Gå til innhold

Gå alene til butikken - 6 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husk bare å utstyre henne med en sekk å ha det oppi, det er lett at posen kan komme inni hjulene om hun har det på styret. Og så ville jeg nok gitt beskjed om at hun måtte komme rett hjem så du ikke ble engstelig...

Det er ikke lov å sykle på gata før man er 12 år. Mindre unger kan ikke se et helhetlig trafikkbilde.

Skrevet

Det er ikke lov å sykle på gata før man er 12 år. Mindre unger kan ikke se et helhetlig trafikkbilde.

Men de sykler som ville i boligområdene her og det anser jeg faktisk som langt værre... Men vi bor relativt stille og rolig til.

Skrevet

Men de sykler som ville i boligområdene her og det anser jeg faktisk som langt værre... Men vi bor relativt stille og rolig til.

Det er lov å sykle i bakgårder og på lekeplasser men ikke på åpen gate.

Husk at jeg bor midt i byen da så her blir slike ting strengt overholdt av nesten alle foreldre :o)

Skrevet

Husk at jeg bor midt i byen da så her blir slike ting strengt overholdt av nesten alle foreldre :o)

Men det må da være lov å sykel på veiene her i boligområdene. Kan ikke tro at 45 unger er "kriminelle". Men det er kanskej annerledes sånn som du bor ja.

Skrevet

Men det må da være lov å sykel på veiene her i boligområdene. Kan ikke tro at 45 unger er "kriminelle". Men det er kanskej annerledes sånn som du bor ja.

Man har jo ikke lov til å sykle til skolen før man er tolv og det er nettopp fordi unger ikke har lov til å sykle på åpen gate.

Skrevet

Man har jo ikke lov til å sykle til skolen før man er tolv og det er nettopp fordi unger ikke har lov til å sykle på åpen gate.

Men det er da ingen LOV som sier det...Det kan umulig medføre riktighet at alle ungene her i nabolaget har foreldre som "driter i loven".

Skrevet

Der jeg kommer fra, fikk vi lov (av skolen) å sykle til skolen fra fjerde klasse (9-10 år?). Men det er ikke akkurat no storby da ;)

Skrevet

Det er lov å sykle på skolen etter sykkelprøven i 4. kl., da er de ca. 10 år.

Trygg trafikk sier at før denne tid så har de ikke den fulle oversikt, selvom foreldrene synes dette, men selvfølgelig er det litt forskjell på unger. Men personlig ville jeg ALDRI latt en 6 åring sykle i trafikken alene.

Skrevet

Men det er da ingen LOV som sier det...Det kan umulig medføre riktighet at alle ungene her i nabolaget har foreldre som "driter i loven".

10 år sier fei, sorry, jeg tok feil og trodde det var 12.

Skrevet

Det er ingen lov som sier det. Noen steder er foreldrene enige om å inngå regler. Men det er ikke lovbrudd å la barna sykle alene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...