og det er bedre at han vandrer rundt i huset alene?! Sjansene er nok _mye_ større for at han skader seg slik, enn at det begynner å brenne.

De sjekker han et par ganger i løpet av natten, så kan han eventuelt tisse da. Kan jo også være han fremdeles bruker nattbleie.

3-åring alene i aksjon om natta, det hadde jeg ikke tatt sjansen på. Da er det bedre med lås på døra, at dere flytter han inn til dere eller hva som helst.

Han kan skade seg, brenne seg, brenne ned huset, stikke av, bli påkjørt eller innelåst i fryseren uten at dere merker noe.

Da hadde jeg heller latt han tisse på seg....myyyyye verre om ungen går på kjøkkene og finner en kniv eller går ut uten noen ser det! Ha heller ei potte der inne så han kan gå på.

Da hadde jeg heller latt han tisse på seg....myyyyye verre om ungen går på kjøkkene og finner en kniv eller går ut uten noen ser det! Ha heller ei potte der inne så han kan gå på.

Ja men hva hvis det brenner da? Sannsynligheten for at det vil skje er liten, men allikevel! Da må det jo være bedre å låse kjøkkendøren og ha en ekstralås på ytterdøren, og ellers passe på å ikke ha ting som er uegnet for en 3 åring liggende tilgjengelig, det er jo ikke så vanskelig når man vet at han er en nattevandrer..

hvor ligger hans soverom i forhold til deres?

Kanskje en av dere kan overnatte på madrass ved sengen/døra på hans rom til dette roer seg?

Hva med et slags system med bjeller på døra hans slik at når han åpner denne så klirrer det såpass at dere våkner?

Jeg ville låst kjøkkendøra pga det er vel det farligste rommet i huset. Dessuten ville jeg satt på sånn lenke høyt oppe på ytterdøra slik at ungen ikke kommer seg ut.

Kanskje det faktisk går an å snakke med gutten om hvorfor han gjør som han gjør? Kanskje han egentlig går i søvne? Kanskje en lege kan hjelpe med å gi noe lett søvndyssende slik at han kommer inn i rytmen med å sove gjennom hele natta?

Sover han på dagtid ennå? Legger han seg for tidlig? Hva med å ha han oppe en stund til slik at han er skikkelig trøtt?

Jeg aner ikke hva jeg hadde gjort. Men min 3 åring hadde ikke fått vandret avgårde på natta, som mange andre sier så kan han jo skade både seg og andre eller forsvinne.

Hva sier gutten selv?

Lykke til!

Gjest snart vinter....

Det verste er jo hvis han forsvinner ut!! Har hørt om en liten gutt som gikk på vandring ute grytidlig en moregn i 8 kuldegrader iført kun pysj og støvler! Han ble hedligvis funnet av noen morgenfugler, men han kunne ha frosset ihjel.

Så jeg ville ha kjøpt en krok og skrudd opp på innsida av døra, litt av den typen som man har på gammeldagse utedoer, og skrudd den høyt opp på karmen/døra, slik at han ihvertfall ikke kommer seg ut av huset!

huff.. du minnet meg på.. jeg hørte om en liten gutt som vandret ute (mellom 1-2 km) om natten i MINST 20 blå, i pysj og UTEN sko på beina.. (tror han hadde sokker). "Kun" forfrysninger under bena.. UTROLIG hva som går bra! *grøsse*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...