Gå til innhold

Guttungen er syk :-(

Anbefalte innlegg

Som jeg skrev så fører halsbetennelse SJELDEN med seg krafig hoste. Og OFTE vond lukt, så jeg vill nok vært litt på "vakt".

Bør jeg reise til legen med han i morgen hvis han ikke er bedre?

Eller bør han bli sjekket allerede idag?

Som sagt, har aldri hatt halsbetennelse jeg, så jeg har virkelig ikke peiling.

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• serendipity

11

• jubalong70

2

• Glimtipper

2

• Cumbria

1

Mest aktive i denne tråden

Ja jeg leste det, og konstanterte vel egenlig at du har rett med tanke på halsbetennelse.

Du får bære over med meg om jeg er litt uklar idag, har litt mangel på søvn.

*gjesp*

Ok ;-). Om han ikke blir bedre til i morgen så kan du jo ta han med til legen for en halsprøve. Det er heller ikke så lett å kikke i halsen på små barn(hvor gammel er han), men om du ser hvite klumper/hvitt belegg på mandlene i tillegg er det ingen tvil...

Bør jeg reise til legen med han i morgen hvis han ikke er bedre?

Eller bør han bli sjekket allerede idag?

Som sagt, har aldri hatt halsbetennelse jeg, så jeg har virkelig ikke peiling.

Det er nok ingen fare å vente til imorgen. Enkelte leger vil kanskje også avvise dere om han ble syk i går. Men du kan jo evt.ringe og snakke med de, og feks. avtale at du ringer igjen imorgen om han ikke blir bedre..

Annonse

Han har nok fått den syka som går akkurat nå,

det er vond hals og vondt i kroppen + feber.

Gi han febernedsettende du så bedrer det både hals,feber og smerter i kroppen.

Har gitt han nå, så får vi håpe han kommer seg litt.

Er ikke noe form på han stakkars.

Er aldri noe særlig når barna blir syke.

Det er nok ingen fare å vente til imorgen. Enkelte leger vil kanskje også avvise dere om han ble syk i går. Men du kan jo evt.ringe og snakke med de, og feks. avtale at du ringer igjen imorgen om han ikke blir bedre..

Tror jeg ringer i morgen jeg.

I dag blir det bare en masse venting uansett, da har han det bedre hjemme.

Influensa kan det ikke være, for den har ikke brutt ut ennå!! Det er nemlig ikke influense så fort man har vondt i kroppen og feber ;-)

Nei, det var det jeg mente. Bare at det _hørtes_ like ille ut som influensa, og at han derfor burde få en smertestillende :)

Har gitt han nå, så får vi håpe han kommer seg litt.

Er ikke noe form på han stakkars.

Er aldri noe særlig når barna blir syke.

Min var jo også syk fra søndag.

Han ble plutselig syk han da, på tur hjem fra cup begynte han å få halsvondt og når vi kom hjem var han skikkelig dårlig,feber,vondt i kroppen osv.

Det er ikke greit når barna er syke nei, man blir så i tvil om alt.

Streptokokker SKAL behandles. Hvis han ikke har snørr (da tyder det på virushalsinfeksjon), og det lukter ille av munnen tyder det på streptokokker. Høy feber hører med, og noen får også mageplager. Gå til legen for å få tatt en test.

Har en streptokokk-unge som hadde 3 infeksjoner sist vinter. Fikk høre av spesialist at mange av de eldres hjerteproblemer og revmatiske plager skyldes ubehandlede streptokokkinfeksjoner som barn. Ble selv smittet sist vinter og en ekte streptokokkinfeksjon gjør veldig vondt!

Min var jo også syk fra søndag.

Han ble plutselig syk han da, på tur hjem fra cup begynte han å få halsvondt og når vi kom hjem var han skikkelig dårlig,feber,vondt i kroppen osv.

Det er ikke greit når barna er syke nei, man blir så i tvil om alt.

Huff, håper både min og din kvikner til snart.

Helt merkelig det der om hvor i tvil en blir.

Selv vet jeg som oftes råd når det er andre sine unger, men når det er min egen, ja da blir i stuss om alt ;-)

Annonse

Streptokokker SKAL behandles. Hvis han ikke har snørr (da tyder det på virushalsinfeksjon), og det lukter ille av munnen tyder det på streptokokker. Høy feber hører med, og noen får også mageplager. Gå til legen for å få tatt en test.

Har en streptokokk-unge som hadde 3 infeksjoner sist vinter. Fikk høre av spesialist at mange av de eldres hjerteproblemer og revmatiske plager skyldes ubehandlede streptokokkinfeksjoner som barn. Ble selv smittet sist vinter og en ekte streptokokkinfeksjon gjør veldig vondt!

Ikke noe snørr nei.

Hm, da har han jo alle tegn på en infeksjon. Får ta en tur til legen i morgen da.

Han klager en del, noe han ikke pleier og gjøre, så han har nok vondt.

Men smertestillendes hjelpte, han er ikke fullt så sløv lengre.

Halsbetennelse kan være grønnjævlig og jeg ville tatt ham med til lege så fort som mulig. Både jeg og Lillemor reagerer fort om vi får den riktige antibiotikaen, etter 2-3 doser er bedringen merkbar.

Ja jeg skjønner at halsbetennelse er vonde greier, jeg bør vel være kjempeglad for at jeg selv ikke har hatt det.

Lege ja, men nå er legekontoret stengt, alternativt kan jeg ringe legevakten litt senere.

Har ikke legevakt her som man møter opp på, men ringer til en sentral, så får du en time på legekontoret med den legen som har vakt.

Men vet ikke om jeg tør ringe etter den lange tråden om akuttmottaket ;-)

"ekte" streptokokkinfeksjon?? , enten så er det vel strep. eller så er det ikke?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...