jubalong70 Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 JEg aner ikke om det er lov eller ikke, men det er kjempepraktisk!!! Synes det må være lov, men at man kan reservere seg hvis man ikke ønsker å stå på en slik liste. Vi har lister fra både barnehagen og skolen. 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 Da får man vurdere å være frekk nok til å be barnehagen ringe og be moren ringe deg. Som regel kjenner man barn og foreldre godt nok til å kunne gi ut et tlf.nummer. Noe annet er om de har hemlig nummer. Låter som prinsipprytteri. mvh Skal ta det opp på foreldremøtet til uken. Det hadde faktisk vært fint med en liste med navn og telefonnr. på alle i avd. 0 Siter
kizmiaz Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 Vet bare at helsestasjonen vår sluttet med slike lister for barselgrupper fordi det var i strid med noen regler om taushetsplikt. Isteden sender de nå rundt et ark hvor deltagerne i barselgruppa kan velge å skrive seg på, med de opplysninger de vil. (Navn, adr., telf.nr., navn på barn, fødselsdaton deres, mailadresse..). Så kopierer de opp arket. På denne måten er det iallfall formelt sett sikret at det er samtykket fra hver enkelt til at opplysningene kan gis ut. Synes dette er en grei ordning. 0 Siter
Mirabell Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 Barnehagen vår sendte ut et brev/skjema der vi kunne signere på at de kunne lage lister med telefonnr og navn på foreldre og barn. I brevet stod det at det som var ulovlig, var å gi ut lister som koblet foreldre og barn. Telefonnr. er veldig praktisk, men personnr. er vel uansett både ulovlig å unødvendig å sende ut. 0 Siter
Gjest abrahamsen Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 Man må skrive under på at det er greit å sende ut slike lister. MEn fødselsdato er vel ikke nødvendig. 0 Siter
Nikki Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 Man må samtykke i å stå på listen for at det skal kunne deles ut. 0 Siter
Gjest teatrika Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 Barnehagen vår sendte ut et brev/skjema der vi kunne signere på at de kunne lage lister med telefonnr og navn på foreldre og barn. I brevet stod det at det som var ulovlig, var å gi ut lister som koblet foreldre og barn. Telefonnr. er veldig praktisk, men personnr. er vel uansett både ulovlig å unødvendig å sende ut. Det er da ingen som sender ut med personnummer heller. Fødselsdato står det riktignok på våre lister, men det er da noe helt annet enn personnr... 0 Siter
Velouria Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 Vi fikk liste fra skolen, og jeg syns det er supert, det står ikke fødselsdato der. Kun navnet på barnet, fornavet til en av foreldrene og tlf nummer. Det passer fint og gjør det enklere å gjøre avtaler om besøk o.l 0 Siter
Mirabell Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 Det er da ingen som sender ut med personnummer heller. Fødselsdato står det riktignok på våre lister, men det er da noe helt annet enn personnr... Jeg mener det var noen her i tråden som hadde fått personnr på en slik liste, derfor kommentaren... 0 Siter
Gjest teatrika Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 Jeg mener det var noen her i tråden som hadde fått personnr på en slik liste, derfor kommentaren... Ja, jeg så det etter at jeg hadde svart deg... Håper det var en stygg administrativ feil, siden dette er temmelig konfidensielle opplysninger... 0 Siter
Mandolaika Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 På første foreldremøtet til min 1. klassing sa læreren at vi måtte gi tillatelse til at navn og adresse på alle elevene ble delt ut, fordi læreren ikke hadde lov å gi dette ut uten godkjenning. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.