Gå til innhold

Betaler på buss(barn)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest trallalalala

Vel, enten det er buss eller tog, så er det enkelte sjåfører, bilettører som ikke spør etter alderen til barna heller.

Det får bli opp til hver enkelt om de ønsker å fremstå med fødsel-og personnr til barna for å FÅ TILLATELSE til å betale den rettmessige pris på buss.

Barna vokser jo, og en dag tar det jo slutt uansett.

Annonse

Jeg reiser mye kollektivt og sniker ikke.

Blir det kontroll og spørsmål om barnets alder, hadde ALDRI mine barn tolerert at jeg hadde sagt de var yngre enn hva de virkelig var.

Jeg skulle reise med en langdistansebuss på Sørlandet noen mnd før datteren min fylte 4 år. Jeg ante ingenting om reglene der, og sa uoppfordret "hun er 3 år" da vi skulle kjøpe billetter. Datteren min sendte meg et drepende blikk og nesten ropte "3 OG ET HALVT!"

Jeg lærer ikke ungene at det er greit å lyve for å spare etpar kroner.

Det kan bli dyrt å reise gratis! Gebyret nå er 300 kroner. Har selv opplevd (er bussjåfør) at ungene korrigerer foreldrene når jeg spør etter alder. Vil de synke så lavt at de lyger for å spare en tier så vær så god. Jeg lager ikke noe nummer av det, men det er jo bekymringsfult hvilke signaler disse foreldrene sender til ungene sine. Og hvordan er det med moralen på andre områder når det er greit å lyge for en tier?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...