Gå til innhold

Herregud, hvordan lever man videre..?

Anbefalte innlegg

Gjest Dior femme

Har nettopp lest om barna som falt i vannet... Det ene døde... Ingen vet hva som skjer med det andre....

Fikk fysisk vondt og følte for å skrike når jeg leste det. Som mor til tre er det ufattelig å tenke seg en sånn situasjon.... Å levere barnet fra seg til dagmamma og så aldri få se det igjen, i live..

Det gjør så innmari vondt at sånt skal skje. Foreldrene må gå gjennom sitt livs aller verste mareritt.... Og det skjer akkurat her og nå. Mens vi andre lever videre i den vanlige tralten.....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/199480-herregud-hvordan-lever-man-videre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt grusomt!!! Min mann har en kollega som opplevde noe lignende for flere år siden.

De hadde tvillinger. Han var hjemme med dem - de var 2 år.

Plutselig finner han sønnen sin hengende ute av vinduet i en gardinsnor- død. Han hadde ikke hatt øyekontakt med ham i max 2-3 minutter.

Hvordan lever du videre? Vel, du tar et sekund om gangen, et minutt, en time, en dag og etterhvert går livet videre. Du glemmer aldri, men du overlever.

Men jeg ber til alle høyere makter om at jeg slipper å oppleve noe slikt.

Likevel, man kan ikke gardere seg mot alt. Man kan ikke pakke barna sine inn i bomull og beskytte dem mot verden 24 timer i døgnet.

Gjest freddrikk

Eh.. hallo? Du kjente ikke barna gjorde du vel? Tusenvis av barn dør hver dag, de fleste hadde det ikke bra før de døde engang. Hvorfor la det gå inn på deg? Alle vet at sånne ting skjer, og alle dør engang. Bruk energien din på noe bedre.

Eh.. hallo? Du kjente ikke barna gjorde du vel? Tusenvis av barn dør hver dag, de fleste hadde det ikke bra før de døde engang. Hvorfor la det gå inn på deg? Alle vet at sånne ting skjer, og alle dør engang. Bruk energien din på noe bedre.

- og du mangler fullstendig empati?

Du bør tåle at slike ting går inn på foreldre, og gjør du ikke det - så er det heller deg det er noe i veien med det.

Vet at det dør barn hvert minutt, men når det kommer tett inn på oss, så gjør det vondere! Klyse, sier nå bare jeg!

Gjest freddrikk

- og du mangler fullstendig empati?

Du bør tåle at slike ting går inn på foreldre, og gjør du ikke det - så er det heller deg det er noe i veien med det.

Vet at det dør barn hvert minutt, men når det kommer tett inn på oss, så gjør det vondere! Klyse, sier nå bare jeg!

Tett innpå? Bare fordi medien har valgt at akkurat denne saken selger aviser?

Annonse

Gjest freddrikk

...og du har ikke barn

Hvorfor skal man få fysisk vondt og sørge med andre slik? Sånt skjer hver dag, men mesteparten hører man ikke om. Hvorfor er det da tristere om noen barn enn andre?

Selvsagt vet jeg at det er tragisk for dem det gjelder, men jeg føler da selvsagt ikke sorg for at noen ukjente folk har dødd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...